וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזים בצפון חוששים מהסלמה: "אנחנו נהיה בבעיה"

18.3.2014 / 20:35

תושבי מג'דל שמס התרגלו לפיצוצים הרמים מסוריה, אך לאור האירועים האחרונים הם מודאגים מהאש שמתקרבת. "חיזבאללה זה הרע במיעוטו. ארגוני הג'יהאד פשוט אוהבים לשחוט אנשים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד, קריינות: לירון בארי

מטען הצד שהתפוצץ היום (שלישי) על הגבול עם סוריה בסמוך לכפר הדרוזי מג'דל שמס והתגובה הארטילרית שגרר אחריו, נשמעו היטב על ידי התושבים. לקולות הירי מסוריה הם כבר התרגלו, אך לאחרונה הם חשים כי המלחמה מתקרבת לביתם, דבר המעורר את דאגתם. "לחיזבאללה אין עסק אתנו. אם יש לו עסק עם מישהו, זה עם הכיבוש, עם צה"ל. אבל אם מדובר בארגונים האיסלמיסטיים הקיצוניים, אז אנחנו בבעיה, כי מהתמונות שמגיעות אלינו מסוריה אנחנו רואים שהם פשוט אוהבים לשחוט אנשים", אמר אחד התושבים.

עוד בוואלה! חדשות:
מתקפת רקטות נדירה לעבר מאגרי הנשק הכימי של סוריה
דיווח פלסטיני: אלה האסירים שישראל תשחרר בסוף החודש
הרוגה ופצועה קשה בתאונת דרכים ליד קריית מלאכי

"הפיצוצים נשמעו בעוצמה רבה והם נמשכו לפחות חצי שעה והיו הורים שמיהרו להוציא את הילדים שלהם מבתי הספר", סיפר עורך הדין פאהד ספדי המתגורר במסעדה, הכפר הדרוזי הסמוך למג'דל שמס. גם דאולן אבו סאלח, ראש מועצת מג'דל שמס מעיד, כי בשונה מהפיצוצים הנשמעים ממלחמת האזרחים בסוריה, אשר הפכו בכפר לשגרה, האירוע שהתרחש היום עורר בהלה גדולה יותר: "שמענו את פיצוץ המטען בעוצמה גבוהה מאוד ומיד אחר כך התחיל ירי של צה"ל". "הכוננות הגבוהה ביותר הורגשה פה היטב, ובאופן חריג הייתה כאן תנועה ערה של אמבולנסים, ניידות משטרה ורכבים צבאיים", אמר אבו סאלח.

חגיגות במג'דל שמס לכבוד חזרתו של המרגל סדקי סולימן מעקת אחרי 27 שנה בכלא, אוגוסט 2012. ג'יליס
לא חושבים שחיזבאללה עומד מאחורי הנחת המטען. מג'דל שמס/ג'יליס

"גם אנחנו יצאנו לזירה עם רכב הביטחון של המועצה, ובאמצעות מערכת הכריזה קראנו לחקלאים לפנות את המטעים. לא רק בגלל הירי שנמשך, אלא גם מחשש שבמקום הוטמנו מטענים נוספים", אמר אבו סאלח, שהוסיף כי מאז שמלחמת האזרחים בסוריה החלה להתקרב לגבול עם ישראל, יותר ויותר תושבים פנו למועצה בבקשה לקבל הנחיות כיצד להכין את חדרי הביטחון שלהם לשעת חרום.

האירוע הביטחוני הקשה עורר דיון ציבורי בו נשמעו קולות שהיו מצטיירים אחרת לגמרי לו הם היו נאמרים על ידי תושביה היהודיים של רמת הגולן. מצד אחד, ישנם תושבים הסבורים כי החיזבאללה מנסה לגרור את ישראל ל"בוץ הסורי", בדומה למה שעשה במשך שנים ארוכות בגבול לבנון. מנגד, אחרים סבורים כי החיזבאללה הוא הרע במיעוטו וכי כל ארגון, לרבות צבא סוריה החופשית, הוא גרוע בשבילם, בין היתר, מאחר שהדרוזים ברמת הגולן מזוהים ברובם עם אסד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"עוד הלילה צה"ל צריך להשמיד את הארמון של אסד"

"אני יודע שהדרג הפוליטי בישראל מעדיף להגיד שמי שעומד מאחורי האירועים האחרונים בגבול עם סוריה זה ארגון החיזבאללה, אבל אני ממש לא בטוח שזה נכון", אמר מוניר סמארה, תושב מג'דל שמס ובעל פורטל חדשות מקומי. "אני חושב שלנו עדיף שזה יהיה באמת החיזבאללה ולא הארגונים האיסלמיסטיים הקיצוניים כדוגמת אל קאעדה, ג'בהת אל-נוסרה, ארגון טרור סוני המהווה שלוחה של אל קאעדה בסוריה, או אפילו צבא סוריה החופשית", אמר סמארה.

עורך הדין פאהד ספדי משתייך למיעוט שמחזיק בתעודת זהות ישראלית מקרב תושבי הכפרים הדרוזים בצפון רמת הגולן והוא מוטרד מאד מההתפתחויות של השבוע האחרון. לדעתו, על צה"ל להגיב בעוצמה רבה יותר. "אני חושב שעוד הלילה צה"ל צריך להשמיד את הארמון של אסד, כי אחרת אנחנו חוזרים למשחק של מלחמת לבנון", אמר. "אם לא תהיה תגובה שתרתיע את המשטר הסורי ותרעיד את הכיסא של אסד בכבודו ובעצמו, אז הוא ימשיך לתת לחיזבאללה יד חופשית בגבול והפיגועים רק יתגברו", הוסיף. "אבל כנראה שראש הממשלה הוא פחדן יותר מאובמה - כי הוא לא עושה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully