וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת רקטות נדירה לעבר מאגרי הנשק הכימי של סוריה

18.3.2014 / 17:45

דוח אירופי חושף את חומרת המתקפה לפני כמה ימים בנמל לטקיה, שם מאוחסנים כלי הנשק הקטלניים של אסד, לקראת השמדתם בים. פקחי האו"ם שהו ליד האזור שהופצץ, אך לא נפגעו

עובד גרמני המטפל בפירוק הנשק הכימי של צבא סוריה. מרץ 2014. GettyImages
עובד של החברה הגרמנית המפרקת את הנשק הסורי/GettyImages

חמש רקטות נורו לעבר הטרמינל שבו מאוחסן הנשק הכימי של צבא סוריה. אחת מהן התפוצצה סמוך לקבוצה של מומחים, שבאו לסוריה כדי לפקח על תהליך ההשמדה של הנשק הקטלני. לפי דוח חשאי, הרקטות שוגרו, ככל הנראה על ידי אנשי אופוזיציה, ממרחק של כמה קילומטרים. אחת מהן נפלה בים. מאגרי הנשק לא נפגעו.

מקורות אירופים אמרו היום (שלישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקרית החמורה התרחשה בנמל לטקיה ב-9 במרץ, בתחילת השבוע שעבר. לדבריהם, אחת הרקטות התפוצצה כ-500 מטרים מהמלון שבו שוהים פקחי האו"ם ואנשי הארגון למניעת נשק כימי (OPCW).

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות שלוש מהרקטות התפוצצו בשטח העיר לטקיה. נהג מונית נהרג ו-6 בני אדם נפצעו. לדברי הארגון, שמושבו בלונדון, מדובר בפעם הראשונה שאנשי האופוזיציה מוציאים לפועל מתקפה מסוג זה באזור. לטקיה היא מעוז של העדה העלאווית, ולצבא הסורי יש באזור נוכחות חזקה ובסיסים רבים.

עוד בוואלה! חדשות
אחרי הסיפוח: חייל אוקראיני נהרג מאש הרוסים בקרים
מסוק חדשות התרסק מול "מחט החלל" בסיאטל
אופטימיות קוסמית: האם נמצאה עדות למפץ הגדול?
שר התעמולה של פוטין מאיים על ארה"ב בנשק גרעיני

הספינה הנורבגית "הלגה אינגסטאד" לפינוי נשק כימי עוגנת בקפריסין. דצמבר 2013. רויטרס
חייל נורבגי בקפריסין, ליד הספינה "איגנסטאד" המשתתפת בפינוי הנשק הכימי/רויטרס

פינוי הנשק הכימי מסוריה מתעכב שוב ושוב, בין היתר בשל איומים על הפקחים וירי על השיירות המובילות את הנשק. בשנה שעברה נתקלו אנשי ה-OPCW בירי צלפים, ופגזי מרגמה שוגרו לעבר המלון שלהם בדמשק. עם זאת, לא ברור אם הם היו המטרה לירי, או שנקלעו לחילופי אש בין המורדים לצבא אסד.

הנשק הכימי המועבר ללטקיה מועמס לספינות נורבגיות ודניות, ומשם מועבר למכליות העוגנות בלב ים ומשמידות את הנשק בכמה אתרים ברחבי המזרח התיכון ובמערב אירופה. חיילים רוסים מאבטחים את שיירות הנשק בדרכן.

השבוע ציינו שלוש שנים לפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה. 140 אלף בני אדם נהרגו מאז פרצה המלחמה בחודש מרץ 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully