וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 107 נמלטה מסוריה - והתאחדה עם משפחתה בגרמניה

סבריה חאלף ברחה מסוריה ליוון והגישה בקשה לקבל מעמד פליט בגרמניה, שם מתגוררת משפחתה. לאחר חודשיים של המתנה, פורסמה בגרמניה כתבה על אודותיה – ואז נשיא גרמניה התערב

פליטה סורית בת 107 שהתאחדה עם משפחתה בגרמניה, 17 במרץ 2014. AP
סבריה חאלף עם משפחתה בגרמניה, אתמול/AP

הסבתא-רבתא שנמלטה מסוריה: קשישה בת 107 ברחה ממלחמת האזרחים והתאחדה עם נכדיה וניניה שלשום (שני) בגרמניה, שם מתגוררת משפחתה.

סבריה חאלף, שעזבה את ביתה בסוריה לפני שבעה חודשים עם בנה, הגיעה לטורקיה ומשם ליוון. ביוון, שחברה באיחוד האירופי, הגישה חאלף בקשה למעמד פליטה בגרמניה, על מנת להתאחד עם משפחתה. אולם, חוקי האיחוד האירופי קובעים כי אדם זכאי לקבל מעמד פליט רק במדינת האיחוד הראשונה אליה הגיע – מה שסיבך את המצב.

לאחר חודשיים ביוון, פורסמה כתבה על אודותיה ומצבה המיוחד בעיתון "זידויטשה צייטונג", מה שגרם להתערבות אישית של נשיא גרמניה, יואכים גאוק. דובר משרד ההגירה והפליטים בגרמניה, כריסטוף סנדר, אמר כי ההחלטה לזרז את העברתה של האישה לגרמניה נעשתה מסיבות הומניטריות בלבד.

עוד כתבות בוואלה! חדשות
חייל צה"ל נפצע קשה מאוד מפיצוץ מטען בגבול סוריה
מתקפת רקטות נדירה לעבר מאגרי הנשק כימי של סוריה
מדהים: צפו בצוללן שמהפנט כרישים ומשחק איתם

פליטה סורית בת 107 שהתאחדה עם משפחתה בגרמניה, 17 במרץ 2014. AP
סבריה חאלף, שלשום. ברחה לטורקיה ומשם ליוון, שם הגישה בקשה למעמד פליט/AP

שלשום, בתום ציפייה ארוכה, התאחדו חאלף ובנה עם משפחתם בת 20 הנפשות, ביניהם כאמור נכדיה, ניניה ואף בת-נינתה של סבריה, שנולדה לפני חודש בלבד. משפחת חאלף היא ממוצא כורדי, שנחשב למיעוט בסוריה, מה שהגדיל את הסכנה לחייהם.

גרמניה התחייבה בזמנו לקלוט עשרת אלפים פליטים סורים – יותר מכל מדינה אחרת באירופה. לפי האו"ם, מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה לפני שלוש שנים, כשני מיליון פליטים חיפשו מקלט, בעיקר במדינות שכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully