וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בנתב"ג: קילו קריסטל מת' - בקופסאות שימורים

את הסם המסוכן, בשווי 2 מיליון שקל, ניסה להבריח לארץ עובד תאילנדי שעורר את חשד בלש המשטרה. בתיקו נמצאו 8 קופסאות שימורים, ובהן גם 7,300 כדורים של "אקסטזי תאילנדי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנהג בעצבנות ולא הפסיק להסתכל לצדדים. הסם שנתפס, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

קילוגרם של הסם קריסטל מת', בשווי שני מיליון שקלים, נתפס אתמול (שני) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שעובד זר מתאילנד בן 25 ניסה להבריחו ארצה. ברשות החשוד, שנעצר על ידי שוטרי יחידה 747 של מרחב נתב"ג, נמצאו גם 7,300 כדורי סם מסוג יאבה, הידוע גם בשם "האקסטזי התאילנדי". זמן קצר לאחר המעצר, פשטו בלשי תחנת לב תל אביב על דירה בעיר בה נמצאו עשרות גרמים של הסם הפופולארי וכן סמים נוספים מסוג אקסטזי וסם האונס. אחת מדיירות הבית, בת 31, נעצרה גם כן. במשטרה חושדים כי מי מאחורי ניסיון ההברחה עומדת כנופיה תאילנדית שבה חברים כמה עובדים זרים מתאילנד המועסקים בדרום הארץ.

עוד בוואלה! חדשות:
חייל צה"ל נפצע קשה מאוד מפיצוץ מטען בגבול סוריה
מתאושש: הסוהר שנפצע מירי בכלא רימונים שב להכרה
החדשות בדקה: מסעדה ערכה סעודה ב"סגנון נאצי"

התפיסה המכובדת התאפשרה בזכות ערנות שגילה בלש יחידה 747 המתמחה במניעת הברחות סמים בנמל התעופה, אשר הוצב באולם מקבלי הפנים בטרמינל 3. הבלש הבחין בצעיר התאילנדי ששב לישראל אחרי ביקור מולדת בטיסה של חברת התעופה הירדנית "רויאל ג'ורדניין" ועורר את חשדו. "הוא התנהג בעצבנות ולא הפסיק להביט לצדדים", סיפר רב-פקד נועם דשתי, מפקד היחידה. "בשלב הזה התקרב הבלש אל החשוד, הזדהה בפניו כבלש משטרה והחל לתחקר אותו". אז, החל החשוד לאחוז את ראשו בידיו תוך כדי שהוא "ממלמל משהו שנשמע כמו אכלתי אותה", סיפר דשתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה חושדת כי הבלדר משתייך לכנופיה תאילנדית העוסקת בסחר בסמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה, העבירו בלשי היחידה את החשוד למסוע הכבודה, שם החלו לבדוק את תיקיו. בתיק היד שעמו עלה לטיסה, הם מצאו את הסמים שהוסלקו בצורה מקורית למדי - בתוך 18 קופסאות שימורים בגדלים שונים. על גבי חלק מהקופסאות היו מדבקות עם דגים וסרדינים, וחלקן האחר סומן כתרכיזי פירות. "כשפתחנו את אחת מקופסאות השימורים, גילינו את הסם", שחזר דשתי.

לאחר חשיפת הסמים, החל הבלדר לשתף פעולה עם חוקריו ואף הסכים לביים העברת הסמים למזמינים - גבר ואישה תאילנדים העובדים במשק חקלאי באזור לכיש שבדרום, אשר נעצרו מיד לאחר קבלתו. "המעצר בא במסגרת פעילות רחבה שיעודה הפללת הסוחרים שאליהם יועדו הסמים", הסביר מפקד ימ"ר נגב, סגן-ניצב רונן גורש, אשר חוקר את הברחת הסמים דרך נתב"ג.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הדבר הבא בשיווק הסמים למועדונים בתל אביב"

"קריסטל מת'" אחד הסמים הסינתטיים החזקים והיקרים ביותר. מחירו של הסם הוא 2,000 שקלים לגרם. הוא ממריץ יותר מאקסטזי וממכר יותר מהרואין ואף זכה לככב בלא מעט סדרות וסרטים הוליוודיים. "הקריסטל מת' הוא הדבר הבא בשיווק הסמים למועדונים בתל אביב", אמר גורם בכיר במשטרת מחוז המרכז. "יש ניסיון להחדיר אותו למועדונים ולמרכזי הבילוי". דשתי, מצדו, טען כי זו הפעם הראשונה בה נתקלה היחידה בראשה הוא עומד בסם מסוג זה. "אנחנו יודעים שהוא שייך למשפחת סמי המתאמפטמין", סיפר דשתי והוסיף: "מעשנים אותו על ידי חימום אבקת הסם ושאיפת ההדים שלו".

"יאבה" מכונה "האקסטזי התאילנדי" בשל השפעתו הממריצה על הנוטלים אותו. רק לאחרונה גילו במשטרה כי הוא הפך לסם פופולרי במיוחד בקרב מאות פועלים תאילנדים בשל יכולתו לשפר את תפוקת העבודה שלהם ובכך להגדיל את הכנסתם.

סם מסוג קריסטל מת' שנתפסו בניסיון הברחה, טיחואנה, גבול ארה"ב-מקסיקו, מרץ 2011. Guillermo Arias, AP
"נחשב לסם יקר במיוחד". קריסטל מת'. צילום ארכיון:/AP, Guillermo Arias

ברשותו של הבלדר נמצאו גם 7,300 כדורי סם מסוג יאבה הידועים גם בשם "האקסטזי התאילנדי", זאת בשל השפעתו הממריצה על הנוטלים אותו. רק לאחרונה גילו במשטרה כי היאבה הפך לסם פופולרי במיוחד בקרב מאות פועלים תאילנדים בשל יכולתו לשפר את תפוקת העבודה שלהם ובכך להגדיל את הכנסתם.

זמן קצר לאחר תפיסת הבלדר, פשטו בלשי תחנת משטרת לב תל אביב על דירה בעיר בה נמצאו עשרות גרמים של הסם הפופולרי. אחת מדירות הדירה, אישה בת 31, נעצרה לחקירה. יחד עם הסם נמצאו בדירה סמים נוספים מסוג אקסטזי וסם האונס.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully