וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד זכרוני על פרשת הסחיטה: לא חשוד, מסרתי עדות

עו"ד אמנון זכרוני, פרקליטו של העבריין הבכיר החשוד במעורבות בפרשת סחיטה של בעלי עסקים, זעם על כך שהודלף כי נעצר, וטען: "עזרתי לחוקרים למצוא את החומר שחיפשו"

הלוויתו של שבתאי קלמנוביץ' נובמבר 2009. אורי לנץ
"מסרתי עדות פתוחה". זכרוני/אורי לנץ

"לא נחקרתי כחשוד ולא נעצרתי - אלא מסרתי עדות פתוחה" - כך אמר הערב (שני) עורך הדין אמנון זכרוני זמן קצר לאחר שיצא ממשרדי ימ"ר תל אביב לאחר שנדרש על ידי חוקרי המשטרה לענות על שאלות הקשורות לפרשת הסחיטה שמסעירה את עולם הספורט, עולם המשפט והעולם העסקי.

עוד בוואלה! חדשות:
פרסום ראשון: לוחמי חיזבאללה חדרו מאות מטרים לשטח ישראל
פוטין חתם על צו המכיר בקרים כמדינה ריבונית
אופטימיות קוסמית: נמצאה עדות למפץ הגדול

הבוקר נחקרו 20 בני אדם בחשד למעורבות במעשי סחיטה של בעלי אולם שמחות באזור המרכז. בין הנחקרים עסקן מוכר מליגת העל בכדורגל ועבריין בכיר המזוהה עם אחת ממשפחות הפשע אשר עו"ד זכרוני משמש כפרקליטו. לטענת המשטרה, במשך כשנתיים נהגו החשודים לסחוט את אנשי העסקים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים וניסו להשתלט על עסקיהם.

ניידת משטרה. מגד גוזני
המשטרה חילטה כלי רכב, בתים וכספים של החשודים בסחיטה/מגד גוזני

"אני לא רוצה להכשיל את החקירה ולא רוצה לשתף על מה שנשאלתי בה", אמר עו"ד זכרוני, ומחה על כך שהודלף כי נעצר. "החוקרים הגיעו עם צו חיפוש אך לא היו צריכים אותו. אפילו עזרתי להם למצוא את החומר שחיפשו", הוסיף. על פי החשד, אחד הנסחטים הוא בעל אולם האירועים "יאפא" ביפו. כאשר הגיע העבריין למשרדו של עו"ד זכרוני יחד עם בעל האולם, הוא היכה אותו ואילץ אותו לחתום על חוזה לפיו הוא מעביר לו את זכויותיו בעסק. עו"ד זכרוני טען בעדות שמסר כי לא ראה אירוע כזה ולא סבר כי בעל האולם חתם על חוזה תחת איומים.

תשעה מהחשודים נותרו עד כה במעצר וחומר החקירה שגובש במהלך היום יועבר מחר לבית משפט השלום בתל אביב. לוואלה! חדשות נמסר כי במקביל למעצר החשודים, המשטרה חילטה חמישה כלי רכב, כמה דירות ונכסים השייכים לתשעת החשודים. כמו כן נתפסו כחצי מיליון שקלים במזומן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

העבריין הבכיר - "הסנדק"

חקירת הפרשה החלה לפני כחודשיים והתנהלה באופן סמוי. הבוקר פשטו בלשי ימ"ר ת"א וחוקרי יחידת יהלו"ם של רשות המסים על בתיהם של 20 האנשים, שחשודים בעבירות של הלבנת הון, סחיטה באיומים ובכוח, תקיפה ושימוש באמצעי לחימה. בין היתר, על פי החשד, עשו החשודים שימוש ברימוני רסס ואף בנשק חם.

מהמשטרה נמסר כי החשוד המרכזי הוא העבריין הבכיר, בן 62, אשר "נחשב למחולל פשיעה משמעותי הנקשר לארגוני פשיעה, והוא ריצה עונשי מאסר ארוכים בארץ ובחו"ל". מדובר באדם שהתגורר בשנות ה-80 בניו יורק וזכה לכינוי "הסנדק" בעולם הפשע. הוא נחשב ליעד של מחוז תל אביב, ובעבר עלה שמו כמי שעומד מאחורי חיסולם של שלושה עדי מדינה, אולם עד היום לא הצליחה המשטרה לאסוף מספיק ראיות להגשת כתב אישום. מרבית החשודים, לטענת המשטרה, הם "חיילים" של אותו עבריין בכיר.

החקירה הסמויה החלה לאחר שלמשרדי הימ"ר הגיעו שני אנשי עסקים, שבבעלותם מסעדות, בתי קפה ואף נדל"ן. הם סיפרו כי העבריין הבכיר היה שותף עסקי שלהם וכי בשלב מסוים הוא ביקש לשנות את הסכמי ההתקשרות בין הצדדים, להשתלט על העסקים ולמחוק חובות שצברו. לטענתם, כאשר סירבו, הוא הפעיל נגדם איומים שכללו מכות אגרופים, ואף השלכת רימונים. בחלק מן המקרים הוא עשה זאת בנוכחותו של הפרקליט הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully