וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסירו את המסכות: חיילים ומתנחלים חוגגים ביצהר

17.3.2014 / 19:00

על אף שברוב ימות השנה שוררת מתיחות בין כוחות צה"ל בשומרון לבין תושבי ההתנחלות הקיצונית, מצאו עצמם שני הצדדים חוגגים ורוקדים יחדיו לצלילי מוזיקת החג

צילום מסך

ההתנחלות יצהר עלתה לכותרות לא פעם כאשר תושבים מהמקום התנכלו לחיילי צה"ל ולרכושם. רק לפני חודשיים ניקבו אלמונים את צמיגי רכב השטח של מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה יואב ירום, בעת שהיה בפגישה שגרתית בהתנחלות. על אף שאנשי היישוב נחשבים לקיצוניים מאוד בדעותיהם ובהתנהלותם כלפי האוכלוסייה הפלסטינית וכוחות הביטחון באזור, דעתם של חלק מהתושבים לא נוחה עם מעשים אלו.

אחד התושבים, איציק סנדרוי, בן למשפחה חב"דית שגדל ביישוב מגיל צעיר, החליט לקיים פעילות משותפת עם חיילי צה"ל ובפורים האחרון הוא חילק אלפי משלוחי מנות וארגן ארוחות חג בכמה בסיסים באזור. כמו כן, הזמין סנדרוי את החיילים לסעודת הפורים שערך בישיבה אותה הוא מנהל.

עוד בוואלה! חדשות:
הבית הלבן הטיל סנקציות על בכירי הממשל הרוסי
שליח וואלה! חדשות למלזיה מדווח: ברחובות מתפללים לנס
אסיר עולם פנה לפרקליטות: יש לי מידע על גיא חבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כל יום פורים. החגיגות ביצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כתשע שנים התמקם סנדרוי, בן 32 ואב לשישה ילדים, עם עוד עשרה בחורים שפונו במהלך ההתנתקות בשטח בגבעה המזרחית של היישוב יצהר מעל לכפר חווארה. לאורך השנים, פונו סנדרוי ומשפחתו מביתם והמבנים שבנו נהרסו על ידי כוחות הביטחון. "היו פה שני פינויים לא פשוטים בכלל. בראשון לשמחתי רמת האלימות הייתה מינורית ביותר, אבל בכל זאת עמדתי בצד ופשוט בכיתי ממה שקורה". לדבריו לא הריסת המבנה הפריעה לו אלא המאבק שהיה בין כוחות הביטחון למתנחלים. "לא הבנתי למה זה קרה לי, הרגשתי מושפל ומתוסכל. זה היה קשה, בסך הכל הגעתי לפה כדי לבנות ובסופו של דבר זה הוביל לעימות בין יהודים וזה הדבר הקשה ביותר מבחינתי", הוא סיפר, "לאחר הפינוי הראשון הבנתי כבר את הלך הרוחות אבל היה ברור לי שמדובר פה במשימה שאי אפשר לסגת ממנה לאחור והחלטתי לבנות בית נוסף. עמדתי במהלך הפינוי השני בצד וחשבתי על כל מה שמתרחש וגמלה בליבי החלטה שלא בשביל זה הגעתי לפה, לא בשביל הרס ולא בשביל המלחמה הזו. היה ברור לי שהגעתי לפה בשביל לבנות מתוך אהבת ישראל".

כחסיד חב"ד, החליט סנדרוי לכתוב מכתב לרבי מלובביץ', כפי שנוהגים חלק מחסידי חב"ד למרות מותו, והכניס אותו לאחד מספריו. לדבריו, התשובה שקיבל לא השתמעה לשני פנים. "הכנסתי את המכתב באופן אקראי לאחד מהכרכים ובתשובה שהייתה באותו עמוד נכתב כי עליי לפעול בצורה דיפלומטית ושקטה ושבית שלישי לא ייחרב". מעודד מהתשובה הוא החליט לצאת לבניית הבית השלישי במאחז. מאז הצטרפו למאחז עוד חמש משפחות וסנדרוי הקים ישיבה של חסידי חב"ד במקום.

בנוסף לפעילויות שגרתיות שמקיימים החסידים עם החיילים, כגון הנחת תפילין ושיעורי תורה, התקיימה במהלך חג פורים השנה פעילות רחבה בכל האזור. עם צאת השבת, יצאו החסידים לכמה בסיסים באזור והקריאו לחיילים את המגילה ועשו "על האש" עם חיילי החטיבה. ביום ראשון בבוקר, התפזרו סנדרוי וחבריו בכל רחבי השומרון, בנימין והבקעה כשהם מצוידים בכ-3,500 משלוחי מנות. המטרה מבחינתם הייתה לשמח את החיילים ו"לקרבם ליהדות". "הפעילות באה מהנקודה שאנחנו נותנים את כל מה שאנחנו יכולים כדי לעשות שמח לחיילים שירגישו את שמחת החג", אמר סנדרוי, "למעשה אנחנו רוצים לחזק את המוטיבציה של החיילים שמשרתים פה ומתמודדים עם לא מעט קשיים ביום-יום ולשמח אותם בפורים כמה שאפשר. בנוסף תפקידנו כשליחים של הרבי לאפשר לכל יהודי להרגיש את היהדות ואת אווירת החג".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפעילות באה מהנקודה שאנחנו נותנים את כל מה שאנחנו יכולים כדי לעשות שמח לחיילים שירגישו את שמחת החג". פורים ביצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות השאלה המתבקשת: איך אדם שהצבא פעל כביכול נגדו מנהל פעילות עם החיילים? עבור סנדרוי לא מדובר בכלל בבעיה. "המשפחה שלנו הגיעה לפה בהוראת הרבי והייתה לי הרגשה כל הזמן שנשלחנו לפה כדי לעשות משהו ולא סתם. לקח לי זמן להבין את זה, אני לא למדתי במסגרת של חב"ד אבל תמיד הרגשתי כשליח של הרבי. עוד היה לי ברור שאת הכל צריך לעשות מתוך אהבת ישראל ולא במלחמה".

לפני שלוש שנים, כאשר הגיעו כוחות הביטחון להרוס את אחד המבנים שהקים, החליט סנדרוי להוציא שולחן עם כיבוד עבור החיילים, במקום להיאבק בהם. לדבריו, "החיילים היו בהלם, אבל זה עבד, הבית באמת נהרס אבל שאר המבנים נשארו במקום והגבעה התפתחה".

עם הזמן, הקשר עם הצבא הלך והתהדק וסנדרוי בנה "פינה חמה" עבור החיילים שעוברים במקום, בו הם יכולים לנוח ולשתות שתייה חמה במהלך הפעילות היומיומית שלהם. "זו המטרה שלנו למרות שיש פה כביכול התנגשות בין הצדדים - ליצור קשר ולפעול מתוך אהבה. אני מסתכל על כל המציאות כהשגחה פרטית וכל מה שקורה יש לו סיבה וזה לא סתם. בנוסף אנחנו מצווים לאהוב כל יהודי ולא משנה מה הוא עושה. חייל שאתה אוהב אותו מכל הלב גם אם הוא עשה מעשה לא נכון ופינה תושבים הוא מבין ומרגיש שאתה אוהב אותו. אבל אם אתה בא מתוך שנאה זה לעולם לא יעבוד ותהיה מתיחות ויהיה מאבק ובזה אנחנו לא מאמינים".

כוחות גדולים הגיעו לפנות את המאחז מצפה יצהר, דצמבר 2011. דרור עינב
ההתנחלות יצהר עלתה לכותרות לא פעם כאשר תושבים מהמקום התנכלו לחיילי צה"ל ולרכושם/דרור עינב

כשנשאל כיצד התנהלותו מסתדרת עם דעותיהם של חלק מתושבי יצהר, משיב סנדרוי: "אני לא יודע מה אחרים עושים, אני פועל מתוך ראייה חיובית ומתוך אהבה לכל יהודי. זה לא סותר גם את עניין הבנייה בארץ ישראל, זה הולך דווקא ביחד ולא מעניין אותי איך אחרים חושבים ונוהגים. אנחנו מקרבים כל יהודי וגם ההתיישבות בארץ ישראל היא דווקא מתוך אהבת ישראל ולא מתוך מאבק ושנאה".

מה יקרה אם יהיה פינוי נוסף?

"אני חושב תמיד טוב ואני מאמין שלא יפנו עוד ודווקא נצליח לבנות ולהרחיב את מצפה יצהר. בכל מקרה זאת השיטה שלנו לאהוב כל יהודי לא משנה מה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully