וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך יומיים: 5 ילדים ניצלו בזכות תרומת איברים

הילדים קיבלו את חייהם בחזרה בזכות תרומת איברים מפעוט שמת מוות מוחי, אם לילדה בת 6 שתרמה לה כליה ואדם נוסף שמשפחתו תרמה את איבריו. "בני בא לעולם כדי להציל אחרים"

הפעוטה תימא בת השנה ושמונה חודשים, לאחר השתלת הכבד, יחד עם רחלי גבע, מנהלת הסיעוד במחלקת ילדים ג' בשניידר. מרץ 2014. דוברות מרכז שניידר,
הפעוטה תימא שזכתה לתרומת כבד/דוברות מרכז שניידר

רופאי בית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה הצילו את חייהם של חמישה ילדים בזכות תרומת איברים של פעוט בן שנה וחודשיים ושל אדם נוסף, וכן בזכות אמה של ילדה בת שש שתרמה לבתה כליה. "המחשבה היחידה שעולה בראשי היא שבני בא לעולם כדי להציל ילדים אחרים. אין הסבר אחר למה שקרה", אמרה קלודין חדיד, אמו של הפעוט איליא שהסכימה לתרום את איבריו לאחר שמת מוות מוחי. ארבעה ילדים קיבלו לב, כליה וכבד מאיליא וכן מהתורם הנוסף.

עוד בווואלה! חדשות:
הבית הלבן הטיל סנקציות על בכירי הממשל הרוסי
אסיר עולם פנה לפרקליטות: יש לי מידע על גיא חבר
שליח וואלה! חדשות למלזיה מדווח: ברחובות מתפללים לנס

לפני כשבוע וחצי הובהל איליא מהכפר עילבון שבגליל לבית החולים לילדים דנה בתל אביב, בעקבות לחץ תוך-מוחי מוגבר. רופאיו ניתחו אותו אך נאלצו לקבוע כי הוא מת מוות מוחי. בני משפחתו נעתרו לבקשת הרופאים והסכימו לתרום את איבריו, אך כיוון שהיה קושי לייצב את מצבו הרפואי, הרופאים חששו כי לא יוכלו להשתיל את איבריו בילדים הממתינים לתרומת האיברים. הרופאים בדנה הצליחו לבסוף לייצב את מצבו ולקצור את איבריו.

איליא חדיד ז"ל שמשפחתו תרמה את הכבד שלו. מרץ 2014. באדיבות המשפחה
איבריו הצליו חיי ילדים אחרים. הפעוט איליא חדיד/באדיבות המשפחה

בזכות ההחלטה האמיצה של משפחת חדיד, בבית החולים שניידר נערכו לסדרת הניתוחים הנחשבת חריגה בהיקפה. ביום שישי בבוקר הושתל כבד בנער בן 16, כמה שעות לאחר מכן הושתלה כליה בילד בן תשע ובליל שישי לפני כשבוע בוצע ניתוח השתלת לב בפעוט בן שנתיים. בשבת בבוקר בוצע ניתוח השתלה נוסף, במהלכו קיבלה הפעוטה תימא בת השנה ושמונה חודשים תרומת כבד. אמה של הפעוטה, רים, אמרה לוואלה! חדשות כי בתה "מרגישה מצוין. התגלה אצלה סרטן בכבד בגיל עשרה חודשים. חיכינו הרבה זמן ליום הזה".

האם הנרגשת הוסיפה כי "ביום שישי שעבר התקשרו אלינו מבית החולים ואמרו, 'בואו מהר, יש כבד שמתאים לתימא'. לפני הניתוח הילדה שלי לא הייתה בסדר. היא קיבלה טיפול כימותרפי ולא אכלה ושיחקה. עכשיו אנחנו מקווים שהיא תהיה בסדר". אמו של הפעוט איליא, שעדיין לא מעכלת את מות בנה, אמרה: "אנחנו עדין המומים ממותו הפתאומי. הוא היה ילד שמח, חכם, פיקח ומפותח מאוד לגילו, ילד ששמחת החיים קרנה ממנו. כשהגענו לבית חולים איכילוב כנראה כבר היה מאוחר מדי".

לדברי האם, "החלטנו לתרום את איבריו קודם כל על מנת להציל חיים. הגוף נרקב, אבל הנשמה עולה למעלה. אני מקווה שמשפחות אחרות לא יחוו את מה שאני מרגישה עכשיו. אני קוראת למשפחות לתרום איברים ולהציל חיים. אני מאחלת החלמה מהירה למושתלים ושירגישו טוב עם המשפחות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully