וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך נראה הגל הראשון של השיטפון בנחל צין

ליאור בן ניסן

17.3.2014 / 0:04

הודות לגשם הרב שירד בדרום בשישי, ואחרי שעות של ציפיה - הגיע הזרם השוצף ומילא את "המרפסת" שבנחל צין. אחד הנוכחים שתיעד את המחזה המרהיב אמר: "לתפוס גל ראשון זה נדיר"

אסף יגבס

בסוף השבוע זכינו למנה גדושה של גשם, ולטעימה ראשונה של חורף ממשי מאז הסערה הגדולה של חודש דצמבר. פרט למשקעים הרבים, לחרמון שנצבע שוב לבן ולכינרת ששבה לעלות – הצליח מחזה אחד, מרהיב במיוחד, לזכות לחשיפה עצומה.

ביום שישי בבוקר, הודות למשקעים הרבים שירדו בהר הנגב בשעות שקדמו לכך, החלו להתאסף באזור "המרפסת" של נחל צין עשרות רבים של סקרנים, "רודפי שיטפונות", שייחלו לראות את הזרם מגיע. אחד מהם היה אסף יגבס – שגם תיעד את הגל.

"ביום שישי נחל צין זרם באזור עין עבדת (עין מעריף), והזרימה שם הייתה חזקה. כמו כן נחלים שחברו לצין שצפו גם הם", כתב יגבס בווידאו שהעלה לרשת. לדבריו, לאחר ציפייה של כ-7 שעות, לאט לאט, הגיעו מי השיטפון. "בקצב של חמישה קמ"ש הפתיע הנחל... וגל ראשון הגיע", סיפר.

עוד סיפורים שאסור לפספס
"אם הטייס הפך לטרוריסט - הסיכוי לעצור אותו אפסי"
יצאה לשחרר את הכלב – וגילתה שפיתון טרף אותו
צפו: האישה השמידה את הרכב של בעלה הבוגד

"אירוע נדיר"

הקהל הנרגש הגיב בהתלהבות למחזה, ובתוך זמן קצר, אפיק הנחל האכזב הפך לשוצף. היו כאלה שלא העריכו נכון את עוצמת הזרם, והתקרבו מידי לשפת הנחל – ורק ברגע האחרון ברחו לגדה.

"שבע שנים שאני מצלם שיטפונות, ושבע שנים לקח לי להגיע לפריים הזה של הגל הראשון", סיפר יגבס בן ה-35 מרמת גן לוואלה! חדשות. התיעוד הנדיר של הגעת הגל הראשון התאפשר, כך לדבריו, הודות למעקב אחרי מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי, ולמידע ששותף בקבוצת חובבי שיטפונות בפייסבוק. "זה היה אירוע באמת נדיר, במיוחד בחורף כמו שלנו", הוסיף.

נחל צין מתפרש על פני 120 קילומטרים בנגב, מאזור מכתש רמון ועד הערבה. בחלקו האחרון של הנחל – רגע לפני ה"נפילה" מהנגב לערבה, ישנו מפל שזכה לשם "המרפסת", ממנה ניתן לחזות בשיטפונות ולצפות אל הערוץ.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully