וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי מאושפז בביירות אחרי ניתוח חירום

ווליד מועלם בן ה-73 הובהל ללבנון ביום חמישי בלילה ועבר ניתוח מעקפים שארך 4 שעות. רק היום התייחסה לכך דמשק, והצהירה שמצבו טוב. משפטנים בביירות: נבקש נגדו צו מעצר

שר החוץ סוריה ווליד מועלם בראיון מחוץ למטה האו"ם בניו יורק. ספטמבר 2013. AP
שר החוץ הסורי ווליד מועלם, מסיים ראיון מחוץ לעצרת האו"ם בקיץ שעבר/AP

ממשלת סוריה הודתה היום (ראשון) לראשונה כי שר החוץ, ווליד מועלם, מאושפז בלבנון. בהודעה רשמית שפרסם המשטר בדמשק, נאמר כי "שר החוץ אל-מועלם מתאושש היטב, ובקרוב הוא יוכל לשוב לעבודתו". ההודעה התפרסמה ברקע חוסר הבהירות לגבי מצבו הרפואי של מועלם, המאושפז זה שלושה ימים במדינה השכנה.

כבר ביום חמישי בלילה דווח כי מועלם, בן 73 הסובל מעודף משקל גדול, הובהל בחשאי ותחת אבטחה כבדה, למרכז הרפואי של האוניברסיטה האמריקנית בביירות. ככל הנראה אובחנה סתימה באחד מעורקי לבו, והוא עבר ניתוח מעקפים שארך ארבע שעות. מצבו הוגדר יציב, ונמסר כי יהיה עליו להישאר בבית החולים למשך שבוע נוסף לפחות.

בבית החולים סירבו לאשר בסוף השבוע כי מועלם אושפז לניתוח. עם זאת, עדי ראייה אישרו את הגעתו של הבכיר הסורי, המכהן גם כסגן ראש הממשלה, לבית החולים. לדבריהם, הוא ירד מהמכונית בכוחות עצמו ולא נזקק לסיוע עד הכניסה.

חדשות נוספות מהעולם
משאל העם בקרים: פוטין עשוי לגלות שאין ארוחות חינם // פרשנות
היכן אפשר להסתיר בואינג עם מאות נוסעים? המפה עשויה לגלות
טרגדיה ביתית באוסטרליה: יצאה לשחרר את הכלב, פיתון אכל אותו

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון עם שר החוץ סוריה ווליד מועלם. ז'נבה, ינואר 2014. AP
מועלם ייצג את סוריה בשיחות הכושלות בז'נבה. עם שרת החוץ אשטון, בחודש ינואר/AP

טארק שנדב, העומד בראש קבוצה של 13 משפטנים לבנוניים, אמר כי מחר תוגש לפרקליטות הכללית בביירות בקשה להוציא צו מעצר נגד מועלם, בטענה כי הורה להרוג לבנונים בעיירה ערסאל ובכפרים הסמוכים לגבול עם סוריה. "מדובר בפשעים בינלאומיים, ולכן החסינות לא חלה עליהם", אמר היום.

שר החוץ ווליד מועלם, מוסלמי סוני, היה שגריר סוריה בארה"ב בשנים 2000-1990. אחרי ששר החוץ פארוק א-שרע עזב את תפקידו ב-2006, כדי להתמנות לסגנו של הנשיא בשאר אסד, מועלם החליף אותו בתפקיד. הוא נשוי ואב לשלושה.

מאז פרצה מלחמת האזרחים בסוריה לפני שלוש שנים, מועלם ייצג את דמשק מול מדינות העולם ומול האו"ם. הוא מבקר בחריפות ובזלזול את האופוזיציה הסורית, וטוען שהקהילה הבינלאומית מפעילה "טרור" נגד ארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully