וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאונת עבודה": נהרג המחבל שאחראי לפיגוע בכביש 12

אחד ממייסדי ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס" נהרג בסיני בפיצוץ מטען שהוביל במכוניתו, בשל תאונת דרכים. הוא עומד מאחורי מתקפות רבות נגד ישראל וכוחות הביטחון במצרים

זירת ניסיון התנקשות בשר הפנים המצרי מוחמד איבראהים, קהיר, 2013. AP
בין הפעולות הרבות שהוביל "אבו עבדאללה". זירת ניסיון ההתנקשות בשר הפנים, מוחמד איברהים/AP

תאופיק מוחמד פריג', מהאחראים לפיגוע בכביש 12 בשנת 2011, שבו נהרגו שמונה ישראלים, נהרג לאחר שמטען שהוביל במכוניתו התפוצץ כתוצאה מתאונת דרכים בחצי האי סיני - כך הודיע היום (שבת) ארגון הטרור הסלפי "אנסאר בית אל-מקדס", שפריג' היה ממייסדיו, בפרסומים בפורומים אינטרנטיים של ארגוני ג'יהאד.

הארגון נטל אחריות בעבר לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים מאז הדחתו של הנשיא לשעבר ומנהיג "האחים המוסלמים" מוחמד מורסי. פריג', שהיה ידוע בכינויו "אבו עבדאללה", היה אחראי גם לפעולות פיצוץ צינורות גז ממצרים לישראל, כמו גם ניסיון התנקשות כושל בשר הפנים המצרי, מחמוד איברהים, בקהיר בספטמבר 2013.

עוד בוואלה! חדשות:
"נראה שחוטף המטוס הוא אדם מיומן שפעל כחלק מתכנית"
דיווח באיראן: "סוכל ניסיון לחבל בכור המים באראק"
מיוחד | מוכר הצ'אי נגד הנסיך בבחירות הגדולות בהיסטוריה

ניידת תקשורת עולה באש בהפגנה של האחים המוסלמים. קהיר, מרץ 2104. רויטרס
אחראי לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים. נייידת עולה באש בעת הפגנת תומכי מורסי/רויטרס

לפי הודעת הארגון, המפקד הבכיר פריג' נשא ברכבו "פצצה חמה" שהופעלה בעקבות התאונה. הוא עבר מסיני למצרים בתחילת 2013, והיה אחראי לפעילות "ענף הארגון שהוציא לפועל מבצעים רבים נגד משטר הבוגדים ומשתפי הפעולה".

לפני כשבוע, נהרג איברהים אל-ע'ול, פעיל חמאס מרכזי בן 30, בפיצוץ באזור אל-חשאשין שברפיח, בדרום רצועת עזה. תשעה פלסטינים נוספים נפצעו בפיצוץ, שלפי חמאס אירע בשל "משימה ג'יהאדיסטית" - ככל הנראה בעת שטיפל בחומרי נפץ. משרד הבריאות של חמאס בעזה מסר כי אל-ע'ול נהרג בפיצוץ בלתי-צפוי "במהלך אימונים", ואישר כי תשעת הנוספים נפצעו באורח קשה.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעו כי הרוג משתייך לשורותיהם, ואישרו כי מדובר ב"פיצוץ פנימי". עוד נמסר על אל-ע'ול הוא מפקד בארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בחודש שעבר, האני סלאמה חוסיין, בן 27, נהרג בפיצוץ דומה במרכז רצועת עזה – כך לפי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני בפיצוץ, שככל הנראה נגרם כתוצאה ממה שדווח כתאונת עבודה. חוסיין היה גם כן פעיל בזרוע הצבאית של חמאס.

מוקדם יותר באותו החודש, מחבל עיראקי שלימד את חבריו כיצד לתפעל מכונית ממולכדת, הפעיל בטעות את מטען החבלה, ונהרג עם 21 מהם. יותר מעשרים בני אדם נעצרו כאשר ניסו להימלט מזירת האסון. שירותי הביטחון של עיראק למדו על קיומו של מחנה האימונים רק בעקבות התאונה. ההרוגים השתייכו לארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully