וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 רקטות התפוצצו בעוטף עזה, יירוט מעל נתיבות ושדרות

מאז הכרזת הג'יהאד האיסלאמי על "הפסקת אש" עם ישראל בשעות הצהריים, נורו 11 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה. מערכות כיפת ברזל נפרשו בבאר שבע ובאשדוד

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

מחבלים פלסטינים שיגרו הערב (חמישי) 11 רקטות קסאם מצפון רצועת עזה לעבר היישובים במועצות חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב, וכן לעבר שדרות - אין נפגעים. בסך הכול שוגרו מאז שעת חצות 18 רקטות. תשע מהרקטות ששוגרו מאז אחר הצהריים התפוצצו בשטחים פתוחים. עם זיהוי שיגור הרקטות נשמעה אזעקת צבע אדום באזור היישובים בעוטף עזה. במהלך הערב דיווחו הפלסטינים כי שלושה בני אדם נפצעו בפיצוץ שאירע בעיירה בית חאנון, ככל הנראה כתוצאה מניסיון שיגור של רקטה לעבר ישראל. מערכות כיפת ברזל הפרושות באזור הדרום יירטו בשעות הערב שתי רקטות שנורו לעבר שדרות ונתיבות. צה"ל פרש את מערכות ההגנה באשדוד ובבאר שבע.

הסלמה בדרום - עדכונים אחרונים בוואלה! חדשות:
בכיר בג'יהאד האיסלאמי: הושגה הפסקת אש עם ישראל
הירי לדרום נמשך, חיל האוויר הפציץ 29 מטרות ברצועה

בשעות הערב התכנסו ראשי ערים ומועצות אזוריות בדרום ודנו אם לקיים מחר לימודים במוסדות החינוך, בשל המצב הביטחוני. ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, הודיע בעמוד הפייסבוק שלו כי לפי שעה הלימודים יתקיימו מחר כסדרם, וכן חגיגות פורים. ההחלטה התקבלה בתיאום עם אנשי פיקוד העורף של צה"ל.

שיגור רקטות מעזה במבצע עמוד ענן, 2012. AP
שיגור רקטות מעזה במבצע עמוד ענן, 2012/AP

לפני שיגור הרקטות בשעות הערב טען גורם ביטחוני כי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי "הרימו דגל לבן וביקשו להגיע להרגעה עם ישראל, גם בכלי התקשורת. המסר שהועבר לרצועת עזה הוא ששקט ייענה בשקט". מדובר בהמשך הירי מרצועת עזה, על אף הודעת הפלסטינים על השגת הפסקת אש בין בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי בתיווך מצרי. בשעות הצהריים כתב בעמוד הפייסבוק שלו בכיר הג'יהאד האיסלאמי, ח'אלד אל-בטש, כי הושגה הפסקת אש על בסיס ההסכמות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. "אנו נמלא אחריה, אם ישראל תמלא אחריה", הוסיף, אל-בטש. גורם מדיני ישראלי אמר בתגובה: "אם הירי יימשך ישראל תגיב ובעוצמה. אם הוא ייפסק, ישראל תאפשר חזרה לשגרה. לא יהיה שקט בעזה לפני שיהיה שקט בדרום".

המכה האחרונה שהונחתה הייתה של מטוסי חיל האוויר, שתקפו בצהריים מנהרות ברפיח – זאת ככל הנראה בתגובה לשיגור רקטות לעבר אשקלון כמה שעות קודם לכן. הפלסטינים דיווחו כי שלושה בני אדם נפגעו בתקיפה. בדובר צה"ל אישרו כי בוצעה תקיפה נגד שבע מטרות. הפלסטינים דיווחו על מטוסים ומסוקים שחגים באזור דרום הרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תיעוד נדיר של כיפת ברזל: מהשיגור - עד הפגיעה. שי מכלוף
מערכת כיפת ברזל בדרום/שי מכלוף

הגורם הביטחוני הסביר כי במהלך הלילה החולף הותקפו 29 יעדי טרור, בהם מוצבים, מפקדות ועמדות תצפית. "מדובר בנזק משמעותי לשני הארגונים", אמר, והוסיף "אם הירי יימשך צה"ל ידע להעלות את מדרגות התגובה". הגורם התייחס לשיגור הרקטות אתמול לעבר הנגב המערבי ואמר: "אין ספק שארגון הג'יהאד עלה אתמול מדרגה, אנחנו מעריכים שזה נעשה באישור חמאס אך בטוחים שחמאס היה מופתע מהיקף שיגור הרקטות והעוצמה ופעל מהר מאד להרגעת הרוחות".

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
רקטה שהתפוצצה בשדרות השבוע/דייב בוימוביץ'

סבב האש הנוכחי בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי נפתח בחיסול שלושה אנשי גיהאד אתמול בבוקר, המשיך במטח של יותר מ-60 רקטות בשעות אחר הצהריים לעבר ישראל ובתקיפה ישראלית של מטרות ברצועת עזה בלילה ובשיגור של רקטות גראד לעבר אשקלון בשעות הבוקר המאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully