וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג המורדים באל סלבדור יתמנה לנשיא המדינה

מועמד השמאל סאנצ'ז סרן זכה בסיבוב השני בבחירות, בתום קרב צמוד עם יריבו השמרן נורמן קיחנו. הפער בין השניים עמד על 7,000 קולות בלבד, ובימין קוראים לביטול הבחירות

סאנצ'ז סרן, מועמד השמאל בבחירות לנשיאות אל סלבדור, בעצרת תמיכה, מרץ 2014. AP
סאנצ'ז סרן עם תומכיו, השבוע בסן סלבדור/AP

איש השמאל ומפקד המורדים לשעבר, סאנצ'ז סרן, יהיה נשיא אל סלבדור. הוא ניצח בסיבוב השני של הבחירות את נורמן קיחנו, מועמד מחנה הימין וראש העיר סן-סלבדור. פחות מ- 7,000 קולות הפרידו בין שני המועמדים.

הסיבוב הראשון בבחירות נערך בתחילת החודש שעבר, והשני נערך ביום ראשון. ועדת הבחירות המרכזית בבירה סן סלבדור סיימה היום (חמישי) את ספירת הקולות, והכריזה על ניצחונו של סרן. עם פרסום התוצאות הרשמיות, קרא קיחנו לקיומן של בחירות חדשות, אולם ועדת הבחירות סירבה לבקשתו. הוא זכאי עדיין לערער על הקביעה בבית המשפט העליון.


עוד חדשות מהעולם
פוטין ממשיך לחנוק את כלי התקשורת המתנגדים למרותו
חותמות ששימשו לקעקע אסירים באושוויץ התגלו בפולין
ניו יורק: 6 הרוגים בקריסת צמד בניינים בהארלם

נורמן קיחנו, מועמד הימין לנשיאות אל סלבדור, מרץ 14. רויטרס
המפסיד בבחירות, נורמן קיחנו, טוען שעשרות אלפי קולות "נגנבו" ממנו/רויטרס

סרן, נציג מפלגת "חזית השחרור הלאומית", קיבל 50.11% מקולות הבוחרים. קיחנו, ממפלגת "ארנה", קיבל 49.89%, והוא מסרב להכיר בהפסד. הוא טוען כי עד 40 אלף קולות "נגנבו" ממנו.

סרן יהפוך לנשיא הראשון במדינה שהיה בעברו מפקד גרילה. הוא היה אחד ממפקדי מחתרת "חזית השחרור הלאומית", שלחמה בחונטה הצבאית במדינה מ-1979 עד 1992. במהלך מלחמת האזרחים נהרגו באל סלבדור כ-80 אלף בני אדם, ועוד אלפים הועלמו על ידי השלטונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully