וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מתנחל ניסה להסיר דגל פלסטיני - ונלכד בתיל

13.3.2014 / 13:40

מתנחל שהתארח בשבת האחרונה ביישוב היהודי בחברון טיפס על סולם כדי להסיר דגלי פלסטין מגג בית פלסטיני, נלכד בגדר, ולבעל הבית שניסה לחלצו אמר: "זה גג שלי, כמו כל הארץ"

צילום: באדיבות 'בצלם', עריכה: מיכאל ברגמן

צה"ל שוב מתבזה במציאות המורכבת שמתנהלת בחברון: בשבת האחרונה החליט צעיר שהתארח ביישוב היהודי בחברון החליט שני דגלי פלסטין שנתלו על גג של בית פלסטיני הצמוד לבית הדסה במקום. האורח, שככל הנראה תליית הדגלים הפריעה לו, טיפס על סולם ועל מעקה הגג של הבית הפלסטיני בניסיון להגיע לדגלים ולהוריד אותם. תוך כדי שטיפס, ניסה הצעיר חובש הכיפה להשתחל דרך גדר התיל שתלויה במקום על מנת להסיר את הדגלים - ונתפס בה בלי יכולת לזוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתנחל התקוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבי הבית הפלסטיני החלו לצלם את המתרחש. תוך זמן קצר התפתח דין ודברים בין השניים, ובעל הבית שאל את האורח הבלתי רצוי "למה אתה עובר לגג שלי"?, לכך השיב המטפס התקוע: "אני רוצה רק לדבר, תוריד בבקשה את הדגל". בעקבות המחזה המשונה, התקהלו כמה עשרות מתנחלים מתחת לבית וקראו לפלסטיני להוריד את הדגל.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
חשד: מטפלת טלטלה תינוק בן חצי שנה
אבו מאזן: "דחלאן עזר לישראל לחסל את שחאדה"
חותמות ששימשו לקעקע אסירים באושוויץ צצו בפולין

הפלסטיני המשיך והקשה על האורח שנלכד ונראה די חסר אונים: "אם אני אעבור לגג שלך זה טוב?", לכך המתנחל ענה: "אבל הגג הזה הוא הגג שלי, הכול שלי, כל הארץ שלי, כל המדינה הזו היא ארץ ישראל וכל מה שיש פה שלי". המראה הסוריאליסטי עורר כוח של צה"ל שמוצב במקום, ולאחר זמן קצר הגיעו לזירה חמישה חיילי נח"ל ובישרו לפלסטיני שקיבלו הוראה להוריד את הדגלים. במהלך הדברים, ניסה הפלסטיני להסביר לקצין צה"ל כי זהו בית פלסטיני, "אתה תתלה דגל ישראל אצלך", אמר. בתגובה השיב הקצין: "ההוראה שלנו היא לעצור אותך אם אתה לא רוצה לעשות זאת". הפלסטיני סירב להסיר את הדגלים ואמר לקצין: "תעצור אותי אם אתה רוצה".

הקצין פנה להתייעץ עם הממומנים עליו ברשת הקשר, ולאחר שיחה קצרה חזר ואמר לפלסטיני שאם לא יוריד את הדגלים, הוא ייעצר. הפלסטיני השיב לקצין, שניסה תוך כדי כך לעצרו, כי רק בהוראת בית משפט יסיר את הדגלים. "בלי אישור, למה להוריד את הדגלים?", שאל הפלסטיני, "זה הבית שלי". הקצין שב ובדק בקשר, ואז אחד החיילים צועק לו: "תגיד ליובל שהוא מפגר, לעשות את זה בכוח מול מצלמות זה דפוק לגמרי". בסופו של דבר, קבוצת החיילים עזבה כלעומת שבאה, לאחר שחייל הצליח לשחרר את המתנחל מסבך הברזל שבו היה לכוד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לצה"ל אין מדיניות של הסרת דגלים ואין כל כוונה לנקוט מדיניות כזו. מדובר ביוזמה מקומית והנושא ייבדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully