וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ברקע חוק הגיוס - 96 חרדים סיימו גיבוש קרבי

12.3.2014 / 18:14

"גיבוש גלאט כושר": תלמידי ישיבות, מכל הזרמים בעדה החרדית, סיימו את מסלול הגיבוש בדרך לגיוסם לגדוד "נצח יהודה" .שנת 2013 הוכתרה כשנת שיא בגיוס חרדים

צילום: הלל מאיר, משרד הביטחון, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

על רקע אישור חוק הגיוס היום (רביעי), הסתיים "גיבוש גלאט כושר" למסלול לחימה עבור 96 חרדים מהזרם הספרדי, חסידי וליטאי, שהתארחו ביישוב נווה, שבחבל אשכול. הם עתידים להתגייס לגדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר.

ראש תחום גיוס באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, אודי דרור, סיפר לוואלה! חדשות: "אנחנו מרחיבים את הפעילות לעידוד גיוס חרדים לצה"ל. הגיבוש כלל שרשרת חיול, חלוקת רובי עץ דמויי רובי M-16, מסע, השבעה, תצוגת אמצעי לחימה של גדוד נצח יהודה אליו יתגייסו, מסדרים, ושיחות עם מפקדים ורבנים".

עוד בוואלה! חדשות
מבקר המדינה: ליקויים בקומנדו הימי
קמרון בכנסת: "השלום יביא לקץ של גינויי ישראל באו"ם"
בירדן לא מסתפקים בהתנצלות: "לשחרר הרוצח מנהריים"

חיילים חרדים שהושבעו בבסיס פלס נח"ל בבקעת הירדן, פברואר 2014. גבריאל דבוש,
גיוס של חרדים לנח"ל בבקעת הירדן, פברואר 2014/גבריאל דבוש

על פי דבריו של דרור, למשרד הביטחון יש מטרה להקים גדוד חרדי לוחם נוסף עד סוף שנת 2015. "בימים אלו נעשית עבודת מטה בחטיבת גבעתי, וכפי הנראה הגדוד הנוסף יהיה בחטיבה הסגולה", אמר.

לפי תכנית בניין הכוח, אמור משרד הביטחון לעודד את הגיוס למסלול נצח יהודה ולהגדיל את סדר הכוח החרדי בצה"ל כדי לצבור מספיק כוח אדם עד סוף שנת 2015 להקמת גדוד חרדי נוסף. כאמור, שנת 2013 הוכתרה כשנת שיא בגיוס חרדים למסלול נצח יהודה, לאחר שהגיעו לבקו"ם 800 חרדים. היעד לשנת 2014 הוא גיוסם של אלף חרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully