וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקפה על ידי בן זוגה: מתעלמים מהביזוי המיני

בן הזוג של צ' נאשם כי דחף אותה, סטר לה, בעט בה וחנק אותה, אולם על אף פנייתה, התביעה המשטרתית לא התייחסה למעשה המגונה. "זה מבזה, אין נחות מזה שהופכים אותך לכלום"

לאחר שהותקפה גופנית ומינית על ידי בן זוגה, פנתה צ' למשטרה. התביעה המשטרתית הגישה לבית המשפט כתב אישום הכולל סעיפים רבים של תקיפה, אך סעיף אחד לא נכלל בו: עשיית מעשה מגונה. לטענת צ', ביום התקיפה השפיל אותה בן זוגה מינית והצמיד את איבר מינו לפניה. כעת היא נלחמת על הכללת סעיף זה בכתב האישום. "אני מרגישה שנעשה לי עוול, ואני לא מוכנה לוותר על הסעיף הזה", אמרה. פנייתה לתביעה המשטרתית באמצעות עורך דינה טרם נענתה.

עוד בוואלה! חדשות:
למנוע התאבדויות: משרד הבריאות יגביל רכישת אקמול
חייל נפצע קשה מקריסת סככה בבסיס חיל הים בחיפה
ישראל התנצלה על הרג הירדני: "נקים צוות משותף"

"כשהוא הוציא את הסכין, זה כבר לא עניין אותי, אמרתי לעצמי 'שיהרוג אותי' כי זה כבר לא משנה. אחרי ההשפלה המינית שהוא העביר אותי הייתי מפורקת. אין נחות מזה שהופכים אותך לכלום". כך תיארה צ', בת 33, את מסכת ההתעללות הקשה מצד בן זוגה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"הרגשתי כאילו הוציאו את הנשמה שלי מהגוף"./ShutterStock

לדברי צ', לאחר התקיפה "הרגשתי כאילו הוציאו את הנשמה שלי מהגוף". על אף כתב האישום הקשה שהוגש נגד בן זוגה לשעבר, אשר יוקרא השבוע בבית משפט השלום בפתח תקווה, צ' לא יכולה להישאר אדישה להתעלמות התביעה המשטרתית מההשפלה המינית הקשה שאותה חוותה, לצד אלימות פיזית קשה. כעת היא דורשת כי כתב האישום שהוגש נגד בן הזוג יתוקן ויכלול עברה של "מעשה מגונה לצורך ביזוי מיני".

"יש רבים ששמעו את ההתעללות הפיזית, אבל לא על ההשפלה המינית הקשה שעברתי, כי גם לי הכי קשה לספר את החלק הזה", סיפרה. "אבל ההתעלמות של המשטרה מהאירוע, וייחוס כל שאירע ל'איומים' ו'תקיפה עם חבלה' מבזה אותי ואת כל הבנות שהותקפו באופן דומה", הסבירה.

הכירו בחדר הכושר והחלו לצאת

צ' והנאשם הכירו בחדר כושר בפתח תקווה בינואר 2013 והחלו לצאת זה עם זו. חודש וחצי לאחר מכן, בהיותם בני זוג, החלה מסכת אירועים אלימים שהובילה את צ' להגיש תלונות במשטרה נגד בן זוגה. בעקבות זאת הוגש נגדו כתב אישום בשלל עבירות, בהן הפרת הוראה חוקית והדחה בחקירה. זאת כתוצאה מכמה אירועים שבהם סטר לה הנאשם כמה פעמים, הטיח את ראשה בקיר ולאחר מכן ניסה למנוע את עדותה במשטרה.

האירוע שממנו מתקשה צ' להתאושש קרה בוקר אחד, לאחר שלושה חודשים של זוגיות. אז, טרם יציאתו לעבודה ביקש הנאשם מצ' נשיקה, אך היא סירבה. בשלב זה, על פי כתב האישום, דחף אותה בן זוגה. היא דחפה אותו בחזרה ואמרה לו כי היא לא מוכנה שיכה אותה יותר. בתגובה, הלם בה באגרוף מתחת לבית החזה והיא נפלה והחלה לזעוק מכאבים.

הוא לא הסתפק בכך וסטר לה, ולאחר מכן בעט בה ודחף אותה. צ' התחננה שיעזוב אותה, אך הנאשם דרש כי תקום. כשלא עשתה כן, לקח כרית והחל לחנוק אותה. מסכת האלימות לא נגמרה בכך. היא החמירה ושינתה גוון כשבן הזוג השכיב אותה על המיטה, הפשיל את מכנסיו, והתיישב על פניה תוך כדי שהוא אומר מלים גסות. בהמשך נטל סכין ואיים עליה שיפגע בה ובעצמו תוך כדי שהוא מורה לה לקרוא "שמע ישראל".

"סעיפים רבים ירדו מכתב האישום ואני לא נלחמת עליהם - רק על סעיף של מעשה מגונה. לא ייתכן שאני חיה ונלחמת כתוצאה מהאירוע הזה - נפשית, פיזית וכלכלית, והוא מקבל הקלות בגלל ש'כתב האישום חמור מספיק'", אמרה צ'. "אני מרגישה שנעשה לי עוול ואני לא מוכנה לוותר על הסעיף הזה. אנשים ונשים צריכים לדעת שעל כל מעשה משלמים. ההשפלה המינית היא שוות ערך לאגרוף בצלעות, לחנק ולאיומים בסכין - אם לא גרוע יותר, וזה משהו שכל המערכות חייבות להפנים", הוסיפה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"ההכרה בתקיפה חיונית לשיקום האישה"

על אף הכללת האירוע לפרטיו בכתב האישום, החליטה התביעה המשטרתית כי מדובר אך ורק בעבירות של "איומים" ו"תקיפה הגורמת חבלה ממש". קביעות אלו קוממו את צ', והיא דרשה את תיקון כתב האישום והוספת עברה של "מעשה מגונה לשם ביזוי מיני", שכן לטענתה, ההתעללות כללה הצמדת איבר גוף של התוקף בניגוד לרצונה כשהיא לא יכולה להתנגד. בעקבות זאת, לדבריה, חוותה השפלה קשה. אך בשלב זה פנייתה לתביעה המשטרתית באמצעות עורך דינה גל קפלן טרם נענתה כאמור.

מנתוני איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית עולה כי כ-20% מהפניות שהתקבלו בשנת 2012 כללו פגיעה בנשים בוגרות על ידי בן הזוג שלהן. "חלק מהנשים שפונות למרכזי הסיוע סובלות מאלימות פיזית מבן הזוג כמו גם מאלימות מינית, אך לא פעם אנו רואות כי הקושי הגדול שלהן הוא ההתמודדות עם הפגיעה המינית, אותה הן חוות כהשפלה", אמרה אורית סוליציאנו, מנכ"ל איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

"לחברה קל יותר לראות ולהכיל עברות הקשורות בתקיפה ובחבלה, כשתקיפה מינית אינה מותירה עקבות פיזיות", הוסיפה סוליציאנו. "ההכרה בעובדה כי אישה עברה תקיפה מינית מבחינת גורמי הטיפול ומערכת אכיפת החוק היא לא פעם משמעותית ביותר לשיקומה של האישה. על כן, נשים רוצות קודם כל לזכות בהכרה שאכן נפגעו, הן רוצות שהפגיעה המינית תיכלל בסעיפי האישום".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "כתב האישום הוגש בהתאם לחומר הראיות והעדויות בתיק ולאחר בחינה מעמיקה ומקצועית של גורמי התביעה".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully