וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תושב נתניה איים לרצוח שופט ואת ראשת העיר

דו פרימק מנתניה יואשם בכך ששלח מעטפות ובהן קליעים לגורמים במשטרה ואף איים לרצוח שופט מחוזי ואת ראשת עיריית נתניה מריים פיירברג "האיש הזה מסוכן"

קליע. ShutterStock
"עם הכדורים האלה נרצח אותך"/ShutterStock

כתב אישום יוגש השבוע נגד דן פרימק, שעל פי החשד איים ברצח על שורה של בכירים בישראל - בהם שר האוצר, ראש עיר ושופט בישראל. כתב האישום שגובש נגד פרימק, בן 34 מנתניה, מייחס לו שורת עבירות של איומים ברצח, החזקת תחמושת, ניסיון לקבל דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט. "האיש הזה מסוכן. כל מי שהלך נגדו חטף. הוא פעל בשיטתיות, יש לא מעט אנשים בהם רופאים בכירים, פרקליטים בפרקליטות ושוטרים שכמעט ואיבדו את הקריירות שלהם בגללו", אמר רב-פקד אריק מולכו, ראש צוות החקירה בימ"ר מרכז.

עוד בוואלה! חדשות:
באסטת הנשק: בעולם לא קונים את השואו של נתניהו
ועדת הפנים אישרה: שיטור עירוני - גם בתל אביב
מול ספסלים ריקים: הקואליציה מעבירה את חבילת החוקים

לבד מנתניהו והשרים, פרימק יואשם בכך שאיים על ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, מהנדס העיר נתניה, קצין משטרה בכיר, קצין בכיר בשב"ס, שוטרים מתחנת נתניה ועוד שורה ארוכה של אישי ציבור היו ברשימת החיסול שמצאה המשטרה בדירתו של פרימק, החשוד כי שלח מכתבי איום עם קליעי אקדח לשורה של אישים בכירים בישראל. לטענת גורם בצוות החקירה בימ"ר מרכז, פרימק עלול היה להוציא לפועל חלק מהאיומים שלו ולפגוע בחלק מהאישים שלהם שיגר מכתבי איום.

הפרשה, שזכתה במשטרה לשם "מגיני החוק", החלה להיחקר בדצמבר 2012. ללשכתו של שופט בית המשפט המחוזי מרכז הגיע מכתב איום, ובמעטפה היו מונחים שני כדורי אקדח 9 מ"מ. במכתב צוין בין היתר: "עם הכדורים האלה נרצח אותך".

יממה לאחר מכן הגיע מכתב נוסף, זהה בתוכנו ושהכיל שוב שני כדורי אקדח 9 מ"מ. הפעם הנמען היה קצין האג"ם של כלא מגן, רב-כלאי רפי ג'אנה. מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, הורה להקים צוות חקירה מיוחד בימ"ר מרכז. במקביל הוחלט להוסיף את השופט והקצין לרשימת המאוימים ואבטחה צמודה הושמה לשניים.

מרים פיירברג ראש עיריית נתניה. מגד גוזני
גם היא ומהנדס העיר קיבלו מכתבי איום. ראש העיר נתניה מרים פיירברג/מגד גוזני

במשטרה ניסו תחילה למצוא חוט מקשר בין השופט לקצין שב"ס. אולם מספר החשודים שעלו כאפשריים היה גדול במיוחד – כמה עשרות עבריינים ממגזרים שונים שנשפטו על ידי השופט ושהו במתקן הכליאה שהיה באחריות הקצין. "בשלב הזה הבנו כי אדם ששיגר מכתבי איום באופן כזה הינו עבריין סדרתי", סיפר מפקד ימ"ר מרכז, "ולכן החלטנו להציף את חומר החקירה ולבדוק בכל יחידות המשטרה בארץ אם הגיעו מכתבי איום כאלה בעבר". במשטרה סיפרו כי המאיים פעל במקצועיות וכי לא נמצאו טביעות אצבע, שאריות DNA ואפילו חותמת סניף הדואר הייתה כזו שלא היה ניתן לזהות מאיזה אזור בארץ נשלחו המכתבים.

"איתרנו מכתב איום דומה שנשלח לשוטר בתחנת אילת שבעבר שירת בתחנת משטרת נתניה", סיפר ראש צוות החקירה. "במקביל איתרנו מכתב נוסף שנשלח לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, וכן לשוטר בתחנת נתניה". אלא שכאן עשה המאיים טעות: מיד לאחר ששלח את המכתב לחוקר בתחנת נתניה, הוא התקשר אליו ואיים עליו טלפונית.

"אמנם הוא חייג מטלפון ציבורי מנתניה, אבל זמן קצר אחר כך הוא התקשר לשוטר מתנדב אחר ואיים עליו, אחרי ששלח גם לו מכתב", הסביר רפ"ק מולכו. "אלא שלמכתב הזה הוא צירף להב של סכין וכתב בו 'עם הסכין הזו אני ירצח אותך'. הפעם איתרנו את מקור השיחה מטלפון ציבורי במחלקה ה' בבית החולים לב השרון".

לדברי מולכו, "מכאן הדרך להצלבה על החשוד הייתה קצרה והבנו כי מדובר בדן פרימק, שבעבר נעצר לאחר שהניח מטען חבלה בחדר המדרגות בבניין בו התגורר. המטען התפוצץ וגרם לנזק בבית השכנה. עכשיו אנחנו יודעים כי הוא ניסה לפגוע בה בעזרת המטען. מטען נוסף התפוצץ בידיו בחוף סירונית בקיץ לפני שנתיים. בעקבות שני האירועים הוגש נגדו כתב אישום, אולם לאחר זמן בוטל כתב האישום לאחר שהוגשה לבית המשפט המחוזי חוות דעת כי הנאשם אינו כשיר נפשית לעמוד לדין. היום אנחנו יודעים בוודאות כי הוא הצליח להונות את הרופאים שבדקו אותו ולקבל את חוות הדעת הזו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אלא שכאן לא מסתיים הסיפור. לאחר חקירה סמויה החליטו בלשי הימ"ר לפשוט על ביתו של החשוד. בביתו הם מצאו קלסרים, כדורי אקדח, מחשב ומדפסת. "הוא היה מאוד מסודר ותיעד כל דבר", סיפר חוקר בימ"ר מרכז. "את העתקי מכתבי האיום ששלח הוא תייק ורשם ביומן את תאריך השליחה תחת הכותרת 'ברכת יום ההולדת נשלחה ל...'.

בין נמעני מכתבי האיום של פרימק היו ראש עיריית נתניה מרים פיירברג ומהנדס העיר פול ויטל - שבעקבות כך זכו לאבטחה צמודה, וכן שופט, קצין שב"ס, שוטרים וגם שר האוצר לשעבר שטייניץ, משום שפרימק זעם על העלאת מחיר הדלק.

כמו כן, פרימק איים על רופאה בכירה בבית החולים לב השרון, ובמשך שבוע שלח להנהלת משרד הבריאות שישה מכתבים אנונימיים החתומים על ידי קרובים של מטופלים ובהם טען כי הרופאה התעללה במטופלים ועשתה בחלקם עבירות מין. הנהלת משרד הבריאות פתחה בחקירה נגד הרופאה והיא אף הוזמנה לשימוע. פרימק אף שיגר לה מכתב איום עם להב של סכין. "כשפתחנו את הקלסרים ראינו את הרשימה השחורה שלו שכללה ארבעים שמות, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרה ציפי לבני ויתר הדמויות שחלקם קיבלו את מכתבי האיום", ציין מולכו.

עדכון מערכת וואלה! NEWS ליוני 2017:
פרימק לא נשפט על פי כתב האישום ונמצא לא כשיר לעמוד לדין.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully