וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חפץ - אישה

דניאל עוז

10.3.2014 / 15:05

סגנית מלכת היופי, דורון מטלון, זכתה לביקורת על השתתפותה בתחרות לאחר שיצאה נגד החפצת נשים בעקבות תקרית בה חרדי קרא לה "פרוצה". דניאל עוז תומך בה ואומר: תודה

תודה, דורון מטלון. תודה שחשפת את הצביעות של אלו שקוראים לך צבועה. זכית בתואר "נערת ישראל", סגנית מלכת היופי. ממש למחרת בבוקר התפרסמה הידיעה על הרשעתו של הרב שלמה פוקס, שהטריד אותך על אוטובוס בירושלים לפני שנתיים, בעת שירותך הצבאי. שמעתי וקראתי תגובות שתקפו אותך.

אם לומר לך את האמת, אני לא סובל תחרויות יופי. להפוך מראה חיצוני לתחרות זה שטחי, ואני חושב שמודל היופי בתחרויות האלו קבעוני, והטקס מגוחך, וכל הטקסט שמסביב יומרני וסקסיסטי. אבל דורון, את אשה מבוגרת. את לא מוכרחה לחשוב כמוני. גם אם אינני מבין את הבחירה שלך להשתתף בתחרות מלכת היופי, אני לא מתיימר להכיר אותך ואת מניעייך, או לדעת יותר ממך מה טוב בשבילך או בשביל המין הנשי. התאפרת, התלבשת, נעלת עקבים ועטית סרט שכתוב עליו נערת ישראל, בידיעה מלאה שהזמנת בכך שיפוט אסתטי ועוררת משיכה בקרב קהלך. רצונך כבודך.

לא רוצה לשנות את העולם / דעה הפוכה

לחפצים אין מין

קו אדום מתוח בין פעולתך זו, לבין נפילתך קורבן, בעת שירותך הצבאי, לדרישתם החצופה של גברים חרדים שתעברי אל אחורי האוטובוס. הברנש שניסה להפעיל עלייך כפיה דתית, תוך התנהגות טורדנית ומבזה כלפייך, הוא שוביניסט - משום שהוא לא מכיר בבעלותך העצמית. כך גם המגיבים שמשמיצים אותך עכשיו על החלטתך להשתתף בתחרות היופי, וקוראים לה "החפצה" כדי לציין את העובדה שהם עצמם מחשיבים אותך לחפץ. "אובייקט מיני", כך מכנה אותך אותה קואליציה של שמרנים ופמיניסטיות. אבל לחפצים אין מין. את מביעה את מיניותך כי את בת-אנוש, בת-דעת. והם שוביניסטים בדיוק כמו שלמה פוקס. ובדיוק מאותה סיבה.

גם בתלמוד הירושלמי, במסכת פאה, היה זה רב – רבי ישמעאל – שגערו בו חז"ל על שלא כיבד את רצונותיה של אמו. רצונה כבודה, אמרו, וזה מקור הביטוי הזכרי במחדל, "רצונו כבודו". במעשייך – התלונה מחד והזכייה בתחרות שנויה במחלוקת מאידך – הגנת על חירותך וכבודך כאשה פרטית נגד מגוון של דעות קדומות וצבועות. על כך, כליברל וגם כיהודי, אני אומר לך תודה.

הכותב הוא משורר וחבר מפלגת מרצ

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully