וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא שנאבק למען צה"ל בפרשת א-דורה - נלחם בסרטן

10.3.2014 / 4:17

ד"ר יהודה דוד, שנאבק ממושכות נגד דיווחי רשת הטלוויזיה הצרפתית לפיהם הילד הפלסטיני נורה מאש הצבא, ניצב בפני מלחמה חדשה. "מאמין בבורא עולם, ומודה לו גם על המאבק הזה"

ד"ר יהודה דוד. דרור עינב
ניצח במשפט הדיבה בצרפת. ד"ר דוד/דרור עינב

ד"ר יהודה דוד, בן 60, מי שניהל מאבק מתמשך בדיווחים שבהם נטען כי הילד הפלסטיני מוחמד א-דורה מת מאש צה"ל בשנת 2000, ניצב בימים אלו בפני מלחמה חדשה – הפעם נגד מחלת הסרטן.

דוד, כירורג בהכשרתו, טען שפרסומי רשת הטלוויזיה הצרפתית "פראנס 2" - בהם נראים מוחמד א-דורה ואביו ג'אמל נפגעים מאש הצבא - שקריים. הוא הסתמך על היכרות עם תיקו הרפואי של האב. בכתבה נטען כי ג'מאל נפצע בכף ידו מאש צה"ל והפך לנכה. מנגד, טען יהודה כי מדובר בפציעה ישנה יותר - אשר מקורה בתקיפת אנשי חמאס ב-1994, שחשדו כי הוא משתף פעולה עם ישראל. על סמך מידע זה ובדיקת צילומי הפגיעה בידו של ג'מאל, הוא כתב שהטחת ההאשמות נגד צה"ל היא שקרית. בעקבות טענותיו, הוא נתבע בבית משפט בצרפת על הוצאת דיבה. בתחילה הוא נמצא אשם, אך הוא זוכה בסופו של דבר במשפט חוזר בשנת 2012.

בזמן שבו התנהל המאבק המשפטי, גילה יהודה שהוא חלה בסרטן מח עצם, שפגע בעיקר בלבו והחליש את גופו משמעותית. "במשך חמש שנים הרגשתי כיצד אני הולך ונחלש, אבל אף אחד לא מצא מה הבעיה, עד שפניתי לד"ר שלמה שגב מתל השומר, רופאם של רבין ושרון", סיפר דוד לוואלה! חדשות.

עוד בוואלה! חדשות
באופוזיציה האשימו: "קואליציה דיקטטורית"
נקברה בת ה-7 שנדרסה בגליל: "קרה לעיני שני אחיה"
צה"ל צפוי להרוס הלילה שני מבנים במאחז חוות גלעד

הרופא שזוכה בפרשת מוחמד א-דורה רץ לכנסת. טל אנגלנדר
"הרגשתי שאני מייצג את המדינה נגד השקרים של הפלסטינים", ד"ר דוד יהודה/טל אנגלנדר

מצבו הלך והחמיר, וגם בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים, אליו עבר מתל השומר, לא מצאו פתרון. אולם, כמה רופאים בבית החולים, שהתמחו בטיפול בסוג הסרטן שבו חלה יהודה בבית חולים בבוסטון, המליצו לו לטוס לשם ולעבור שם את השתלת מח העצם - שבארץ סירבו לבצע. לפני כחודשיים הוא התאשפז בבוסטון, וכיום הוא מתאושש בביתו שביהוד.

"יש לי אמונה בבורא עולם, ואני מודה לו על הכול, גם על המאבק הזה", אמר דוד בהתייחסו לשתי המלחמות שניהל במקביל. "חוויתי מתח רב בזמן המשפט. הרגשתי שאני מייצג את המדינה נגד השקרים של הפלסטינים, שניסו להשמיץ את ישראל ואת צה"ל", אמר, והוסיף: "הבנתי שלא מדובר במשפט נגד אביו של א-דורה, אלא במלחמה של רופא ואזרח ישראלי נגד רשת ממלכתית בצרפת. החלטתי שאני הולך עם הצדק עד הסוף", אמר. לדבריו, בשלב מסוים דווח לו שאפילו ניקולה סרקוזי (נשיא צרפת דאז) כבר מאס מהעיסוק בפרשה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

המטרה הבאה: להילחם בנצרות

רק ביום שלישי האחרון חזר ד"ר יהודה לביתו שביהוד, והחולשה ניכרת בגופו. למרות זאת, הוא כבר מתכנן בקפדנות את העתיד, כשבין השאר הוא מתכוון לחזור ולנסות להשתלב בחיים הפוליטיים, לאחר שמספר ימים לפני הפריימריז האחרונים במפלגת "הבית היהודי" הוא נאלץ לפרוש בשל מצבו הבריאות. "אני מתכוון לחזור לזה בגדול. יש לי מה לתרום בנושא לטובת עם ישראל", הבהיר.

עד שיבריא, יהודה כבר החל לתכנן את המלחמה הבאה שלו – הפעם נגד הנצרות. "אני רוצה לכתוב ולהוכיח שכל הנצרות זו פארסה אחת גדולה", הוא אמר. "אין שום הוכחות בכלל שישו היה קיים. ישנה הסתה פרועה נגד העם היהודי, גם מצד הנוצרים וגם מצד הערבים. צריך להילחם בזה, ואני חושב שיש לי את הכוח לכך".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully