וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לינץ'" בסודאני בשוק הכרמל: "שוטרים לא עשו דבר"

מאנו הרגו המתגורר בישראל 16 שנים הגיע לשוק כמדי יום שישי. לדבריו, בעלי אחד הדוכנים חסם את דרכו וכינה אותו "כושי מסריח". אחר כך הוא הוכה בכל הגוף, והחשודים לא נעצרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפגיעה הנפשית קשה הרבה יותר". הרגו לאחר התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק במזל יצאתי, ממש בנס. עשו בי לינץ' במרכז שוק הכרמל", סיפר היום (ראשון) מאנו הרגו, בן 41, אזרח סודאן שהגיע לישראל לפני 16 שנים. "אני לא יודע כמה אנשים היו שם שתקפו אותי, אני מעריך שהם היו עשרה, אולי יותר. הם תקפו אותי בעזרת מקלות וברזלים". לטענתו, הרקע לתקיפה שאירעה שלשום הוא גזעני.

"בכל יום שישי אני מגיע לשוק הכרמל כדי לקנות דגים לשבת", המשיך הרגו. "בדרך לחנות הדגים אני עובר במעבר בין שני דוכנים בשוק. צריך להבין – אני לקוח קבוע כשלוש וחצי שנים של החנות הזו, ובכל יום שישי אני מגיע לשוק ועושה את אותה הדרך, כולל המעבר בין שני הדוכנים". לפי הרגו, באחד המעברים הצרים של השוק עמדו שתי נשים, והוא ביקש מבעליו אחד הדוכנים, צעיר בן 19, רשות לעבור.

"אמרתי לו: 'סליחה, אפשר לעבור? הוא לא ענה", שחזר. "המתנתי שלוש או ארבע שניות, ושוב שאלתי אותו אם אפשר לעבור. בשלב הזה הוא אמר לי: 'כושי מסריח'. בגלל שהיו לי אוזניות, חשבתי שלא שמעתי את דבריו. הורדתי אותן ושאלתי: 'מה אמרת?'. הוא ענה לי: 'כושי מסריח'. עניתי: 'אתה מסריח'. הוא אמר לי: 'אתה כושי מסריח ובן זונה'".

עוד בנושאי משפט ופלילים:
הפרקליטות הודיעה: יבוטל כתב האישום נגד פליסיאן
משפחת רוצח ויכמן התפרעה; אלמנתו: "אני מפחדת"
בנה של זקן לאולמרט: "מוכן להזכיר לך מה ששכחת"

אמרתי לשוטרים: "תראו, זה התוקף"

לדברי הרגו, בשלב זה הוא הבין שאין טעם בהמשך העימות המילולי, ועדיף לו להבליג על העלבון ולהמשיך לחנות. "כשעמדתי בתור בחנות הבחנתי בהתגודדות ליד הדוכן", סיפר. "מיד אחר כך ראיתי כמה מאנשי הדוכן יחד עם הבחור שקילל אותי רצים לעברי כשהם אוחזים במקלות ובמוטות ברזל. אחד מהם חבט בי עם הקרש ישר במצח. מיד אחר כך החלו להכות אותי כל האחרים. בהתחלה בעל חנות הדגים והעובדים שלו ניסו להגן עליי. הם נעמדו לפניי מול התוקפים, אבל בגלל שהיו הרבה תוקפים הם לא הצליחו לגונן עליי והם זזו הצידה. הרביצו לי בראש ובכל הגוף. ניסיתי לגונן על הראש עם הידיים שלי ולכן ספגתי הרבה חבטות ביד".

השתלטות של גורמים עבריינים על ענפי חקלאות שונים. פברואר 2014. יותם רונן
שוק הכרמל/יותם רונן

הרגו סיפר כי בשלב מסוים, כשראה שהתוקפים אינם מתכוונים להפסיק להכותו, הוא החליט לנסות להדוף אותם ממנו, ו"רק אז הם החלו להתרחק ממני. זה השלב שבו הצלחתי גם להוציא את הטלפון הנייד שהיה בכיס שלי. התקשרתי לבת הזוג שלי וביקשתי ממנה להזעיק את המשטרה. אמרתי לה: 'מרביצים לי בחנות הדגים', שתשלח מהר משטרה".

לטענתו, בכל אותו הזמן היו שני שוטרים בהמשך הרחוב, כ-150 מטרים ממקום האירוע. "הגעתי אליהם ושאלתי אותם אם קיבלו את הקריאה שלי, הם אמרו שכן והתארגנו להגיע. הלכתי איתם לדוכן שבו תקפו אותי ואותו בחור שהתחיל את הכול ראה אותי. הוא חשב שבאתי לבד ללא השוטרים והרים מוט ברזל בכוונה להרביץ לי. אמרתי לשוטרים: תראו, זה התוקף, אבל הם לא עשו דבר. אמרו לי: 'אנחנו ניקח ממנו תעודת זהות ותגיע לתחנה להתלונן. הראיתי להם כמה מהתוקפים, הצבעתי עליהם, אבל השוטרים לא עצרו אותם.

"אני מזועזע. כל פעם שאני משחזר את מה שקרה אני נחרד", המשיך הרגו. "זה היה ממש לינץ'. הייתי בבית חולים כמה שעות, אבל מעבר לחבלות, הפגיעה הנפשית קשה הרבה יותר", הסביר.

ממשטרת תל אביב נמסר כי בתחנת לב תל אביב נפתחה חקירה בעניין. "במידה והיה זיהוי של התוקפים, הם יחקרו", אמר גורם במשטרת תל אביב.

לפניות לכתב אבי אשכנזי Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully