וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועים אוקראינים הוטסו לישראל לקבלת טיפול רפואי

7.3.2014 / 18:50

הקהילה היהודית במזרח אירופה תרמה מטוס פרטי לטובת העברת שמונה אזרחים אוקראינים שנפצעו במהלך המהומות שהיו במדינה בתקופה האחרונה. הם הועברו לבתי החולים קפלן והדסה

צילום: רשות שדות התעופה, עריכה: מיכאל ברגמן

שמונה אזרחים אוקראינים, שנפצעו במהלך המהומות האחרונות במדינה, הגיעו היום (שישי) לישראל לקבלת טיפול רפואי - כך נמסר מרשות שדות התעופה. השמונה, שככל הנראה נפצעו מירי ומפגיעת רסיסים בכיכר העצמאות בקייב הבירה, הועברו באמבולנסים במצב בינוני עד קשה לבתי החולים קפלן ברחובות והדסה עין כרם בירושלים.

עוד בנושא:
אובמה שוחח עם פוטין: הוצא הכוחות מחצי האי קרים
לילה בפאב עם החיילים הרוסים: "אנחנו כאן כבר חודש"
הפרלמנט בקרים הצביע בעד הצטרפות לרוסיה

דובר קפלן, אופיר לוי, מסר כי מיטב הרופאים ממתינים לבואם של הפצועים, וגם חדרי הניתוח ערוכים ומוכנים לקראת אלה שזקוקים לניתוחים. "מדובר בפעולה וולונטרית מרגשת וחשובה שבית החולים, מערכת הבריאות ומדינת ישראל שמחים להעניק לכל אדם באשר הוא", מסר לוי.

ליחידת הטראומה של בית החולים הדסה עין כרם הגיעו שניים מהפצועים, גבר בסוף שנות ה-20 לחייו ואחר בסוף שנות ה-30, שניהם במצב בינוני ויציב. השניים החלו לעבור סדרת בדיקות ואבחון על ידי צוות הרופאים ובהמשך הערב יועברו לאשפוז במחלקות בית החולים.

פצועים אוקראינים נוחתים בישראל לקבלת טיפול רפואי, מרץ 2014. רשות שדות התעופה,
אחד הפצועים מורד מהמטוס/רשות שדות התעופה

הפצועים הובאו לישראל לאחר שרופאה מבית החולים קפלן, שהתנדבה באוקראינה בימים האחרונים וסייעה לצלב האדום, חזרה לארץ ובדקה אפשרות לסייע לפצועים. משנענתה בחיוב, בתוך 24 שעות אורגנה הטיסה. הם הובאו לישראל במטוס גרמני פרטי שנתרם על ידי הקהילה היהודית במזרח אירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אובמה לפוטין: רוסיה מפרה את הריבונות האוקראינית

הלילה נמסר מהבית הלבן כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח בטלפון במשך כשעה עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין, והדגיש בפניו כי פעולותיה של רוסיה בחצי האי קרים מהוות הפרה של הריבונות האוקראינית. הנשיא ציין בשיחה כי ישנה דרך דיפלומטית להביא את המשבר לידי סיום, וכחלק מהפתרון, על שני הצדדים בסכסוך – רוסיה ואוקראינה – לפתוח מיד בדיאלוג ביניהן, בתיווך בינלאומי. כמו כן, הציע אובמה כי רוסיה תוציא את כוחותיה מהבסיסים הצבאיים בקרים ותאפשר לפקחים בינלאומיים להבטיח את זכויותיה של האוכלוסייה הרוסית במקום. אובמה הבהיר לפוטין כי שר החוץ ג'ון קרי ימשיך בניסיונותיו לקדם את השגתו של פתרון מוסכם, באמצעות שיחות עם גורמים בינלאומיים שונים, ובמיוחד עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

אמש אמר אובמה כי החלטת הפרלמנט בחצי האי קרים לקיים החודש משאל עם שיקבע אם האזור יעבור לחסותה של רוסיה היא הפרה של החוק הבינלאומי, שכן היא מנוגדת לחוקת אוקראינה, שבשטחה נמצא המחוז. הנשיא האמריקני אמר כי כל החלטה הנוגעת לעתידו של האזור, שהאוכלוסייה בו פרו-רוסית ברובה, חייבת להתקבל בשיתוף עם הממשלה החדשה בקייב.

פצועים אוקראינים נוחתים בישראל לקבלת טיפול רפואי, מרץ 2014. רשות שדות התעופה,
המטוס נתרם על ידי הקהילה היהודית במזרח אירופה/רשות שדות התעופה

"משאל העם המוצע על עתידו של קרים יפר את החוקה האוקראינית ואת החוק הבינלאומי", אמר אובמה בבית הלבן. "עברנו את הימים שבהם ניתן היה לשרטט מחדש גבולות מעל ראשיהם של מנהיגים דמוקרטים". הנשיא הוסיף: "אני משוכנע כי אנו נעים קדימה יחדיו, מאוחדים בנחישותנו להתנגד לפעולות המפרות את החוק הבינלאומי ולתמוך בממשלה ובעם באוקראינה".

יאיר אלטמן השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully