וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטה סודית חושפת ספק באירופה לגבי רצח המפגינים בקייב

בשיחה נשמע שר החוץ האסטוני משוחח עם קתרין אשטון, ומעלה אפשרות שהאופוזיציה באוקראינה שילמה לצלפים שירו במפגינים ובשוטרים. "אלוהים!", השיבה אשטון, "צריך לחקור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מאז תחילת המהומות באוקראינה בחודש נובמבר שעבר – בשל החלטת קייב לבטל הסכם סחר עם האיחוד האירופי, בארגון המאגד 28 מדינות מתחו ביקורת חריפה על פעולות הדיכוי שיזם משטרו של הנשיא המודח, ויקטור ינוקוביץ', כלפי האופוזיציה. האתר האמריקני "באזפיד" פרסם היום (רביעי) הקלטת שיחה שהתקיימה בין שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, לבין שר החוץ האסטוני, אורמס פאט, במהלכה השניים העלו ספקות בנוגע לטענות כי צלפים שהוצבו בכיכר העצמאות בקייב וירו על מפגינים, אכן פעלו בשליחותו של ינוקוביץ'. מאות בני אדם נהרגו בעימותים.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
פצוע ראשון מהקרבות באוקראינה הגיע לטיפול בישראל
תיעוד: שליח וואלה! עם הכוח הרוסי שהשתלט על יחידות נ"מ
ההצעה של אובמה: פוטין יסיג הכוחות לטובת פיקוח בינלאומי

בשיחה, שככל הנראה התקיימה לאחר ביקור שערך שר החוץ האסטוני באוקראינה ב-25 בפברואר, פאט ואשטון הביעו דאגה נוכח התגבשות הקואליציה באוקראינה לאחר הדחת ינוקוביץ', ודנו באפשרות כי הצלפים שירו במפגינים במהלך העימותים שהתפתחו תומכי האופוזיציה למשטרה – לא נשלחו על ידי הנשיא המודח ינוקוביץ'. לדברי פאט, אישה בשם אולגה – רופאה בבית חולים השדה שהוקם במעוז המתנגדים למשטר בקייב, אמרה לו כי ינוקוביץ' לא אחראי לצלפים.

מהומות אלימות במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. GettyImages
מפגינים בקייב/GettyImages

השיחה בין השניים, שהודלפה לרשת האינטרנט, פורסמה לראשונה בעיתון "רוסיה טודיי" המזוהה עם השלטונות במוסקבה. אדם בשם מיכאל ברגמן, שהגדיר עצמו כמשתייך ל"קצינים בשירותי הביטחון של אוקראינה הנאמנים לנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ'", העלה את השיחה ליו-טיוב.

"מה שמטריד במקרה הזה, בדומה למה שאמרה אולגה, זו העובדה שהמפגינים והשוטרים שנהרגו במהומות – נורו על ידי אותם צלפים", הסביר שר החוץ האסטוני לאשטון. "היא אפילו הראתה לי תמונות ואמרה לי כי הקליעים שהוצאו מגופות ההרוגים – זהים. מטריד מאוד שההנהגה החדשה בקייב לא מעוניינת לחקור מה קרה בדיוק בעימותים", הסביר. לדברי שר החוץ האסטוני, "הולכת וגוברת הסברה כי מי שעומד מאחורי הצלפים לא היה ינוקוביץ' אלא מישהו מהקואליציה החדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון במסיבת עיתונאים בתום סבב השיחות עם איראן בז'נבה, 16 באוקטובר 2013. רויטרס
"אלוהים". שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון/רויטרס

אשטון, שהופתעה מהמסקנות של פאט, השיבה: "אני חושבת שאנו כן רוצים לחקור זאת, לא חשבתי על כך לפני כן. זה מעניין, אלוהים". שר החוץ האסטוני אמר כי המקרה פוגם במהימנות של ההנהגה החדשה. במשרד החוץ האסטוני אישרו כי השיחה בין פאט לאשטון אכן התקיימה, בעוד הדובר של שרת החוץ של האיחוד סירב להתייחס לתוכן השיחה, אך מסר: "האיחוד קרא לקיום חקירה בלתי תלויה בנוגע למעשי האלימות וההרג".

עדכון ראשון: 23:24

מפגינים מחוץ לבניין הפרלמנט האוקראיני ובכניסה לארמון הנשיאות בקייב, 22 בפברואר 2014. רויטרס
מפגינים בקייב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully