וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך מתעללים צנחני הרחיפה בלהקות הפלמינגו

5.3.2014 / 21:30

בשבועות האחרונים נראה כי תחביב חדש אומץ על ידי הצנחנים בבריכות הדגים בחוף הכרמל: להטריד עופות המים, המוגדרים ערכי טבע מוגנים. "מדובר בחלאות שמצאו להם שעשוע אכזרי"

צילום: נחום וייס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בריכות הדגים באזור מועצת חוף הכרמל התפרסמו במהלך השנים כאתרי צפרות מהפופולריים ביותר בישראל ובעולם. זאת, משום שהבריכות נמצאות על ציר הנדידה של מאות מיליוני עופות נודדים, המבקשים לנוח, לאכול או לקנן. אלא שבשבועות האחרונים, החלו לזהות חובבי טבע תופעה מכוערת המאיימת על חייהן של הציפורים - המוכרזות כערכי טבע מוגנים. צנחני רחיפה החלו להטריד במתכוון להקות של פלמינגו בזמן סעודתן ומנוחתן בבריכות הדגים של הקיבוצים נחשולים ומעגן מיכאל.

"חלאות במצנחי רחיפה ממונעים פשוט מצאו לעצמם בשבועות האחרונים שעשוע אכזרי", אמר בזעם צלם הטבע נחום וייס, אשר היה עד להתעללות מצדם של הצנחנים. וייס נוהג בכל יום שישי לפקוד עם שחר את בריכות הדגים המושכות אליהן עשרות מינים של עופות מים. כבר חמש שנים שהוא מתעד אותן, אולם השנה החליט להתמקד בלהקות הפלמינגו המרהיבות ביופיין. אל התחביב המכוער של צנחני הרחיפה הוא נחשף בשבועות האחרונים. הוא החל לכוון את עדשת המצלמה שלו אל עבר הצנחנים הסוררים – דבר אשר הוא קיווה שיסייע לו להביא אותם על עונשם.

עוד סיפורים מהארץ:
פצוע ראשון מהקרבות באוקראינה הגיע לטיפול בישראל
חשד: גנבו 27 ספרי תורה בשווי מיליוני שקלים
חשד: עובד עיריית הרצליה תקף מינית בן 4 בגן

צלמי רחיפה מטרידים להקת פלמינגו בחוף הכרמל. מרץ 2014. נחום וייס, מערכת וואלה! NEWS
"שעשוע אכזרי". צנחן רחיפה בין להקת פלמינגו/מערכת וואלה! NEWS, נחום וייס

"הצנחנים נמצאים שם כל הזמן", המשיך וייס, "הם עוברים מעל הקיבוץ בשעות מוקדמות ולא אכפת להם שהם מפריעים, אבל ביום שישי האחרון ראיתי איך הם מגיעים דרך הים ויורדים ממש על ראשי הפלמינגו שנחו להם בשלווה בבריכת הדגים של קיבוץ נחשולים, במטרה להפחיד אותם. זה היה מזעזע לראות איך הלהקה החלה להתרוצץ בפחד ובחרדה, אבל בזה לא תמו מעשיהם האכזריים. העופות האומללים המריאו ונסו משם בפחד, והצנחנים דלקו אחריהם והמשיכו לרדוף אחריהם גם באוויר".

בישראל חיים 530 מיני ציפורים, מתוכם רק עשרה לא מוגדרים כערכי טבע מוגנים. ברשות הטבע והגנים מסבירים כי הטרדת מכוונת כדוגמת זו שתועדה בסוף השבוע האחרון על ידי וייס, עלולה להביא במקרים מסוימים למותם. "מכיוון שהם עסוקים בלברוח מהסכנה שמאיימת עליהם, הם עלולים להתנגש בכבלי חשמל או במכשולים ולהיהרג כתוצאה מכך. היו לנו צילומים בהם זיהינו את המבט החרד לאחור של הציפור רגע לפני ההתנגשות", הסביר אוהד הצופה, אקולוג העופות של רשות הטבע והגנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צלמי רחיפה מטרידים להקת פלמינגו בחוף הכרמל. מרץ 2014. נחום וייס, מערכת וואלה! NEWS
"בזמן שעופות חווים חרדה, הם מנסים לעוף כמה שיותר מהר". פלמינגו בבריכת דגים בחוף הכרמל/מערכת וואלה! NEWS, נחום וייס

"בזמן שעופות חווים חרדה, הם מנסים לעוף כמה שיותר מהר", הוסיף הצופה. "לצורך כך, הם מקיאים לעיתים את המזון שהם אכלו כדי להיות קלים יותר כדי לשפר את מהירות התעופה שלהם. במקרים אחרים גם כלי הטייס הזעירים מסתכנים בתאונות אוויריות שעלולות בעצמן לגרום לתוצאות קטלניות - גם לטייס או לצנחן".

הצופה לא מתבייש להודות שפקחי רשות הטבע והגנים מתקשים להתמודד עם התופעה המתרחבת. "אנחנו מנסים להתמודד עם זה גם בהסברה וגם באכיפה, אבל עד כה ההצלחה שלנו היא מועטה", אמר. "מדובר בענף ספורטיבי שאינו ממוסד בארץ. רשות התעופה האזרחית עוזרת לנו המון, אבל למצנחי הרחיפה לסוגיהם אין שום רישום או מספר זיהוי שבעזרתו ניתן לאתר את העבריינים. חלק מהם ממריאים ונוחתים היכן שהם רוצים וטסים מעל מקומות שבהם הכניסה לכלי טייס אסורה".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully