וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "פיתחנו טילים בעלי ראשי קרב מתפצלים"

5.3.2014 / 17:28

טהראן טוענת כי הצליחה לשדרג שני סוגי טילים, שיוכלו כעת לשאת מספר ראשי נפץ. שר ההגנה האיראני: "אנו מסוגלים לפגוע באויב בדיוק רב. הסנקציות לא השפיעו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום (רביעי) על פיתוח טילים בליסטיים בעלי ראשי קרב מתפצלים. שר ההגנה של איראן, חוסיין דהקאן, סקר בטקס חגיגי את ארבעת סוגי טילים הבליסטיים שברשות המשמרות – קיאם, קאדר H1, פתח-110 וטיל נוסף המכונה "המפרץ הפרסי".

ההודעה מגיעה ברקע פתיחת סבב נוסף של שיחות, בין איראן לשש המעצמות, בנוגע לתכנית הגרעין שלה. שר ההגנה דקהאן טען כי שני הטילים הראשונים צוידו במספר ראשי קרב, שמגדילים באופן משמעותי את כוח ההרס שלהם.

עוד חדשות מהעולם
משבר במפרץ: 3 מדינות השיבו את שגריריהן מקטאר
תיעוד: שליח וואלה! עם הכוח הרוסי שהשתלט על יחידות נ"מ
שדרנית התעמולה מאסה בפוטין: "לא אגן על מלחמה"

שר ההגנה האיראני, סוקר את הטילים החדשים של משמרות המהפכה, 5 במרץ 2014. AP
טילי פאתח 110 ו"מפרץ פרסי", במיקום לא ידוע באיראן, הבוקר/AP

"הטילים האלה מסוגלים לפגוע ולהשמיד מטרות אויב בדיוק מרבי, והם עונים על מגוון צרכים של הכוחות המזוינים", צוטט דהקאן באתר האינטרנט של משמרות המהפכה. לדבריו, הטילים מחזקים את יכולת ההרתעה של איראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר ההגנה האיראני, סוקר את הטילים החדשים של משמרות המהפכה, 5 במרץ 2014. AP
שר ההגנה דהקאן עם בכירי משמרות המהפכה, הבוקר/AP

דהקאן התייחס ל"סנקציות המערביות" שהוטלו על איראן, ואמר כי העיצומים לא מנעו מטהראן להגדיל את יכולתה "להפחיד את אויביה", בהתייחסו לישראל ולארצות הברית. "הסנקציות לא גרמו ולו לסדק הקטן ביותר בנחישות וברצון שלנו".

איראן הכריזה פעמים רבות בעבר על פריצות דרך טכנולוגיות בתחום הצבאי, שלא ניתן לאמת אותן באופן עצמאי. אולם, בשנת 2012, ובאופן חריג, הפנטגון אישר כי טהראן שיפרה את יכולות הדיוק והאש של טיליה.

על פי דיווחים זרים, חלק מהטילים שמחזיקה איראן יכולים להגיע לטווח של עד 2,000 קילומטרים, המכסה את מרבית שטחו של המזרח התיכון. מפקדים בצבא האיראני תיארו את הארסנל שבידיהם כנכס אסטרטגי, המסוגל לפגוע בבסיסים של ארה"ב וישראל במקרה של מתקפה על טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully