וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים מחו – "סטימצקי" תפתח מחדש חנות בקצרין

4.3.2014 / 23:50

הסניף היחיד של רשת הספרים, שנסגר באופן דרמטי בדצמבר האחרון, ייפתח מחדש לאחר מאבק ממושך של תושבי המקום. "לא לזנוח את תושבי הפריפריה בגלל שיקולי רווח"

סטימצקי פותחת את הסניף היחיד ברמת הגולן. סמי ברלב, מערכת וואלה! NEWS
התושבים מחו וניצחו. החנות החדשה בקצרין/מערכת וואלה! NEWS, סמי ברלב

תמונה אחת שתיעדה חנות בשיפוץ במרכז המסחרי של קצרין, הצליחה לעורר את התרגשותם של תושבי רמת הגולן: קרוב לחצי שנה אחרי שתושבי האזור פתחו במאבק נגד כוונת רשת "סטימצקי" לסגור את חנות הספרים היחידה בעיר ובאזור כולו, צילם ראש המועצה המיתולוגי של היישוב, סמי ברלב, את החנות החדשה ובפתחה שלט עם הכיתוב: "שמחים לחזור לקצרין".

תחילתו של המאבק לפני כמה חודשים. לתושבי המקום נודע כי חנות הספרים הוותיקה צפויה להיסגר מיד אחרי חגי תשרי. במסגרת המחאה, חתמו מאות תושבים על עצומה. בר לב התגייס גם הוא למאבק, ויזם באותם ימים פגישה עם מנכ"לית הרשת בניסיון למנוע את רוע הגזירה. מבחינת תושבי הגולן, ההחלטה שהתקבלה הייתה לא פחות מדרמטית. זאת, משום שבכל רמת הגולן, ובטווח של כ-90 קילומטרים, אין חנות ספרים אחת מלבד זו שנסגרה. בנוסף, לפני כמה שנים בוטל הדואר הנע ליישובים הכפריים בימי שישי, וכתוצאה מכך מרבית המנויים לעיתונים הפסיקו לקבל את עיתוני סוף השבוע, והברירה היחידה שנותרה בפניהם הייתה לקבל את העיתונים בסניף "סטימצקי".

עוד בכותרות:
חשד: התחזתה לפלסטיקאית - והזריקה חומרים אסורים
שיא של 4 שנים: זינוק של 123% בבנייה בהתנחלויות
"ניאבק לפתוח בשבת": נחנך מתחם הקולנוע החדש בבירה

שבוע הספר בכיכר רבין בת"א. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"שלא כמו בתל אביב, אנחנו לא יכולים 'לקפוץ' לחנות אחרת". שבוע הספר בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

ב"סטימצקי" הסבירו כי הוחלט לסגור את החנות משיקולים מסחריים וזו הפנתה את התושבים לחנויות אחרות של הרשת, הממוקמות בצמח ובקריית שמונה. התגובה לא סיפקה את התושבים מאחר שסניפים אלו מרוחקים בעשרות רבות של קילומטרים מיישובי רמת הגולן. "אנו מבקשים ממך לשקול שוב את הנושא. מן הראוי, שרשת שחרטה על דגלה שירות לכל חלקי הארץ והעם ומסר תרבותי של אהבת הספר, לא תזנח משיקולי רווח את אנשי הפריפריה. שלא כמו בתל אביב, איננו יכולים 'לקפוץ' לחנות ברחוב הסמוך", כתבו התושבים במכתב מחאה ששוגר למנכ"לית הרשת. למרות המחאה, שגובתה בלחץ ציבורי ותקשורתי גדול, "סטימצקי" סגרה את החנות בדצמבר 2013.

אולם, זמן קצר לאחר מכן קבעה ההנהלה פגישה נוספת עם ראשי הרשויות בגולן, והודיעה להם כי החליטה לחדש את פעילותה בקצרין. "אני חושב שהם חזרו בהם הרבה בזכות הלחץ התקשורתי. המסר הוא שאסור להתייאש, שאם מאמינים במשהו צריך להיאבק עליו עד הסוף", אמר בסיפוק אורי הייטנר, מיוזמי וממובילי המחאה. "אבל גם אנחנו, תושבי הגולן, צריכים ללמוד את מוסר ההשכל בסיפור - אנחנו צריכים לגלות קצת יותר אחריות לעסקים באזור, ולהקפיד לקנות בהם יותר מאשר בעסקים שמחוץ לגולן. צריך להיות כאן ביטוי חזק יותר של ערבות הדדית".

ברלב סיכם את המאבק המוצלח והסביר מדוע החליטה הרשת לחזור ליישוב הצפוני. "לכל אורך הדרך הם טענו שהחנות מפסידה כסף ולכן הם החליטו לסגור. בינתיים, ערכנו במרכז קצרין שיפוץ שהתאים יותר לצרכי הרשת. הלחץ הגדול של התושבים שלווה בעצומות, המיקום החדש והאטרקטיבי והעלות הנמוכה יותר של דמי ההשכרה במקום - כל אלה הביאו את הרשת לחזור ולפתוח שוב חנות ספרים ברמת הגולן", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully