וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב תאשר: עסקים יישארו פתוחים בשבת

הנהלת העירייה אישרה תיקון לחוק העזר שיאפשר למרכולים ופיצוציות להישאר פתוחים בשנים הקרובות. גם מתחמי הבילוי דוגמת הנמל יישארו פתוחים. ההצעה תאושר במועצה העיר

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(צפו בהתנגדות התושבים לסגירת העסקים בשבת)

תל אביב תישאר פתוחה: הנהלת עיריית תל אביב אישרה הערב (שני) תיקון לחוק העזר העירוני, שיאפשר פתיחה של מכולות ופיצוציות גם במהלך השבת. מדובר בתיקון שנבע מדרישת בג"ץ לקבל הבהרות מהעירייה מדוע היא לא אוכפת סגירה של עסקים במהלך השבת כמתחייב בחוק. התיקון יאפשר גם למתחמי הפנאי לאורך הים לפעול בשבת, ובהם נמל יפו, מתחם התחנה ונמל תל אביב. כמו כן, רשתות המרכולים בעיר, בהן AM:PM ו"טיב טעם", יקבלו אישור להמשיך לפעול בעיר לתקופת מעבר של חמש שנים, שלאחריה תיעשה הערכת מצב. בעוד כשבועיים יובא התיקון לאישור במועצת העיר, אולם לאור העובדה שמרבית סיעות המועצה חברות בקואליציה בראשותו של ראש העירייה רון חולדאי, סביר שההצעה תאושר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישאר פתוח. סניף AM:PM בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביוני האחרון קרא בית המשפט העליון לעיריית תל אביב להגביר את אכיפת סגירת מרכולים בעיר בשבת. בעקבות ההחלטה הודיע ראש העירייה חולדאי כי יבחן מחדש את חוק העזר העירוני, שנחקק לפני 33 שנה, לשם התאמתו למציאות החיים בעיר כיום. לדבריו, "יש בכוונתנו למצוא את הדרך המשפטית הנכונה להגדיר בחוק את המציאות המאוזנת שנוצרה כאן - מציאות שרובם המכריע של תושבי העיר חיים עמה בשלום. ניכנס לתהליך שבסופו של דבר יביא לידי גיבוש של חוק עזר עירוני".

"ההסדר מבטא הסכמה רחבה ככל האפשר"

חולדאי אמר הערב כי "בית המשפט העליון שלח אותנו לתהליך מורכב של בחינה מחודשת של חוק העזר העירוני, אשר נחקק לפני 34 שנים, לשם התאמתו למציאות החיים בתל אביב-יפו של היום, עיר השומרת מצד אחד על הערך הסוציאלי של יום המנוחה במדינת היהודים ורוב רובה של הפעילות המסחרית אינה מתקיימת בשבת, ומן הצד השני מאפשרת לכל אחת ואחד ליהנות כרצונו מהשבת ומציעה מגוון של פעילויות תרבות, בילוי ופנאי, כאשר חשוב לזכור כי לתושבים המתגוררים בדירות קטנות חנויות המזון הן לעתים המזווה. האיזון העדין הזה שאותו אנו מנסים לעגן בחוק העזר מבטא יותר מכל את הרוח התל-אביבית הסובלנית הפועמת בעיר מימי דיזנגוף וביאליק – עיר המאפשרת לכל אחד לחיות את אורח חייו ולבטא את עצמו כרצונו ואשר מממשת הלכה למעשה את חזונו של הרצל למדינת היהודים החופשית".

סגן ראש עיריית תל אביב, אסף זמיר, אמר לאחר האישור כי "התיקון הוא פרי עבודה של מספר חודשים אל מול הגופים הפוליטיים השונים בעירייה, והוא משתדל לבטא הסכמה רחבה ככל הניתן ואיזון שלוקח בחשבון את הצרכים של כלל התושבים. זאת הפעם הראשונה במדינת ישראל שבה בצורה מפורשת מופיע חוק עזר שבו כתוב שמרכולים יכולים לפעול בשבת, כך שמדובר בתקדים בפני עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully