וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האביר הלבן": האפליקציה שתזהה עבריינים יריבים

סוהרי ולוחמי שב"ס צוידו בטאבלטים מבצעיים שנועדו לסייע בזיהוי האסירים ולמנוע טעויות בזמן העברתם בין מתקני הכליאה. המכשיר יתריע אם אסירים מסוכסכים הושמו באותו מקום

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

הטכנולוגיה שתעזור להפיג את המתיחות בכלא: בשירות בתי הסוהר פיתחו לאחרונה את "האביר הלבן", תוכנה מבצעית המאפשרת לסוהרים וללוחמים לקבל מידע על כל אחד מהאסירים, שאיתם הם נמצאים איתם במגע. אחת המטרות היא לאפשר לשב"ס למנוע חיכוכים מיותרים בין אסירים ועצורים שמוגדרים "יריבים".

כחלק מהטעמת המערכת החדשה, צוידו אנשי יחידת נחשון של שב"ס בטאבלטים שעברו הסבה מבצעית, ושעליהם מותקנת התוכנה. אחרי הזנת שם האסיר, ניתן לראות בין היתר מה המצב האישי שלו, כיצד הוא נראה, מה העבירות שמיוחסות לו ומה תקופת המאסר שנגזרה עליו. בנוסף, ה"אביר" משמש את הלוחמים כדי לזהות את האסירים בזמן העברה ממתקן כליאה אחד למשנהו, ולמנוע טעויות.

סוהרים העושים שימוש באייפד. דניאל בוק
תאפשר לסוהרים לזהות את האסירים בזמן העברה, האפליקציה/דניאל בוק

אבל לצד כל אלה – אחת ה"תכונות" החשובות במערכת היא היכולת המידית לזהות אם עציר או אסיר מצוי בסכסוך עם אחד אחר בכלא, דבר שיכול לאפשר להרחיק אותם אחד מהשני, ובין היתר לא להובילם יחד בניידות. לשם המחשה, שימוש ב"אביר הלבן" היה מונע את האירוע בו הובלו יחד ב"זינזאנה" היריבים המרים, ראש ארגון הפשע אסי אבוטבול והעבריין אבנר הררי, שנעצר חודשים ספורים קודם לכן בניסיון להתנקש בראשון על ידי ירי טיל לאו לעבר ביתו.

"העובדה ששניהם נסעו באותו רכב הייתה יכולה להסתיים באירוע חמור", אמר גורם בשב"ס. "התוכנה החדשה אמורה למנוע אירועים מסוג זה, ואם אנחנו מעלים אסיר או עצור, התוכנה מיד תזהה אם ברכב אמור לשבת אחד מאויביו. במקרה כזה, התוכנה מתריעה בפני הלוחם או הסוהר, ומונעת את שיבוצו בזינזאנה", אמר גורם ביחידת נחשון.

עוד סיפורים פליליים
המפכ"ל על הטרור הפלילי: "יש ירידה בפשיעה"
משפט הולילנד: הכרעת הדין תינתן בסוף החודש
חשד: רצחה את אמה באמצעות פטיש וניסתה להתאבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully