וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שנייה בשבוע: קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים

3.3.2014 / 8:34

כמה ימים לאחר ששיגרה ארבעה טילים, ערכה הלילה פיונגיאנג שיגור נוסף במחאה על התרגיל המשותף של קוריאה הדרומית עם צבא ארצות הברית. לא נמסרו פרטים על סוגי הטילים שנורו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שני) שני טילים קצרי טווח מחופה המזרחי לעבר הים, ככל הנראה במחאה על התרגיל הצבאי המשותף שעורכות בימים אלה בחצי האי קוריאה הדרומית וארצות הברית - כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ". לא נמסרו פרטים נוספים על אודות סוגי הטילים שאותם שיגרה פיונגיאנג.

דיווח זה מגיע כמה ימים לאחר דיווח על שיגור נוסף שביצעה קוריאה הצפונית. לפי גורם במשרד ההגנה הקוריאני, נורו ארבעה טילי סקאד מחופה המזרחי של קוריאה הצפונית, מאתר הממוקם מצפון לגבול עם קוריאה הדרומית.

תרגיל צבאי משותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית בנמל ליד סאול. רויטרס
משחתות אמריקניות בנמל באזור סאול, אתמול/רויטרס

עוד בעולם:
"רוסיה השלימה ההשתלטות על חצי האי קרים"; קרי בדרך
"אובמה דורש מישראל להפסיק את החיסולים באיראן"
סין: "בדלנים מוסלמים אחראים לפיגוע בתחנת הרכבת"



גורמים רבים בקהילה הבינלאומית מעריכים כי השיגורים האחרונים מצד הצפון לא צפויים להגביר את המתיחות בחצי האי ולדרדר את האזור לכדי מלחמה. זאת, בעיקר משום שלאחרונה דווקא עלו היחסים בין המדינות על פסים חיוביים, בעיקר הודות לחתימה על ההסכם הנדיר המאשר את תהליך איחוד המשפחות שהופרדו במהלך מלחמת קוריאה בשנות ה-50 של המאה הקודמת. במסגרת התחממות היחסים, הסכימו שני הצדדים להימנע מהעלבות מילוליות הדדיות ולהמשיך לקדם את הדיאלוג ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully