וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים תוקפים: "סוגרים את העיר בשביל ערכים"

ההמונים שעלו לבירה להשתתף בעצרת נגד הגיוס מתקשים להבין את כעס התושבים על חסימות הצירים. "שייזכרו מה קרה כשתושבי העיר נתקלו במופעי ראווה של החילונים". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

שידור חי מירושלים:

LIVE

מאת: יקי אדמקר ויאיר אלטמן

מאות אלפי חרדים צפויים להשתתף הערב (ראשון) בירושלים בעצרת החרדים נגד חוק הגיוס. בשל הגעת ההמונים, חסמה המשטרה צירים נרחבים בתוך העיר ובדרכים המובילות אליה, דבר שהוביל תושבים רבים בעיר להתלונן במהלך הבוקר על פגיעה משמעותית בשגרת חייהם. אולם, החרדים שהגיעו לעיר כדי להשתתף בעצרת, מתקשים להבין את כעסם של התושבים.

"אנשים שאינם חרדים עלולים לכעוס הערב וללא קשר לאי-הגיוס שלנו. הייתי ממליץ להם לעצור ולהיזכר מה קורה כשתושבי העיר נתקלו במופעי ראווה של החילונים כמו מרוץ הפורמולה, המרתון ושאר האירועים. הפעם אנחנו משבשים את התנועה מתוך כאב ערכי גדול ואלי זה ישמע קלישאה – מתוך חשש אמיתי מפני הבאות", אמר דוד יצחקי, בחור ישיבה שהגיע מבני ברק כדי להשתתף בעצרת.

יעקב, אברך מירושלים, אמר: "כמו שאי אפשר לעמוד במקומה של אמא ששולחת את הילד שלה לחזית כך גם אני חושב שאי אפשר לעמוד מול אומה שנלחמת על חייה. התורה היא חיינו. כך חונכתי וכך גם כל המגזר החרדי. או ואבוי למדינה שלא יודעת להכיר בערכה של תורה והמאבק עליו".

הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. עומר מירון
"התורה היא חיינו". החרדים בבירה, היום/עומר מירון

בשל כמות המפגינים הרבה נחסמו החל משעות הצהריים רחובות רבים בתוך העיר, כמו גם הכניסות והיציאות ממנה, והמשטרה ביקשה מציבור הנהגים להימנע מהגעה לירושלים עד לגמר העצרת. כביש מספר 1 נסגר לתנועת כלי רכב פרטים מצומת לטרון (כלי הרכב מופנים לכביש 443), כמו גם הכבישים העירוניים הבאים: בר אילן, ירמיהו, שרי ישראל, שדרות שז"ר, ויצמן, סחרוב לכיוון שדרות שז"ר, שדרות בן צבי עד לצומת רופין, כביש רבין מרחוב בן צבי ועד לשדרות הרצל, שדרות הרצל מצומת וולפסון ועד שדרות שז"ר.

מהמשטרה נמסר כי על הנהגים לעשות שימוש בכבישים החלופיים הבאים: חיים בר לב, חטיבת ירושלים, דרך חברון וכביש בגין מכיוון 443 לדרום העיר. לבאים מצפון העיר, כולל לנוסעים לכיוון מעלה אדומים והבקעה, מומלץ להשתמש בכביש 20 מחלף בן-ציון. המשטרה הודיעה כי לא תתיר כניסת כלי רכב פרטיים לאזור העצרת.

הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. עומר מירון
המשטרה ביקשה להימנע מהגעה לעיר. משתתפי העצרת בירושלים, היום/עומר מירון

התחנה המרכזית בעיר נסגרה החל מהשעה 14:00. על השינויים בקווי אגד יש להתעדכן במוקד המידע של אגד 2800* או 7878*. גם הרכבת הקלה צפויה להיות מושבתת במרכז העיר החל מהשעה 13:00. על השינויים יש להתעדכן במרכז המידע ברכבת 3686*. במשטרת ירושלים ייפתח מרכז מידע שמספרו 1-700-553-100 והוא יהיה פעיל ממוצאי שבת ועד תום העצרת.

קווי האוטובוס לתל אביב יפעלו בין תחנת עתירות מדע בהר החוצבים לתל אביב דרך כביש 443. אגד יעמיד לרשות הנוסעים ברכב פרטי שירות שאטלים בתשלום מלטרון לירושלים. קווים 277, 400 ו-422 יגיעו עד לתחנה ברחוב שפע חיים. החל מהשעה 12:53 ועד לסוף שירות יתוגברו קווי הרכבת לירושלים ורכבות יצאו לירושלים כל שעה. מירושלים תצא רכבת במערך כפול כל שעה החל מ-17:00 ועד ל-21:25. הרכבת הקלה תעבוד באופן מלא עד השעה 14:00. החל מהשעה 14:00 הרכבת הקלה תעבור לשירות מקוצר בין פסגת זאב לשער שכם בהתאם לסגירת ציר המסילה. משטרת ישראל תפעל לשמירת הציר פתוח ככל הניתן וייתכנו שינויים בשעות פעילות הרכבת.

הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. עומר מירון
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014/עומר מירון
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. עומר מירון
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014/עומר מירון
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. יואב דודקביץ'
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014/יואב דודקביץ'
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. יואב דודקביץ'
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014/יואב דודקביץ'

עוד במהדורה:

הפגנת החרדים נגד חוק הגיוס משתקת את ירושלים. כחצי מיליון חרדים צפויים להגיע בשעות הקרובות למפגן הכוח נגד השוויון בנטל, בהנהגה החרדית מקווים שההפגנה תוביל לביטול הסנקציות הפליליות. שיפי חריטן, עיתונאית חרדית, חושבת שהחילונים שמתרעמים על סגירת הבירה צבועים וצריכים ללמוד שיעור במחאה אזרחית מהחרדים.

אוקראינה הכריזה היום על גיוס מילואים כללי בעקבות הפלישה הרוסית לחצי האי קרים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח כוחות צבאיים לחצי האי למרות האזהרות מהבית הלבן. מדוע פוטין מזלזל באיומים של אובמה ומה הסיכויים שישתלט על כל אוקראינה?

החורף השחון משפיע לא רק על החקלאים ועל בעלי החיים אלא גם על מצב הרוח של כולנו. אריאל הרטמן, פסיכולוג קליני, מסביר מדוע השרב מכניס אותנו לדיכאון.

טקס האוסקר הלילה יתקיים בצילן של הטענות לניצול מיני של וודי אלן את בתו המאומצת דילן פארו. האם הפרשה תשפיע על הסיכוי של אלן לזכות? והאם ליאונרדו די קפריו סוף סוך יחזור הביתה עם פסלון?

התחזית: הערב יעשה קריר ואביך, מחר ירידה ניכרת בטמפרטורות, אבל עדיין חם מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully