וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסכמת פרקליטיו: ירון ברלד יישאר במעצר בית

שלומי גבאי

28.2.2014 / 10:33

לאחר שבבוקר דחה בית המשפט את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו, הושגה הסכמה עם המשטרה שברלד יישאר במעצר בית עד יום שלישי. הקומיקאי הגיע לדיון כשהוא שפוף ונתמך על ידי אמרגנו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

לאחר שבית משפט השלום בחדרה דחה הבוקר (שישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצר הבית של הקומיקאי ירון ברלד, הסכימו פרקליטיו עם המשטרה כי ברלד יישאר במעצר בית עד יום שלישי הקרוב. במהלך הדיון היום נחשף כי בנוסף לחשד בביצוע מעשים מגונים בשתי מתלוננות, ברלד חשוד כעת גם בהדחת עד ובנהיגה בזמן פסילת רישיון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצר הבית בעשרה ימים, בטענה שקיים חשש כי אם הוא ישוחרר הוא ישבש את החקירה, אך כאמור בית המשפט דחה את הבקשה ושחרר את ברלד ממעצר הבית. בהגעתו לבית המשפט ובצאתו ממנו נראה ברלד שפוף ותשוש ונתמך בעורך דינו ליאור אפשטיין ובאמרגנו.

במשטרה התכוונו להגיש ערר על החלטת שופט בית משפט השלום בחדרה אהוד קפלן אשר דחה על הסף את בקשת המשטרה להאריך את מעצר הבית של ברלד. בהחלטתו, קבע השופט קפלן כי קיים סיכוי קלוש שברלד אכן הדיח עד ושיבש את החקירה. עם זאת, קבע כי קיים חשד סביר שברלד ביצע מעשה מגונה ותקיפה כלפי המתלוננת בת ה-17. במהלך הדיון טען הסנגור כי תלונתו של ברלד על כך שנסחט על ידי אותה קטינה לא נחקרה כלל.

ברלד, החבר בצוות תכנית הבידור "ארץ נהדרת", נעצר בתחילת השבוע, לאחר שנערה בת 17 התלוננה נגדו במשטרה על כך שנגע בה במקום רגיש בגופה בניגוד לרצונה, בעת שהיית עמו במכוניתו בסוף השבוע שעבר. בהמשך התלוננה נגדו גם אישה בת 36, הטוענת שהוא תקף אותה בזמן שירותם הצבאי המשותף.

עוד על מעצרו של ברלד:
סוכניו של ירון ברלד: "מודאגים ממצבו הנפשי"
ברלד עומת עם המתלוננת: "בוכה בלי הפסקה בחקירה"
עדות הקטינה: "ברלד הבטיח שאופיע בטלוויזיה"

ירון ברלד פרץ בבכי ביציאה מתחנת המטרה בחדרה. פברואר 2014. שלומי גבאי
ברלד בוכה ביציאת מתחנת המשטרה/שלומי גבאי

הבקשה להאריך את מעצר הבית של הבדרן היא צעד חריג, שעליו הוחלט בתום התייעצות עם ראש אגף החקירות והמודיעין במחוז חוף של המשטרה, סגן-ניצב שלמה מנחם. ברלד עצמו יצא אמש מתחנת המשטרה בחדרה, לאחר שעות של חקירה, כשדמעות זולגות מעיניו. חברו טען: "המשטרה מתעקשת בגלל שקוראים לו ירון ברלד. מה שהם עושים לו זה התעללות בגופה, ככה לא אמורים להתנהג".

צוות החקירה החליט למקד את החקירה בתלונתה של האישה, שטענה כי שלוש חיילות נוספות הותקפו על ידי ברלד במהלך התקופה שבה שירתו יחד. הסיבה לכך היא שהנערה שינתה את גרסתה וטענה אתמול כי התקיפה המינית לכאורה לא התרחשה ביום שבת כפי שטענה תחילה – אלא במועד מוקדם יותר. על פי הטענה החדשה, ביום שבת גער בה ברלד, בעט בה והורה לה לעזוב את רכבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ירון ברלד בתחנת משטרת חדרה, פברואר 2014. שלומי גבאי
"מה שהם עושים לו זה התעללות בגופה"/שלומי גבאי

ההחלטה לבקש את הארכת מעצרו של ברלד, שהסתיים הלילה בחצות, מפתיעה לנוכח דבריו של גורם משטרתי בכיר המקורב לחקירה, שהעריך מוקדם יותר אמש כי תיק החקירה ייסגר בימים הקרובים מחוסר ראיות או מחוסר אשמה. הערכה זו התבססה על עדויות ממכרים משותפים לברלד ולקטינה, שחיזקו את גרסתו של ברדלד, שלפיה לא היה מגע מיני בין השניים. גם בעימות שנערך בין השניים התקשתה הנערה להוכיח שאכן הותקפה מינית על ידי ברלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully