וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 4 טבעה באמבטיה בביתה בירושלים; מצבה אנוש

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לבית ביצעו בפעוטה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים. היא שהתה 10-5 דקות מתחת לקו המים. אמה: "לא הייתי איתה 100%"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

פעוטה בת ארבע נפגעה הערב (חמישי) באורח אנוש לאחר שטבעה באמבטיה בביתה שבירושלים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, כשהיא מונשמת אך מצבה מוגדר יציב. בבית החולים הגדירו את מצבה אנוש. לפני הגעת הצוות הרפואי לבית, הדריכו אנשי מד"א את בני המשפחה כיצד לבצע החייאה דרך הטלפון. הכוחות שהגיעו למקום מצאו את האם מבצעת בבתה פעולות החייאה.

חדשות נוספות מהארץ:
מסתמן: תיק החקירה נגד ברלד ייסגר מחוסר ראיות
סקר: 76% מהציבור בעד יוזמת השלום הערבית
18 שנות מאסר לסודאני שניסה לאנוס בת 8 במיטתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האמבולנס שפינה את הפעוטה לבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירה ראשונית עולה כי הפעוטה טבעה בזמן שהאם יצאה מחדר האמבטיה. לפתע, שמעה האם רעשים מתוך האמבטיה, ניגשה לשם וראתה את בתה ללא הכרה. עוד עולה מהחקירה כי הפעוטה שהתה מתחת לקו המים בין חמש לעשר דקות. "לא הייתי 100% עם הילדה", הודתה האם בפני הצוות הרפואי, "יצאתי ונכנסתי".

אהרון אדלר, פרמדיק כונן במד"א שגר בסמוך, ואבי ציינוירט, שהגיע בניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום, סיפרו: "כשנכנסנו לדירה, ראינו את האמא מבצעת בילדה פעולות החייאה בתדרוך טלפוני של מוקדנית מד"א. מיד התחלנו להעניק לילדה טיפול רפואי ולבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי. לאחר כמה דקות, חזר דופק, ייצבנו את מצבה ופינינו אותה לבית החולים כשהיא במצב קשה אך יציב, מחוסרת הכרה ומונשמת".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully