וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה דרמטית בהשמנת יתר בקרב ילדים בארה"ב

ההשמנה בקרב בני 5-2 צנחה ב-43% בעשור האחרון, בין היתר בשל סבסוד ירקות וקמפיינים נגד שתייה ממותקת. מישל אובמה, המתמקדת בעידוד תזונה בריאה לילדים: מתרגשת מההתקדמות

רשויות הרווחה והבריאות בארצות הברית מדווחות על צניחה דרמטית של 43% בהשמנת-יתר בקרב ילדים ופעוטות בעשור האחרון. הנתונים מאותתים לראשונה על מגמה חיובית במאבק בהשמנה, המוגדרת כיום כמגפה המעלה את הסיכון לחלות בסרטן וללקות בשבץ ובהתקף לב.

הממצאים התפרסמו בכתב העת Journal of the American Medical Association. מחברי המחקר סקרו את נתוני ההשמנה בקרב אוכלוסיית הילדים האמריקנים בשנים 2012-2003, והצביעו על צניחה בהשמנה בקרב בני השנתיים עד חמש: רק שמונה אחוזים מגילים אלה סבלו מעודף משקל בשנתיים האחרונות, לעומת 14 אחוזים בעשר השנים שלפני כן.

מישל אובמה באימון יוגה במרכז קהילתי לילדים במיאמי, פלורידה. 25 בפברואר 2014. AP
הגברת הראשונה מישל אובמה בשיעור יוגה לילדים, אתמול במיאמי/AP

בראש צוות החוקרים עמדה סינתיה אוגדן, מהמרכז הממשלתי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) באטלנטה. "זו הפעם הראשונה שאנו מאתרים סימן לירידה משמעותית במשקל בקבוצת אוכלוסייה כלשהי", אמרה. "זה מרגש".

עם זאת, היא הזהירה כי קבוצת הילדים והפעוטות מהווה רק שיעור קטן מכלל האוכלוסייה. המחקר העלה כי שיעור השמנת היתר הכללי הוא עדיין 17%. אצל נשים בנות 60 ומעלה, ההשמנה נמצאת דווקא במגמת עלייה, וזינקה מ-31.5% ל-38% בתשע שנים. ההשמנה קשה יותר בקרב קבוצות אתניות שונות: 82% מהנשים האפרו-אמריקניות סובלות מהשמנת יתר, לעומת 77% מהנשים ממוצא היספני ו-63% בלבד מהנשים הלבנות.

חוברת של רחוב סומסום למניעת השמנה של ילדים. 2013. AP
חוברת של רחוב סומסום לעידוד אכילה בריאה/AP

יש כמה הסברים אפשריים לירידה בהשמנה בקרב ילדים. בעשור האחרון דווח על צריכה קטנה יותר של משקאות מוגזים וממותקים, בעיקר בשל קמפיינים אגרסיביים שהסבירו את הסכנה הטמונה בהם. כמו כן, מחקרים הצביעו על כך שיותר נשים מניקות את ילדיהן עד גיל מאוחר יותר, ומעדיפות שלא להזין אותם בתמיסות מוכנות. במקביל, ממשל אובמה שינה את תכנית סבסוד המזון למשפחות עם הכנסה נמוכה ולנשים חד-הורית, והכניס לתוכה פירות וירקות על חשבון מזונות משמינים.

גם רעייתו של הנשיא אובמה, מישל אובמה, מתמקדת בשנים האחרונות בחינוך ילדים לתזונה נכונה. היא הצליחה לרשום 10,000 מרכזים קהילתיים ברחבי ארה"ב לתכנית הזנה בריאה. אובמה בירכה על ממצאי המחקר ואמרה כי "היא מתרגשת מההתקדמות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully