וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם לא נרגעים מתמונת "השפם של מרקל"

תמונתם המשותפת של נתניהו ומרקל הפכה לנושא השיחה ברשתות החברתיות - וגם בכלי תקשורת רבים בעולם, שבחלקם אף הגדירו זאת כ"תצלום השנה". בגרמניה, כצפוי, התעלמו באלגנטיות

צילום: עומר מירון, מרק ישראל סלם – ג'רוזלם פוסט, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"התמונה שכולם מדברים עליה": כלי תקשורת רבים ברחבי העולם דיווחו על תמונתם המשותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שצולמה אתמול (שלישי) במלון דן בירושלים. התמונה, שפורסמה לראשונה ובלעדית באתר דה פוסט, צולמה באקראי על ידי צלם ג'רוזלם פוסט, מרק ישראל סלם. אלא שהסיבות לפרסומים לא נוגעות במאמצי מרקל לקדם את תהליך השלום עם הפלסטינים, כי אם באופן שבו תועדו השניים, בה נראה נתניהו מניף אצבע ויוצר צל שמדמה שפם בעל קונוטציות "בעייתיות", בלשון המעטה, מתחת לאפה של מרקל.

העולם לא נרגע מהתמונה של נתניהו ומרקל. מרק ישראל סלם/ג?רוזלם פוסט,
"תצלום השנה". נתניהו ומרקל, היום/מרק ישראל סלם/ג?רוזלם פוסט

ההקשר הבלתי נמנע בין האופן שבו תועדו השניים להיסטוריה הגרמנית, לא התקבל באדישות בישראל - והתמונה זכתה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות. גם ברחבי העולם לא התעלמו מהתמונה, ודיווחו עליה ברמזים רבים אך בהתלהבות גלויה. "אל-ערביה", הורייט הטורקי, אינדיפנדנט הבריטי ורשת ABC האמריקנית, הם רק חלק מכלי התקשורת שמיהרו לפרסם את התמונה. הדיווחים נעו בין הימנעות מאמירת הברור מאליו, דוגמת "זו התמונה שכולם מדברים עליה היום", לבין אמירות בוטות יותר שלפיהן נתניהו יצר שפם על פניה של מרקל, שהייתה שמחה לא להיות מוזכרת בשורה אחת עם האדם עמו מזוהה השפם המדומה.

בארצה של הקנצלרית התעלמו באלגנטיות מהדימויים, ועד כה כלי התקשורת בגרמניה לא התייחסו לתמונה. אם במדינות מסוימות כבר הכתירו את התמונה כ"תצלום השנה", הרי שברור מדוע בגרמניה נזהרים שלא לקשור בין השניים, גם לא כדימוי או הלצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully