וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מערכת המנהרות הסודית של ברון הסמים נחשפת

חואקין "הנמוך" גוזמן, ראש קרטל הסמים הגדול במקסיקו, הוגדר בארה"ב כ"אויב הציבור מספר 1", בעוד שבחלקים עניים במדינתו הוא נחשב גיבור. כעת מבקשת ארה"ב להסגירו לידיה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ברון הסמים חואקין "צ'אפו" (הנמוך) גוזמן, שהיה עד יום שבת האחרון המבוקש מספר אחת במקסיקו, הצליח לחמוק מרשויות החוק במשך 13 שנה, מאז נמלט מכלא שמור בתוך עגלת כביסה. בסרטון שהתיר היום (שני) לפרסום התובע הכללי במדינה, ניתן להבין כיצד הצליח גוזמן לא להיתפס לאורך פרק זמן כה ארוך.

סופו של ברון הסמים המבוקש ביותר במקסיקו

בסרטון שלעיל, נחשפת מערכת מנהרות תת-קרקעיות ששימשה כפי הנראה את גוזמן לטובת מעבר בין בתי המסתור בהם שהה. בקצה כל מנהרה הוצבה דלת פלדה משוריינת הנעולה במנעול מתוחכם.

גוזמן, אשר עמד בראש קרטל סינלואה המקסיקני, נלכד במבצע משולב של כוחות שיטור ממקסיקו וארצות הברית. לטובת לכידתו הופעל בשבועות האחרונים מזל"ט אמריקני וסוכנויות המודיעין הונחו להאזין לשיחותיהם של אנשי הקרטל.

ברון הסמים חואקין גוזמן נתפס במקסיקו, פברואר 2014. רויטרס
חמק מידי הרשויות במשך 13 שנים. גוזמן מובל למעצר/רויטרס

רשויות החוק בארצות הברית הודיעו אתמול על כוונתן לבקש את הסגרתו של גוזמן לידיהן, זאת במטרה להעמידו למשפט בשטחן. גוזמן מבוקש בארצות הברית בגין מגוון עבירות אלימות וסחר סמים, כאשר הארגון האכזרי שבראשו עמד ניהל מלחמה מדממת עם כנופיות יריבות על נתיבי הברחת הסמים אל תוך ארצות הברית. וושינגטון הציבה בעבר על ראשו פרס בגובה חמישה מיליון דולרים ועיריית שיקגו כינתה אותו בשנה שעברה – "אויב הציבור מספר אחת".

גוזמן נמלט מכלא שמור במקסיקו בתוך עגלת כביסה בשנת 2001, וטיפס אט אט למעמד ברון הסמים המפורסם במדינה. על פי הערכות, סרו למרותו חוליות של מתנקשים בין גבול ארה"ב-מקסיקו ועד לעומקה של מרכז אמריקה. הוא הונצח בשירים ובסרטים דלי תקציב בחלקים עניים במדינה, בהם הפך למעין גיבור מקומי. בארה"ב ממתינים לו עשרות אישומים נגדו, בגין סחר באיומים וייבוא מגוון סמים כגון קוקאין, הרואין, מריחואנה וקריסטל מת'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נלכד ברון הסמים האכזרי חואקין  גוזמן. רויטרס
הונצח בשירים ובסרטים דלי תקציב. גוזמן/רויטרס

כמעט 80 אלף בני אדם נהרגו במאבקי הקרטלים בינם לבין עצמם ומול הממשלה, מאז הכריז נשיא מקסיקו הקודם פליפה קלדרון על מלחמה בברוני הסמים. בשנת 2007 אך הטיל קלדרון את הצבא אל תוך המערכה בניסיון להכריע את הכף. יורשו, הנשיא אנריקה פניה נייטו ביקר את מדיניות זו, אך לא מצא לה חלופה ראויה מאז עלה לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully