וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות התרשלה? הבעל הואשם לחינם באונס אשתו

רמי שני

23.2.2014 / 20:48

בית משפט ביטל אישום נגד אדם מאשקלון בגין אונס אשתו, לאחר שפרקליטו גילה כשל בעדות. כעת הוא נאשם בתקיפה בנסיבות מחמירות. "הקלות הבלתי נסבלת של אישומי אונס מקוממת"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע ביטל בסוף השבוע שעבר כתב אישום שהגישה הפרקליטות נגד אדם מאשקלון בגין אונס אשתו, וזאת לאחר שעדותה הראשונית התגלתה כלא מבוססת. הוא הואשם מחדש בגין תקיפה בנסיבות מחמירות והשמעת איומים.

כתב האישום הראשוני הוגש בעקבות תלונתה של האישה, על כך שבעלה ביצע בה עבירות אונס קשות. היא טענה כי במשך כעשרה חודשים ובתדירות של פעם בשבוע, הכריח אותה בעלה לקיים עמו יחסי מין בניגוד לרצונה. בעקבות הגשת כתב האישום, ביקש פרקליטו של הבעל, עו"ד שי רודה, לבחון את מסמכי עדותה, שעל פיהם התבססו בפרקליטות בהגשת כתב האישום. הוא קיבל לידיו רשומות של פגישה בין עובדת סוציאלית באגף הרווחה העירוני שעמה נפגשה המתלוננת ובה תיאור של מערכת היחסים ביניהם.

עוד בוואלה! חדשות
דרמה בכלא: אסיר שירה בשלושה סוהרים נורה למוות
חשד: נהג מונית שירות אנס נוסעות בכמה מקרים
גנץ מזהיר: "איראן מחלקת לפידים לפירומנים"

אילוסטרציית נערה. ShutterStock
בעלה היכה אותה ואיים עליה לאחר שסיפרה לו על רצונה לבצע הפלה/ShutterStock

על פי מסמכי העדות, האישה סיפרה כי פעם בשבוע היא מקיימת יחסי מין עם הגבר בחוסר רצון, רק כדי לא לפגוע במרקם המערכת המשפחתית, אולם היא לא דיווחה על מעשי אונס אלא על אלימות פיזית מצד בעלה. במקרה אחד מתוארת אלימות פיזית כלפי האישה, שהייתה באותו זמן בהריון. על פי כתב האישום, הוא היכה אותה ואיים עליה לאחר שסיפרה לו על רצונה לבצע הפלה. בעקבות חשיפה זו, דרש רודה לתקן את כתב האישום ולהסיר ממנו את סעיפי האונס ועבירות המין.

בפרקליטות אמרו בתגובה כי המתלוננת סיפרה בעדותה על מספר מעשים שביצע בה הנאשם וביניהם עבירות המין. הפרקליטות סברה כי יש סיכוי סביר להרשעת הנאשם, ולכן הוגש כתב האישום גם בגין עבירות מין. לאחרונה, בטרם תחילת שלב ההוכחות בתיק, התקבל מידע חדש, שלא היה בפניה לפני הגשת כתב האישום המקורי. לאחר בחינה מחודשת של התיק ושקלול כל הנתונים, החליטה הפרקליטות להגיע להסדר טיעון עם הנאשם. יצוין כי המתלוננת הביעה את הסכמתה להסדר.

"לא ברור איך הפרקליטות הגישה את כתב האישום הראשוני רק על סמך התרשמותם מהאישה שהתלוננה כלפי הבעל", אמר שי רודה, פרקליטו של הבעל. "הקלות הבלתי נסבלת של הגשת כתב אישום באופן הזה מקוממת ביותר". "לטעמי", הוסיף, "צריך להעניש בחומרה נשים שמוסרות עדות כוזבת על אונס, ומשתמשות לרעה במערכת אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully