וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קלמנטינות ישראליות תקועות בשערי אירופה?

רמי שני

21.2.2014 / 9:18

משווקי פירות ישראלים טוענים שבתגובה לאי הכנסת משלוחי תפוחי עץ מאירופה, בשל מחלות ומזיקים, לא מוכנסים גם פירות בכיוון ההפוך. המועצה לשיווק פרי הדר: "המגדלים בלחץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משלוחים של תפוחי עץ הוחזרו לאירופה לאחר שהתגלו בהם מחלות ומזיקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משווקי פירות ישראלים טוענים כי משלוחי קלמנטינות מישראל תקועים בשערי נמל מארסיי בצרפת בשבועיים האחרונים, לדבריהם, בשל "נקמה" על אי הכנסתם של תפוחי עץ לישראל, בהם התגלו מזיקים ומחלות.

מספר משלוחים של תפוחי עץ ממדינות אירופאיות שונות, בהן איטליה וצרפת, לא עברו באחרונה את מבחני התקן של מנגנון הבדיקה המחמיר של יחידת הפיקוח החקלאי בנמלי הארץ. פקחי היחידה גילו כמות גדולה של מחלות ומזיקים בפירות, ולכן הם נשלחו בחזרה לארצות מוצאם. משווקי פירות ישראלים שהשתתפו לאחרונה בתערוכת מזון בברלין סיפרו כי יצואני פירות צרפתים הזהירו אותם מנקמה בעקבות הסירוב להכניס את מטעני התפוחים לארץ. "הנקמה", כך נראה, אכן החלה: משלוחי קלמנטינות ישראלים שהגיעו לנמל מארסיי בצרפת אכן לא הורשו להיכנס למדינה בשל מזיקים ומחלות שהתגלו בהם – אותן סיבות שבגינן הוחזרו משלוחי התפוחים לצרפת.

בנוסף למשלוחים שתקועים בצרפת, ישנם מספר משלוחים נוספים שמעוכבים בנמל בגנואה שבאיטליה. בסך הכול, מדובר בכמות של כ-50 מכולות ובהן כאלף טונות של קלמנטינות מזן אור, שעתה היא עונת הקטיף והיצוא שלהן. מדובר בהפסד כספי ישיר של כשני מיליון יורו למגדלי הקלמנטינות בישראל.

עוד בוואלה! חדשות
הבכיר בעיריית פתח תקווה: "המטען הונח מטעמים פוליטיים"
ישראלים בקייב: "זה נראה כמו סוריה, הצטיידנו בקסדות"
שוהים במתקן חולות: אין סכו"ם, לא לומדים עברית

יושב ראש המועצה לשיווק פרי הדר, טל עמית, אמר כי נראה שמדובר אכן בפעולת תגמול צרפתית: "זה נראה כמו נקמה של הצרפתים בגלל אי הכנסת התפוחים", והוסיף כי "המגדלים בהחלט בלחץ, כי ישראל מייצאת לשוק הצרפתי בהיקפים של כעשרים אלף טונות פרי בשנה, ואנחנו לא רוצים לאבד את השוק הזה".

אנשי שיווק פנו לנספח הסחר של שגרירות צרפת בישראל כדי שיתערב במשבר, ולטענתם הוא אמר כי יבחן את הנושא לעומק. יש לציין כי חיי המדף של הקלמנטינות הינם כשבועיים, ואם לא ימצא באופן מהיר פתרון למשבר, יהיה צורך להשמיד את היבולים.

ממשרד החקלאות בארץ נמסר כי משלוחי תוצרת צמחית נבדקים במדינת היעד באירופה, כמו גם בישראל, בכדי למנוע כניסת נגעים על גבי הפירות והירקות. משלוח ישראלי של קלמנטינות מהזן אור אכן נבדק עתה באירופה, וצפוי להיכנס בתום בדיקתו, בהנחה שיהיה נקי מנגעים. משגרירות צרפת טרם נמסרה תגובה לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully