וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנ"צ אפרים ברכה התרשל - המדינה פיצתה את החשוד

בית המשפט התיר לפרסום פרשה שבמסגרתה נפסקו פיצויים לאדם שנחקר במשרדי ימ"ר תל אביב, מבלי שהוזהר שהוא נחקר כחשוד. האחריות הוטלה, בין היתר, על מי שעומד בראש יאח"ה היום

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה.. יואב ארי דודקביץ', ישראל היום, ספק 500
לא נהג כמצופה. תנ"צ ברכה/ספק 500, יואב ארי דודקביץ', ישראל היום

בית המשפט התיר הערב (רביעי) לפרסום באופן חלקי פרשה שבמסגרתה פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב שמפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, התרשל בתפקידו במסגרת פרשייה ישנה הנוגעת לתקופה בה היה בימ"ר תל אביב. בעקבות אותה רשלנות של ברכה ושל הפרקליטה המלווה בזמנו, עורכת הדין אושרה גז, שכיום מנהלת את תיק ה"בר-נוער", שילמה המדינה לתובע ששמו אסור לפרסום סכום נכבד. חלק מנסיבות המקרה גם כן עדיין אסור לפרסום.

עוד מבוכות במשטרה:
הרצח בבר-נוער: האישום נגד פליסיאן עשוי להתבטל
המיילים המפלילים: כך "שיחד" הרב פינטו את ניצב ארביב

במסגרת אותה תביעה, שפרסום חלק מפרטיה הותר כעת לבקשת עיתון "הארץ", נטען כי אנשי ימ"ר ת"א, ובראשם תנ"צ ברכה, חקרו את התובע כחשוד בפרשה מבלי להזהיר אותו כי הוא נחקר כחשוד. כתוצאה מחקירת התובע, שתועדה והוקלטה ללא ידיעתו, נגרמו לו, כך לטענתו, נזקים כבדים.

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, בנוגע לשאלת אחריות המדינה, כי ברכה וגז אחראים למחדל ולכן על המדינה לפצות את התובע. בפסק הדין נקבע: "ברכה וגז לא נהגו בתובע בהגינות ובתום לב. הם היו יכולים לצפות שהתנהגותם תוביל לנזק לתובע". עוד נקבע: "הם הפרו את חובת הזהירות המוטלת עליהם. ברכה לא נהג כפי שחוקר משטרה מיומן וזהיר היה נוהג".

שמו של ברכה נקשר לאחרונה בפרשת הרב והניצב, במסגרתה על פי החשד קיבל מפקד יחידה להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. ואולם, בשתי הפרשות העניקה המשטרה לתנ"צ ברכה גיבוי נרחב ואף הודיעה כי הפרטים כולם ידועים לה וכי אין בהם כדי למנוע את מינויו לתפקיד הרגיש של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

בהודעה משותפת שמסרו המשטרה ופרקליטות המדינה נכתב כי עמדת המדינה הייתה ועודנה כי תנ"צ ברכה, עו"ד גז והממונים עליהם פעלו במקצועיות ובסבירות. "נדגיש כי קביעות בתי המשפט וכן טענות נוספות שהועלו נגד מינויו של אפי ברכה לתפקידו הנוכחי כראש יאח"ה נבחנו על ידי המשטרה, פרקליט המדינה לשעבר והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ), שלא מצאו כי יש מניעה משפטית למינוי. היועץ המשפטי לממשלה סמך ידו על כך והדברים הובאו בפני מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון הפנים בעת שקילת המינוי".

פרקליטיו של תנ"צ ברכה, עורכי הדין רונאל פישר, מירב משען ואפרת ברזילי מסרו בתגובה: "פסק דין סופי שניתן בפרשת הסוכן, קובע כי בעקבות ראיות חדשות שהתגלו, אין תוקף לקביעה כאילו נפל רבב בהתנהלותו של תנ"צ ברכה, וכי אין לפסק הדין שפורסם כל משמעות. עובדה היא, שהן מפכ"ל המשטרה והן השר לביטחון הפנים אישרו את מינויו של תנ"צ ברכה לתפקיד ראש יאח"ה ואישרו את קידומו, בהחלטה ברורה שלא הותירה כל ספק כי תנ"צ ברכה פעל באופן המקצועי והנכון ביותר לכל אורך החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully