וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מתוסכל: נגרר למלחמה אבודה מראש

19.2.2014 / 23:28

הפיגוע בביירות ממחיש שוב את חוסר האונים של הארגון השיעי אל מול הטרור הסוני, אליו נקלע בגלל הלחץ האיראני. כל עוד לא יסיג את כוחותיו מסוריה, לא יראה את הסוף באופק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פיגוע ההתאבדות הכפול שאירע הבוקר (רביעי) ברובע השיעי של ביירות, א-דאחייה, ממחיש - וביתר שאת - את אוזלת היד של חיזבאללה אל מול הטרור הסוני הרדיקלי. שוב ושוב מצליחים שליחי ארגוני הטרור הסוניים להכות בחיזבאללה ולהוציא לפועל פיגועים קשים במקומות הרגישים ביותר מבחינת הארגון. וזאת, על אף הסדרי ביטחון חסרי תקדים שבהם נוקט הארגון כדי למנוע פיגועים מעין אלה.

טרור בלבנון - כותרות נוספות:
הבוקר - פיגוע כפול בביירות: 3 הרוגים ב"מרכז תרבות איראן"
דיווח: אחיינו של נסראללה נהרג בחילופי אש בסוריה
נסראללה: "ישראל שולחת מחבלים מתאבדים ללבנון"

חיזבאללה וצבא לבנון פרשו בשבועות האחרונים ברחבי א-דאחייה עשרות מחסומים שבהם נבדקות מכוניות חשודות ונערכים חיפושים על בני אדם. ועדיין, מבצעי הפיגוע היום, שהשתייכו לארגון "גדודי עבדאללה עזאם" - הסניף הלבנוני של אל-קאעדה, הצליחו לגבור על המכשולים הללו.

הפטנט שחוזר לחיזבאללה כמו בומרנג

הפיגוע היום מזכיר את דפוס הפעולה במתקפה על השגרירות האיראנית לפני יותר מחודש: שני מחבלים מתאבדים שהתפוצצו כמעט במקביל בלב שכונה שיעית, ביר חסן. וכמו אז, גם הפעם, המטרה הראשית הייתה מבנה המזוהה עם איראן - "מרכז תרבות איראן". השיטה של "גדודי עבדאללה עזאם" - מחבלים מתאבדים, אינה מקורית במיוחד. חיזבאללה למעשה היה הארגון שהביא לראשונה למזרח התיכון את הפטנט וכעת הוא מוצא עצמו מטרה לגל של פיגועי התאבדות שקשה לומר מתי יסתיים.

גם מינויו של ראש ממשלה חדש בלבנון, תמאם סלאם, וכינון ממשלת אחדות, רחוקים מלהשפיע לרעה על המוטיבציה של הקבוצות הסוניות להמשיך בהתקפותיהן. "גדודי עבדאללה עזאם" כבר הודיעו שההתקפות על הארגון השיעי ייפסקו רק כאשר יחליט להסיג את כוחותיו מסוריה.

פיגוע בשכונת ביר חסן. ביירות, לבנון, 19 בפברואר 2014. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

אולם, חיזבאללה מנסה בינתיים שלא להיראות כמי שממצמץ לנוכח האיומים. רק השבוע התחייב מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, כי ארגונו ימשיך להילחם על אדמת סוריה, כנראה על פי דרישה איראנית. זאת, למרות שבקרבות שם סופג חיזבאללה מהלומות צבאיות לא פשוטות. אתמול הודיעו כלי תקשורת לבנוניים כי 27 מאנשי הארגון נהרגו במארב סמוך לגבול בין שתי המדינות. כמה שעות לאחר פיגועי ההתאבדות היום, נחתו רקטות על אחד הכפרים השיעים באזור הבקעא. לארגון יש עד כה יותר מ-300 הרוגים בלחימה בסוריה ויותר מאלף פצועים. רק לשם השוואה, במהלך מלחמת לבנון השנייה הגיע מספר הרוגי חיזבאללה על פי אומדן ישראלי לכ-700.

התסכול המשמעותי ביותר עבור הארגון הוא אולי היעדר אלטרנטיבה. כל עוד האיראנים לוחצים להתמיד בלחימה בסוריה, לחיזבאללה אין ברירה אלא לעשות זאת. הארגון ייאלץ להמשיך ולספוג מהלומות בצורת פיגועי התאבדות או רקטות שנופלות על ריכוזי אוכלוסין. אין לו אויב של ממש בלבנון שבו יוכל להילחם או להביס, בין היתר בשל היטמעותם של פעילי אל-קאעדה בתוך אוכלוסייה תמימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully