וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ישראל שולחת מחבלים מתאבדים ללבנון"

מזכ"ל חיזבאללה האשים את ישראל וארה"ב באחריות לשרשרת הפיגועים האחרונה נגד אנשי ארגונו והבהיר כי הארגון ימשיך לסייע לצבא אסד בלחימה נגד המורדים בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיקור פיגוע ההתאבדות האחרון בביירות, בתחילת החודש)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, האשים אמש (ראשון) את ישראל וארצות הברית במעורבות בעניינים הפנימים בלבנון ובאחריות לפיגועים האחרונים נגד ארגונו. "ישראל והאמריקנים משתמשים בקיצונים כמחבלים מתאבדים בלבנון", אמר נסראללה בנאום שנשא לרגל יום השנה לציון מותם של קורבנות הארגון. "יש קבוצות בלבנון שטוענות כי פיגועי ההתאבדות לא היו מתרחשים אם חיזבאללה לא היה מתערב בסוריה, אבל פעולות כאלה אירעו גם לפני התערבותנו בסוריה".

עוד חדשות בוואלה!:
המיילים המפלילים: כך "שיחד" הרב פינטו את ניצב ארביב
תיעוד: רגעי הפיצוץ באוטובוס התיירים במעבר טאבה
המתנחלים קנו את אדמות שכונת האולפנה מאדם מת?

נסראללה הדגיש כי ישראל היא האויב הגדול של ארצו. "ישראל מהווה איום ללבנון ולכל מה שיש לה – המים שלה, האזרחים שלה, הביטחון שלה והריבונות שלה", הוסיף. "ישראל היא עדיין האויב שאנחנו צריכים להיזהר ממנו". לדבריו, "ישראל מנצלת את המצב בלבנון כדי לנהל לוחמה פסיכולוגית נגד ההתנגדות".

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
נסראללה בנאום פומבי נדיר בביירות, נובמבר 2013/רויטרס

הוא הדגיש כי חיזבאללה מתכונן כל העת למלחמה עם ישראל. "אמצעי הלחימה של ההתנגדות והטכניקות שלה מתפתחות כדי להיות מוכנות לעימותים גדולים יותר", אמר, אך הוסיף: "אנחנו עדיין מקווים שצבא לבנון יהיה היחיד שיגן על לבנון מישראל, כך שאנו נוכל ללכת הביתה".

מזכ"ל חיזבאללה התייחס גם לסיוע של ארגונו לצבא סוריה במלחמתו נגד המורדים במשטר אסד. "אנחנו נישאר בסוריה", הבהיר. "רוב המדינות ששלחו לוחמים לסוריה והעניקו להם סיוע כלכלי החלו להטיל ספק בניצחונם ובחזרתם למדינותיהם. אנחנו מגנים על הלבנונים בקוסייר מלהיהרג ולהיאנס – האם זה לא שווה לקחת את הסיכון?".

עדכון ראשון: 22:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully