וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי על הוסטל אקים: "המשפחה שעוכבה קיללה אותנו"

19.2.2014 / 18:35

חקירת השכנים החשודים במעורבות בירי על מוסד אקים בתל אביב, לא הפתיעה את מנהל ההוסטל: "דיברו אלינו לא יפה". תושבי השכונה: "זה רחוב של חנונים, בשוק שמישהו עשה זאת"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

החלטת המשטרה לעכב לחקירה ארבעה בני משפחה אחת, תושבי שכונת צהלה בתל אביב, בחשד שהיו מעורבים בירי לעבר הוסטל אקים לבעלי מוגבלויות, לא הפתיעה את עובדי המקום. "הם היו המשפחה שליבתה את האירוע, הם עמדו בראש המתנגדים לאכלוס שלנו כאן", אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות אבי הולר, מנהל ההוסטל. "הם היו קולניים, דיברו לא יפה, גידפו אותנו".

עוד בוואלה! חדשות:
חקירת המשטרה בתיק הבר-נוער: כישלון רודף כישלון
התקשרה למשטרה: "חתני איים לשבור לבתי את הראש"
חשד: בגדה עם הגיס, וניסתה להרעיל למוות את הבעל

הולר סיפר כי ההוסטל "עיר שמש" התמקם בשכונת הצפון תל אביבית רק לפני כמה שבועות, ומאז הם הדיירים בו מנסים להשתלב בקהילה. "זו דירה ששכרנו לפני חודש. הדיירים הם חבר'ה עם מוגבלות שכלית. הם עובדים בבוקר, באים לפה, מתרחצים. יש להם פעילויות, חוגים, הולכים למתנ"ס כמה פעמים בשבוע. חבר'ה כמוני וכמוך. זה הבית שלהם", אמר. לדבריו, "הם מקבלים עזרה ותמיכה כדי לגור בבית. נכון, הם צריכים קצת יותר עזרה מאדם ממוצע, אבל יש השגחה, יש צוות שעוזר להם. זה הבית שלהם - ומגיע להם לחיות בקהילה".

הוסטל של אקי"ם שספג יריות ברחוב צהלה תל אביב. פברואר 2014. יותם רונן
"זה רחוב של חנונים". ההוסטל בשכונת צהלה/יותם רונן

תושבי השכונה, לעומת זאת, דווקא הופתעו מניסיון הפגיעה שהתרחש ממש מתחת לאפם. "אני לא מאמינה שזה קרה ברחוב שלנו", אמרה אחת מהם, זה רחוב של חנונים. אני ממש בשוק שמישהו כאן עשה דבר כזה". הבחורה, שביקשה להישאר בעילום שם, הוסיפה בחשש: "אני לא רוצה להתערב. לא רוצה שבטעות יקשרו אותי לדבר הזה". עורך הדין של בני המשפחה שעוכבו לחקירה, שחר מנדלמן, טען כי מדובר במשפחה נורמטיבית שאין בינה לבין החשדות שום קשר. "אין ולא היה שום מניע לפגוע בבית השכנים", הוסיף עורך הדין מנדלמן.

על פי החשד, ביום שני השבוע אלמונים ירו לעבר ההוסטל שנמצא ברחוב עיר שמש בשכונת צהלה בעיר, ופגעו בחלון המבנה, ככל הנראה בשל התנגדות כמה מהתושבים להפעלת ההוסטל בשכונה. בתקופה האחרונה התקבלו במשטרה שתי תלונות מהנהלת ההוסטל על התנכלויות למוסד. התלונה הראשונה הוגשה בעקבות ריסוס כתובת גרפיטי על דלתות המבנה והשנייה בעקבות שפיכת נוזל חומצי בכניסה למבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully