וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור הצרפתי סרג’ דאסו נחקר בחשד לשוחד

דאסו, בן 88, נעצר בחשד ששילם לפחות מיליון אירו ב-1995 כדי להיבחר לראשות עירייה בפרברי פריז. הבעלים של ענקית התעופה דאסו והמו”ל של ”לה פיגרו” תואר כמאפיונר

סרג' דאסו. AP
סרג' דאסו. נצר לאחת ממשפחות התעשיינים המפורסמות ביותר באירופה/AP

התעשיין הצרפתי סרג' דאסו, בן 88 נעצר הבוקר (רביעי) בחשד שנתן שוחד בחירות לפני כמעט 20 שנה. דאסו, סנאטור מטעם מפלגת הימין-מרכז UMP, ביקש בשבוע שעבר להסיר את חסינותו הפרלמנטרית, כדי שיהיה ניתן לחקור אותו. הוא נחקר בתחנת משטרה בפריז ומכחיש את הטענות נגדו. הוא צפוי להשתחרר היום בערבות.

דאסו, האיש הרביעי בעושרו בצרפת, חשוד ששיחד קבלני קולות במערכת הבחירות ב-1995, כאשר נבחר לעמוד בראשות העיירה קורביי-אזון, פרבר של 40 אלף תושבים מדרום לפריז. בעיתונות הצרפתית הוא מתואר כמי שניהל את העירייה כ"בוס מאפיה", ונרמז שהוא ומקורביו ניסו לסחוט עדים כדי לשבש את החקירה. בקרוב צפוי להיערך לדאסו עימות עם אחד העדים המרכזיים נגדו, שטוען כי קיבל ממנו מיליון אירו כדי לשבש את ההצבעה בקלפיות.

ב-2009 הודח דאסו מבית המשפט העליון בפריז. פאנל מיוחד של שופטים ביטל את תוצאות הבחירות ב-2008, אחרי שעלה חשד סביר שדאסו שיחד מצביעים כדי להטות לטובתו את התוצאות. לפי מידע חדש שהגיע לידי התביעה בפריז, דאסו הצליח להשפיע גם על מערכות הבחירות לאחר מכן, ב-2009 וב-2010, בהן זכו מקורביו.

דאסו, בן למשפחה יהודית ונצר לאצולת תעשיינים מפורסמת של צרפת, דורג בשנה שעברה במקום ה-69 ברשימת עשירי העולם של פורבס, עם הון של 13 מיליארד דולרים. הוא מבעלי חברת התעופה "דאסו" שירש מאביו מרסל דאסו, וב-2004 רכש את העיתון השמרני "לה פיגרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully