וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהדסה חזרו לעבודה: "יוצאים מהמשבר מחוזקים"

19.2.2014 / 13:03

בבית החולים הירושלמי חגגו את חתימת ההסכם עם ההנהלה, שמבטיח כי השכר של רובם לא ייפגע, וקיבלו בתשואות את נציגיהם. "לפנינו תקופה קשה, אך אנו מוכנים להקריב למען הדסה"

צילום: טל אנגלנדר, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל

"אבן גדולה נגולה מעל לבנו", כך אמרו היום (רביעי) עובדי בית החולים הדסה עין כרם, שעות אחרי שנחתם ההסכם אשר מבטיח ששכרם של רובם לא ייפגע – חרף תכנית ההבראה והקיצוצים. בית החולים הירושלמי חזר לשגרה חלקית, שכן האחים והאחיות, כמו גם עובדי המשק אמנם חזרו לעבוד, אולם הרופאים עדיין ממשיכים בעיצומיהם.

בשעות הבוקר עדיין נשמעו בבית החולים שירי המאבק, בהם "אני ואתה נשנה את העולם" ו"לא תנצחו אותי". העובדים, עייפים אך מרוצים, קיבלו במחיאות כפיים את נציגיהם שנכנסו לרחבה – זאת נוכח ההסכם עם הנהלת הדסה, לפיו העובדים שמרווחים עד 15 אלף שקלים בחודש לא ייפגעו, לפחות בחודשיים וחצי הקרובים.

עוד בוואלה! חדשות
הרצח בבר-נוער: האישום נגד פליסיאן עשוי להתבטל
פרס מבהיר: "מתנגד להארכת כהונתי, אפרוש ביולי"
נתניהו הכריע: סנקציות פליליות לחרדים שלא יתגייסו

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
חוגגים את חתימת ההסכם. עובדי הדסה, הבוקר/נועם מושקוביץ

יו"ר מועצת עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן, שהיה במרכז מאבק בעובדים, הודה לעמיתיו על עמידתם האיתנה. "מדובר בהסכם שמבטל את כל הצעדים החד צדדיים של ההנהלה. לא יורידו כוננויות, לא יפגעו בדרגות ולא בקידומים, ורשימת הפיטורים ומכתבי השימוע יוקפאו", אמר בגאווה. "אנחנו עומדים בפני תקופה לא פשוטה, ואנחנו גם מוכנים להקריב בשביל הבראת הדסה - אבל לא יהיו יותר צעדים חד צדדיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יעל דרור אחות בביה"ח הדסה עין כרם. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
"לא איבדתי תקווה". דרור/נועם מושקוביץ

יעל דרור, מרכזת נושא ההחייאה בשני בתי החולים של הדסה, העובדת זה 37 כאחות סיפרה שהבוקר, אחרי ימים ארוכים "חשוכים ומדכאים", זרחה השמש גם עבור העובדים. "בתור אחת שעוסקת בהחייאה לא איבדתי תקווה, אבל מה שהיה כאן זה קרב של כיפופי ידיים על חשבון חייהם של חולים. אני מאמינה שמהמשבר הזה נצא רק יותר מחוזקים ומאוחדים".

טל איסלר אחות בביה"ח הדסה עין כרם. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
"האחיות רצו מאוד לחזור לעבודה". איסר/נועם מושקוביץ

חברתה לעבודה, טל איסר – אחות ראשית במחלקה פנימית במשך 19 שנה, הוסיפה: "אנחנו מאוד שמחים לחזור לעבודה ולעשות את מה שאנחנו יודעות לעשות בצורה הטובה והמקצועית ביותר. האחיות רצו מאוד לחזור לעבודה ובסך הכל ביקשו את מה שמגיע להן". היא ציינה כי אמנם יש חשש בקרב העובדים נוכח העובדה שמדובר בהסכם זמני, אולם הבהירה שהיא וחבריה סומכים על הוועד שימשיך לשמור על תנאי ההעסקה.

לדבריה, חרף המשבר, החולים הביעו הזדהות עם המחאה. "לא היו תלונות והבינו על מה אנחנו נאבקים ועודדו אותנו לא להישבר. מנגד עשינו את כל המאמצים לפגוע כמה שפחות בטיפול בחולים למרות כוח האדם המצומצם", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully