וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ח"כ שקד החליטה במה לדון בוועדה, לא נתניהו"

18.2.2014 / 15:58

חרף הפרסום הבוקר, בסביבתה של יו"ר הוועדה לשוויון בנטל אמרו כי דחיית הדיון על הנושאים הבוערים בין הבית היהודי ליש עתיד התקבלה על דעת עצמה. "דיוני הוועדה יימשכו כרגיל"

ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
הדיונים בוועדה יימשכו כרגיל. ח"כ שקד/טלי מאייר

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לוועדת שקד בכנסת לעצור את ההצבעות על הסעיפים השנויים במחלוקת בתוך הוועדה עד להשגת הסכמות בתוך הקואליציה? תלוי את מי שואלים. בסביבת ח"כ שקד אמרו היום (שלישי) כי ההחלטה שלא להעלות לדיון את הנושאים שבמחלוקת התקבלה "על דעת עצמה" ולא בהוראה מצידו של ראש הממשלה, וכי בכל מקרה הדיונים יימשכו כרגיל.

אלא שעל אף ההתייחסות הזו, גורמים בוועדה לקידום השוויון בנטל אמרו כי הבוקר התקבלה הוראה ישירה מלשכת ראש הממשלה לעצור את ההצבעות על הסעיפים הבעייתיים עליהם נאבקות הבית היהודי ויש עתיד. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים בתוקף ומסרו כי "לא ניתנה כל הנחיה כזו, והוועדה יכולה לקיים הצבעות כרגיל". יצוין כי הסעיפים שעליהם יצביעו היום בוועדה הם ממילא כאלה שלא היו במחלוקת.

עוד בנושא
ח”כ שקד: ”הוועדה לא תהיה חותמת גומי של הצבא”
רבנים יוזמים: חרם יהודי על ישראל בגלל חוק הגיוס
דיל? החרדים ”הצילו” ישיבות ההסדר מהארכת השירות

שני הסעיפים הנפיצים ביותר מבחינה קואליציונית הם סעיפי חובת הגיוס, כלומר ההתייחסות הפלילית לחרדים שישתמטו משירות, וכן סעיף השירות המקוצר של תלמידי ישיבות ההסדר, שמשרתים 16 חודשים. בעוד בבית היהודי הסכימו לעלות את מספר החודשים ל-17, דרשו ביש עתיד ובתנועה להגדיל את המספר ל-24 חודשים לפחות. בשל המחלוקות הפכה הוועדה בשבוע האחרון לזירת התגוששות פוליטית בין סיעות הקואליציה שהעלו לא פעם הסתייגויות שתכליתן להביך האחת את השנייה.

נכון לעכשיו, מצויה הקואליציה בפלונטר פוליטי לא פשוט, שכן ראשי הסיעות הצהירו שייצאו לפגרה בעוד חודש אחרי אישור החוק בקריאה שניה ושלישית. אולם - בתום שבוע של הצבעות אושרו רק סעיפים מעטים מהחוק לשוויון בנטל.

במקביל, נעשים נסיונות לשתף את חברי הכנסת החרדים במתווה שיסוכם, אולם גם אפיק זה לא צולח לכאורה. גורמים בלשכת יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מסרו אתמול לוואלה! חדשות כי הוא ימליץ למועצת חכמי התורה לקבל החלטה על פרישת נציג הסיעה אריאל אטיאס מן הוועדה בשל חוסר יכולת להגיע לפשרה עם נציגי הקואליציה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully