וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ נמשך: רוסיה מזרימה לקייב עוד 2 מיליארדים

18.2.2014 / 5:26

במסגרת חבל ההצלה שהבטיחה בתמורה לחתימה על הסכמי סחר עמה, תרכוש מוסקבה אגרות חוב מאוקראינה. מנגד, האופוזיציה קוראת לנשיא ינוקוביץ’: אפשר לנו להקים ממשלה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה עם נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ'. 17 בדצמבר 2013. AP
חבילת סיוע בסך 15 מיליארד דולר. הנשיאים פוטין וינוקוביץ', בדצמבר/AP

רוסיה הודיעה אמש (שני) שתעניק לאוקראינה סיוע כספי בסך שני מיליארד דולרים, במסגרת חבילת ההצלה שמוסקבה התחייבה לתת לשכנתה הנתונה בחובות כבדים כדי שזו תחתום עמה על חוזים כלכליים ותבטל את אלה שתוכננו עם האיחוד האירופי. שר האוצר של רוסיה, אנטון סילואנוב, אמר כי ארצו תרכוש מאוקראינה עד סוף השבוע אגרות חוב בסך שני מיליארד דולרים, בהמשך לאלה שכבר רכשה לפני כחודשיים, בסך שלושה מיליארד. מקור בממשלה האוקראינית אמר כי מצפים שהסכום יימסר כבר מחר.

מדובר בצעד נוסף של רוסיה שנועד לחזק את הנשיא האוקראיני ויקטור ינוקוביץ', המחפש בימים אלה אחר מחליף לראש ממשלתו מיקולה אזרוב שהתפטר בחודש שעבר. במוסקבה הבהירו זה מכבר שחבל ההצלה שהובטח בדצמבר, בסכום כולל של 15 מיליארד דולרים, יוקפא אם הרכב הממשלה לא יהיה מקובל על רוסיה. מנגד, ינוקוביץ' ייאלץ להתמודד עם הסלמה אפשרית של המחאה נגדו אם ימנה ראש ממשלה עם עמדות הקרובות לאלה שלו ושל רוסיה.

עוד כותרות מהעולם:
מפקד המורדים הסורים הודח: "לא גילה מנהיגות"
"קוריאה פועלת כמו הנאצים. אסור שנגיד שלא ידענו"
אמן מתוסכל ניפץ אגרטל בשווי מיליון דולר

שוטרים אוקראינים בקייב, 5 בפברואר 2014. רויטרס
שישה בני אדם נהרגו בינואר. שוטרים אוקראינים בבירה קייב, בתחילת החודש/רויטרס

כשלושה חודשים אחרי שהחלו ההפגנות עקב ביטול ההסכמים עם האיחוד האירופי, המשיכו גם אתמול מנהיגי האופוזיציה לקרוא לינוקוביץ' לאפשר להם להרכיב ממשלה עצמאית, ובכך לשים קץ להפגנות ולשקם את הכלכלה. האופוזיציה דורשת גם להשיב על כנה את החוקה הקודמת, ולבטל את המצב הנוכחי שבו הנשיא שולט הלכה למעשה על הממשלה ועל מערכת המשפט.

"אנשים רוצים אתחול מחדש של המערכת, זה הדבר העיקרי", אמר ויטלי קיצ'קו, מראשי האופוזיציה, זמן קצר לפני שנועד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. "אומרים לנו שניתן לנסח את החוקה בספטמבר, אבל אנחנו במצב קריטי ואנשים מבקשים שישמעו אותם מיד", הוסיף. במערב השמיעו בשבועות האחרונים חשש מהחרפת המצב באוקראינה אם הנשיא לא ייפגש עם נציגי האופוזיציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ויטלי קליצ'קו, ממנהיגי האופוזיציה באוקראינה, נושא דברים בפני מפגינים בקייב. 22 בינואר 2014. רויטרס
"אנשים מבקשים שישמעו אותם מיד". ויטלי קליצ'קו, ממנהיגי האופוזיציה/רויטרס

אמש האשימה רוסיה את ארצות הברית כי היא מתערבת בנעשה באוקראינה ומנסה להכתיב את פתרונותיה. "פעם נוספת, אנו רואים כי ארצות הברית מנסה לכפות את ה'ווקטור המערבי' לפיתוח על הממשלה האוקראינית", אמר דובר משרד החוץ אלכסנדר לוקשביץ. בדבריו התייחס להערותיה של דוברת משרד החוץ האמריקני מארי הארף בסוף השבוע, אז קראה לאוקראינה לחדול מכל ה"חקירות, המעצרים וההעמדה לדין של מפגינים ופעילים אזרחיים".

בתוך כך, אתמול נכנסה לתוקפה החנינה שהעניקו בסוף השבוע הרשויות בקייב למפגינים שנעצרו בגין עבירות שנעשו בין סוף דצמבר לתחילת פברואר, ובכלל זה באחד השבועות בינואר, שבו נהרגו שישה בני אדם ונפצעו מאות אחרים בעימותים קשים בין המוחים לבין כוחות הביטחון. החנינה נכנסה לתוקף לאחר ששלשום פינו המפגינים כמה מבנים של העירייה בקייב, שהפכו לאחד מסמלי המאבק בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully