וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן מתוסכל ניפץ אגרטל בשווי מיליון דולר

18.2.2014 / 2:41

מקסימו קמינרו, צייר ממיאמי, השמיד יצירה של האמן הסיני איי ויי-וויי, מחאה על כך שהמוזיאון "מעדיף אמנות בינלאומית על פני יצירה מקומית". הוא עלול להישלח ל-5 שנות מאסר

אמן ניפץ אגרטל בשווי מיליון דולר של פסל סיני במוזיאון בפלורידה, פברואר 2014. רויטרס
קמינרו הבטיח תשובות לכל השאלות במסיבת העיתונאים שיכנס. יצירתו של איי/רויטרס

האמנות מתסכלת: מקסימו קמינרו, צייר בן 51 ממיאמי שבפלורידה, עלול לצייר את יצירותיו הבאות מאחורי סורג ובריח, לאחר שהואשם בכך שניפץ אגרטל בשווי מיליון דולרים, מחאה על אופי התערוכה שהוצגה במוזיאון מקומי. התקרית אירעה שלשום (ראשון) במוזיאון פרז לאמנות, שם הוצגו בין היתר עבודותיו של האמן הסיני הגולה איי ויי-וויי, שכללו כמה אגרטלים.

לטענת המשטרה, קמינרו נטל את אחד האגרטלים לידיו, וכשהתבקש להשיב אותו למקומו בתצוגה, ניפץ אותו על הרצפה. לשוטרים שהגיעו למקום הסביר שעשה זאת על מנת למחות על היעדר הייצוג של אמנות מקומית, ומכיוון שהמוזיאון "מציג רק אמנות בינלאומית". הוא סירב לשוחח עם כלי התקשורת, ואמר שישיב על כל השאלות בנושא במסיבת עיתונאים שיכנס היום. קמינרו נאשם בגרימת נזק לרכוש, ואם יורשע, העונש המרבי שעשוי להיגזר עליו הוא חמש שנות מאסר.

לפי אתר המוזיאון, האגרטל שפיסל איי הוא אחד מתוך למעלה מעשרה המוצגים במוזיאון, כולם צבועים חלקית בצבעים בהירים. מאחורי האגרטלים מוצגות שלוש תמונות בשחור-לבן שבהן נראה איי – פסל, מעצב ואמן דוקומנטרי – אוחז באגרטל ואז שומט אותו וגורם לכך שיתנפץ לרסיסים. ב-2011 נעצר איי בארצו ל-81 ימים בשל מחאתו נגד המשטר בבייג'ינג. אחרי ששוחרר, קיבלה חברת העיצוב שלו דרישה לתשלום מסים בסך 2.4 מיליון דולרים. הוא נלחם נגד הדרישה בבתי המשפט בארצו, אך ללא הצלחה.

עוד חדשות מהעולם:
"קוריאה פועלת כמו הנאצים. אסור שנגיד שלא ידענו"
אסטרואיד ענק יחלוף סמוך לכדור הארץ
טייס משנה חטף טיסה מאתיופיה; המטוס הונחת בז'נבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully