וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודים וערבים התאחדו": הרוגי הפיצוץ בעכו הובאו למנוחות

קובי מנדל

18.2.2014 / 0:01

5,000 בני אדם השתתפו בהלווייתם של ראיק סרחאן, אשתו נג'אח, בנם נאסר, ושל בני הזוג מוחמד וחנאן באדר, שנהרגו בפיצוץ בעיר העתיקה. "מקווים שעכו לא תדע עוד אירוע כזה"

צילום: ערן גילווארג, אדריאן הרבשטיין, עריכה: יותם בן-דוד, טל רזניק, קריינות: לירון בארי

5,000 בני אדם ליוו אמש (שני) למנוחות את חמשת ההרוגים בפיצוץ בניין מגורים בעיר העתיקה בעכו, בהלווייותיהם בבית העלמין המוסלמי בעיר. בפיצוץ, שטרם הובהר אם נגרם בשל תקלת גז או פגיעה מכוונת, נהרגו ראיק סרחאן (55), רעייתו נג'אח (51) ובנם בן השמונה, נאסר א-דין, ושכניהם - בני הזוג מוחמד (43) וחנאן (38) באדר. מסע ההלוויה החל כאשר המופתי של עכו נשא דברים לזכרם במתחם מסגד אל-ג'זאר בכניסה לעיר העתיקה. במקביל, נמשכת חקירת המשטרה כאשר קיים חשד שניסיון הצתה של אנטנה סלולרית על גג המבנה הוביל בסופו של דבר לפיצוץ.

עוד בוואלה! חדשות
דיווח: ישראלים ניסו להבריח חלקי מטוסים לאיראן
הפיגוע בטאבה: חדשות רעות לישראל - וגם לחמאס
איכילוב: יולדת ניצלה מתסחיף מי שפיר קטלני

הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014. ערן גילווארג, ערן גילווארג
"כולם התאחדו לנוכח האסון הכבד". מסע ההלוויה בעכו, אמש/ערן גילווארג, ערן גילווארג
הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014. ערן גילווארג, ערן גילווארג
קרובי ההרוגים, אמש/ערן גילווארג, ערן גילווארג

ח"כ לשעבר עבאס זכור, מראשי הציבור הערבי בעכו, אמר בהלוויה כי "כל העכואים היום, יהודים וערבים, התאחדו למען המשפחות נוכח האסון הכבד". הוא סיפר איך התושבים, כמו גם כל הכוחות שזרמו למקום אחרי האסון, עשו מאמץ להציל חיים. "אנחנו מקווים שהעיר לא תדע עוד אירוע כזה", הוסיף.

ח"כ לשעבר זכור הוסיף שכיום חיים בעיר העתיקה כ-3,000 בני אדם, רובם מעוטי יכולת. לדבריו, הם נדרשים לחזק את בתיהם לפי דרישות רשות העתיקות, אולם ציין שחלק גדול מהם אינו יכול לעמוד בבקשה. "עכו העתיקה היא מקום שחייב תמיכה מהמדינה ומהממשלה כדי שיהווה דוגמה. היכולת של התושבים לא תאפשר לעשות זאת".

קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014. ערן גילווארג
הבניין קרס ולכד תחתיו אנשים/ערן גילווארג

מאז שעות הבוקר אתמול הגיעו מאות מנחמים למסגד המרכזי בעיר העתיקה, שם יושבות משפחות הקורבנות. במקביל, אנשי העירייה סרקו את האזור על מנת לבדוק אילו דירות נמצאות בסכנת קריסה שנשקפת כתוצאה ממפולת המשנה שעדיין מתרחשות במקום. העירייה גם פתחה אכסניית נוער שנמצאת בעיר העתיקה לטובת התושבים שמתגוררים באזור המסוכן.

בזירת האסון, בני המשפחה התקשו לעכל את הבשורה המרה. "אנחנו עומדים כאן ולא מאמינים", אמר אחיה של אם המשפחה בשיחה עם וואלה! חדשות. "קשה לתאר את הכאב הגדול. נמחקה כמעט משפחה שלמה". בעיר העתיקה בעכו הוכרז יום אבל וכל בתי העסק נותרו סגורים. "כולם כאן מחזקים אותנו וזה מחמם את הלב", הוסיף האח. "כולם משתתפים בצערנו. אנשים לא הלכו לעבודה רק כדי להיות אתנו".

מבט על של קריסת הבניין בעיר העתיקה בעכו, פברואר 2014. באדיבות היחידה האווירית - משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
מבט מלמעלה על זירת האסון/חטיבת דובר המשטרה, באדיבות היחידה האווירית - משטרת ישראל

האח התייחס לאפשרות שהפיצוץ נגרם מאנטנה סלולרית שהייתה מוצבת על גג הבניין למרות התנגדות הדיירים. "כבר הרבה מאוד זמן שאחותי וכל השכנים מתלוננים על האנטנות הסלולריות שיש על הגג", אמר, "יש כאן הרבה אנשים שחלו בסרטן. כל השכנים התלוננו בעירייה, אבל לא אכפת להם ממה שקורה בעכו העתיקה. כל עכו דיברה על הכמות של האנטנות שיש כאן".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, הגיע לזירת האירוע והתייחס גם הוא לתלונות התושבים בדבר האנטנות הסלולריות במקום. "כבר לפני כמה שנים קיבלנו תלונות של תושבים", הודה. "היו פה 37 אנטנות סלולריות פירטיות, שלא בהיתר ולא באישור. העירייה חתמה חוזים מול חברות הסלולר והקמנו שלוש אנטנות רחוקות ממקום התושבים, ובהסכמתם אגב".

הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014. ערן גילווארג, ערן גילווארג
"קשה לתאר את הכאב הגדול. נמחקה כמעט משפחה שלמה". אמש בהלוויה/ערן גילווארג, ערן גילווארג

בסך הכול נפצעו באירוע 12 בני אדם. מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, סיפר כי שלושה מתשעת הפצועים שהגיעו למוסד הרפואי לאחר האירוע כבר שוחררו לביתם. אחת הפצועות, שהגיעה לבית החולים במצב קשה, הוכנסה לחדר ניתוח. "כל הפציעות נגרמו מההריסות שנפלו על האנשים ואין בין הפצועים כאלה שסובלים מכוויות או פציעות המאופיינות ממטען חבלה", אמר. שלושה פצועים נוספים אושפזו בבית החולים רמב"ם בחיפה.

(עדכון ראשון: 22:46)

הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014. ערן גילווארג, ערן גילווארג
הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014/ערן גילווארג, ערן גילווארג
הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014. ערן גילווארג, ערן גילווארג
הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014/ערן גילווארג, ערן גילווארג
הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014. ערן גילווארג
הרוגי הפיצוץ בבניין מגורים בעכו מובאים למנוחות, פברואר 2014/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully