וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת: ועדת חוץ וביטחון תושבת עד מאי

17.2.2014 / 16:50

הוועדה אישרה שינוי שיאפשר את ההשבתה, שנובעת מאי הסכמה בקואליציה על דמות יו"ר חוץ וביטחון. השינוי טעון אישור של מליאת הכנסת. כבל: "בושה גדולה. אני שוקל לפנות לבג"ץ"

נתניהו, לברמן ויחימוביץ' בוועדת חוץ וביטחון, יוני 2013. טלי מאייר
מאז מינויו של ליברמן לשר החוץ ועזיבתו את הוועדה, לא נבחר יו"ר קבוע/טלי מאייר

ועדת הכנסת אישרה היום (שני) שינוי תקנון שיאפשר להשבית את ועדת החוץ והביטחון לעוד שלושה חודשים, עד סוף חודש מאי. כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה! חדשות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי בשל חוסר הסכמה בין סיעות הקואליציה, אין מועמד לראשות הוועדה היוקרתית בכנסת. הסעיף טעון אישור נוסף של מליאת הכנסת.

פעילות הוועדה שותקה בחודש נובמבר 2013, אז זוכה יו"ר הוועדה הקודם, אביגדור ליברמן במשפטו, ומונה לשר החוץ. מאז, לא הצליח ראש הממשלה להכריע על זהות מחליפו של ליברמן, בשל מחלוקת פוליטית על זהות היורש: גם מקורבו, חבר הכנסת צחי הנגבי, וגם יו"ר סיעת יש עתיד, עפר שלח, רואים עצמם מתאימים לתפקיד.

הפשרה שהסתמנה היא רוטציה בין השניים, אלא שהליכוד ויש עתיד לא הצליחו להחליט מי מבין השניים יכהן ראשון בתפקיד. בניסיון להאיץ בממשלה לקבל החלטה, הקציב יו"ר הכנסת 45 ימים לפתרון הבעיה, ותקופה זו אמורה להסתיים ב-22 בפברואר. אלא שהסכמה לא נראית באופק, ולכן הודיע ראש הממשלה לאדלשטיין, כי בגלל היעדר הסכמה פוליטית, לא ניתן למנות יו"ר לוועדה.

עוד על התסבוכת בוועדת החוץ והביטחון:
עד שנתניהו יחליט: יו"ר אחר בכל ישיבת חוץ וביטחון
"לפיד מפרק את הממשלה בשביל ג'וב לעפר שלח"
האחים לפיד ובנט בגנון של נתניהו/ פרשנות

יו"ר הקואליציה, יריב לוין, פתח את הדיון הבוקר ואמר: "הייתה התדיינות ביני ובין ראש הממשלה ויו"ר הכנסת והיא נעשית בלית ברירה. לא כך היינו רוצים שזה יהיה. זה לא מצב תקין ולא מצב טוב אבל ישנו מצב של חוסר הסכמה בקואליציה. אני מקווה שבזמן הפגרה יגיעו להסכמה. אנחנו כולנו מבקשים שתינתן ארכה עד סוף חודש מאי להגיע להסכמה בין כלל סיעות הקואליציה".

עפר שלח, צחי הנגבי. דרור עינב, נועם מושקוביץ', עיבוד תמונה
לא הצליחו להחליט מי יכהן ראשון בתפקיד. הנגבי ושלח/עיבוד תמונה, דרור עינב, נועם מושקוביץ'

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) התלונן על זלזול הממשלה בכנסת, ואמר: "זו אחת הבושות היותר גדולות שמטילות צל כבד על תהליכי קבלת ההחלטות בממשלת ישראל. זה לא יכול להיות. השאלה היא לא פרסונלית, אלא היכולת לקבל החלטה. אי אפשר להשאיר את זה ככה. אין מילים לתאר את עומק השבר. זה שיתוק של הדברים הרגישים ביותר במערכת הביטחון. אנחנו קובעים שאנחנו, חברי הכנסת, מוותרים על התפקיד המרכזי שלנו שהוא פיקוח. אם אנחנו לא מבצעים את התפקיד שלנו אז מי צריך אותנו". עוד הוסיף כבל: "אם חס וחלילה יש אירוע, צריך את ועדת החוץ והביטחון כדי לגייס מילואים, יש לוועדה לתפקידים קבועים בחוק. חסרה זרוע בתהליך קבלת ההחלטות. אני שוקל לפנות לבג"ץ שיכריח את הממשלה לקבל החלטה".

גם יו"ר המפלגה יצחק הרצוג התייחס לעיכוב הארוך בבחירת יו"ר קבוע לוועדת החוץ והביטחון. "אני אומר לביבי ויאיר, מדינה זה לא משחק. אם אתם לא מסכמים עד 23 בפברואר מי יהיה יו"ר הוועדה, אני וכבל נעתור על זה לבג"ץ כדי לכפות את סיום המחזה האבסורדי הזה", אמר. "צריך יו"ר חזק שיפקח על מערכת הביטחון ונתבע התערבות חיצונית. נעתור נגד ראש הממשלה, שר האוצר ויו"ר הכנסת כדי לפתור את גן הילדים הזה אחת ולתמיד".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully