וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקו חראם בעוד טבח בניגריה: הרוגים ושבויות

12.2.2014 / 20:37

הארגון האיסלאמיסטי תקף עיירה בצפון-מזרח המדינה, שרובה מאוכלסת בתושבים מוסלמים, הרג 39, שבה 20 בנות והרס כאלף מבנים. לפי עדויות, כוחות הצבא נמלטו כשהחלה המתקפה

שוטר בכפר קאוורי שהותקף על ידי בוקו חראם, ינואר 2014. AP
מצב החירום הצבאי לא עזר - מאות נהרגו במתקפות באזור בחודשים האחרונים/AP

מאות חמושים איסלאמיסטים שהתחזו לחיילים תקפו היום (רביעי) את העיירה קונדוגה בצפון-מזרח ניגריה במשך כמה שעות – במהלכן נהרגו לפחות 39 אזרחים, בהם שלושה ילדים. תושבי העיירה ששרדו את המתקפה דיווחו כי המסגד בעיירה הושחת, וכך גם לא פחות מאלף בתים פרטיים.

לפי הדיווחים, החמושים גם לקחו 20 תלמידות במכללה מקומית בנות ערובה. המניע למתקפה, אשר ככל הנראה בוצעה על ידי ארגון "בוקו חראם", טרם התברר. יצוין כי מרבית תושבי העיירה שהותקפה הם מוסלמים.

עוד כותרות מהעולם:
קצין וג'נטלמן: מר סיסי הולך למוסקבה, הפעם בחליפה
מחבל עיראקי התפוצץ בטעות - ונהרג עם 21 "תלמידים"
וושינגטון ביטלה עונש המוות: מאסר עולם לנידונים

עשרות הרוגים בטבח שעשו מוסלמים קיצונים במסגד סמוך לעיר מידוגורי, בירת מדינת בורנו שבצפון מזרח ניגריה. אוגוסט 2013. AP
החמושים קראו לכל התושבים, ומיד לאחר מכן פתחו באש/AP

במהלך התקופה האחרונה, כפרים רבים הותקפו ומאות מתושביהם נהרגו, חרף מצב החירום שעליו הכריז הצבא לפני תשעה חודשים באזור האמור המכסה שישית מהמדינה. אלפים נוספים נמלטו מבתיהם וברחו לחלקים אחרים של ניגריה ולמדינות שכנות. מושל מחוז בומו ביקר היום בעיירה, והתושבים סיפרו לו כי כ-400 חמושים בהסוואה צבאית הגיעו לעיירה מכל הכיוונים, במה שנראה כמשאיות צבאיות גנובות.

לדברי התושבים, החמושים קראו לכל התושבים, ומיד לאחר מכן פתחו באש. החיילים וכוחות המשטרה המועטים בעיירה נמלטו, לאחר שהבינו שהיו נחותים מספרית ומבחינת התחמושת שברשותם. החומשים עברו בין הבתים, והשליכו מטעני חבלה מאולתרים. הערכת הרשויות היא כי כ-70% מהעיירה הושמדה.

החמושים נמלטו לאחר כארבע שעות, כשמטוס צבאי הוזעק לעיירה וחג מעליה. התושבים פנו למושל בביקורת קשה, וביקשו להבין מדוע לקח לצבא זמן כה רב להגיב לאירוע הקשה. בעיירה, שמספר תושביה עומד על כ-10,000 ושמרביתם חקלאים, נמצאת מפקדה צבאית, הכוללת בסיס של חיל האוויר.

המושל טען כי החיילים עושים את המיטב בלחימה נגד "בוקו חראם", אולם לוחמי הארגון האיסלאמיסטי "חמושים בצורה טובה יותר, ובעלי יותר מוטיבציה". הוא הוסיף כי יישאר עם התושבים, עד שהמשלוח שהובטח להם, הכולל מזון, ביגוד ואספקת חירום, יגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully