וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נשיא הפרלמנט האירופי הטיח בנו נתונים שגויים"

ראש הממשלה התייחס לסערה שהתעוררה במליאה, בעקבות דברי מרטין שולץ על צריכת המים של הפלסטינים. "לרבים באירופה שמיעה סלקטיבית". בנט הוסיף: "לא אשתוק כשיורקים עלינו"

ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לסערה שהתעוררה סביב נאומו של יו"ר הפרלמנט האירופי מרטין שולץ מוקדם יותר בכנסת. שולץ אמר בנאומו כי לישראלים מותר להשתמש ב-70 ליטר מים בעוד שלפלסטינים מותר להשתמש ב-17 ליטר, בזמן שבכירים בבית היהודי נטשו בתגובה את המליאה. נתניהו אמר כי הנתונים שהציג שולץ אינם נכונים.

"על פי הנתונים שלנו, המספר הזה איננו נכון, הוא קטן באופן משמעותי", אמר נתניהו. "נשיא הפרלמנט אמר ביושר 'לא בדקתי'. אבל זה לא הפריע לו להטיח דברים ולעומת זה, לא בודקים ומטיחים. הדבר המעניין הוא שיש דברים שהם גלויים וידועים. כשמקבלים כל הכפשה של ישראל, וחוזרים עליה ללא בדיקה, אוטמים את האוזניים להתקפות הפרועות נגד מדינת ישראל".

ביקור נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בכנסת, ינואר 2014. דוברות הכנסת,
"בחרו שלא לשמוע אותו, וזה כאב לי באופן אישי מאוד". אדלשטיין על נאום שולץ/דוברות הכנסת

נתניהו אמר את הדברים בנאום שנשא במליאת הכנסת במסגרת דיון מיוחד שכונס לבקשתם של 40 חברי כנסת מהאופוזיציה, שכותרתו "הממשלה הטילה גזירות קשות על הציבור וכעת מסתבר שישנה קופה סודית של 37 מיליארד שקל ברזרבות תקציביות". נתניהו הפתיע כשבחר לבקש לנאום דווקא בפתח הדיון, כאשר על פי תקנון הכנסת הוא זה שחותם את הדיון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אני חורג ממנהגי ואני מבקש להגיב לדברי נשיא הפרלמנט האירופי", אמר נתניהו בפתח דבריו. "הקשבתי לדבריו, והוא אמר שני דברים חיוביים. הראשון הוא שהוא מתנגד להחרמת ישראל על ידי אירופה. הדבר השני הוא שהוא בעד שיתוף פעולה מדעי בעד ישראל ואירופה. אני בטוח שגם לזה אנחנו מסכמים. אבל מה שפגע בדברים הללו זה מה שאני קורא השמיעה הסלקטיבית שלצערי הופכת נחלתם של רבים באירופה".

גם שר הכלכלה בנט עלה לנאום בישיבה, וחזר לתקוף את שולץ על נאומו בכנסת. "עומד פה דובר גרמנית ומאשים את ישראל בשקר כאילו אנחנו מונעים מים מהפלסטינים", אמר והוסיף: "אין לנו זכות למחול בפגיעה בכבוד הלאומי של מדינת ישראל. אנחנו עומדים פה כנבחרי הציבור, וכשיורקים עלינו אני לא אשתוק אף פעם". הוא חיזק את דבריו של ראש הממשלה ואמר כי לא רק שהנתון לגבי צריכת המים ברשות לא נכון, אלא אף גבוה מזו שבישראל. "אנחנו לא ניתן לשקר להיאמר, ומפה אני קורא לנשיא הפרלמנט האירופי: 'חזור בך מדברי השקר'".

שולץ עצמו הגיב לתקרית בכנסת בפתח פגישתו עם הנשיא שמעון פרס בבית הנשיא. "אני מבקר כאן כנשיא הפרלמנט האירופי ומחויב לייצג את עמדות הפרלמנט האירופי, שלא תמיד נוחות לישראל", אמר שולץ. "ככה זה בין ידידים - לפעמים יש גם מחלוקות. על דבר אחד אין מחלוקת - התמיכה של כל מדינות האיחוד האירופי בישראל".

הנשיא פרס ניסה לתקן את ההדורים ואמר לשולץ כי ישראל מעריכה את תמיכתו של האיחוד האירופי ואת הקשר המדעי והכלכלי עם האיחוד. פרס אמר גם כי לישראל חשוב להגביר את שיתופי הפעולה עם שכונותיה בתחום המים, בתגובה לסערה שעוררו דבריו של שולץ בכנסת על פערי המים בין ישראל לפלסטינים.

ביקור נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בכנסת, ינואר 2014. דוברות הכנסת,
ביקור נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בכנסת, ינואר 2014/דוברות הכנסת

כאמור, בתגובה לדבריו הראשונים של שולץ במליאה, הביעו ח"כים ממפלגת הבית היהודי זעם, בהם היו"ר, שר הכלכלה נפתלי בנט. ח"כ אורית סטרוק וכמה אחרים צעקו: "זה שקר". חבר הסיעה מוטי יוגב צעק לעבר שולץ כי ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל, והוצא מהאולם. בעקבותיו נטשו חברי כנסת נוספים כמו אבי וורצמן וסטרוק. סטרוק אמרה אחרי יציאתה מהאולם: "כשנשיא הפרלמנט האירופי יורק עליך, אי אפשר לשתוק, לנגב את הפנים ולהגיד שזה גשם".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס גם הוא לנטישת חברי הכנסת בזמן נאום נשיא הפרלמנט האירופי. "כנראה שהטעו אותו גורמים למיניהם. כואב לי שעשרות ח"כים בחרו שלא לשמוע אותו, ולא בגלל התוכן. נשיא הפרלמנט האירופאי הוא גורם רם דרג ולא מוסר את נאומו לצנזורה. אף אחד לא ידע מראש מה הוא הולך להגיד. למרות זאת, עשרות חברי הכנסת שנכחו בבניין, ולא ידעו מה הוא הולך להגיד, בחרו שלא לשמוע אותו, וזה כאב לי באופן אישי מאוד".

יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב לדברי נתניהו, ואמר: "מיד אחרי כינון הממשלה, אמרת, 'בעבודה משותפת נוכל להבטיח את השינויים המתבקשים להורדת יוקר המחיה ובפרט את מחירי הדירות'. הממשלה הזאת הקימה שתי ועדות למלחמה ביוקר המחיה. ועדת בנט שהוקמה אי שם לפני שנה שלא הביאה שום תוצאות ועכשיו גם ועדת אנדורן. הרבה ועדות – אפס תוצאות". "ישראל מקום ראשון בעולם במספר המשכורות הממוצעות לרכישת דירה. ומה אתם עשיתם כדי לשנות את זה?", הוסיף הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully