וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קוד עתיק שפוצח חושף את סודות הוויקינגים?

במשך שנים ניסו חוקרים לפענח כתובת ויקינגית סודית בת 900 שנים. חוקר נורווגי טוען כי הצליח לגלות מה כתוב שם. התוצאה: רומנטית ומפתיעה

כתובת ויקינגית בת 900 שנים שפוצחה. forskning.no, אתר רשמי
הכתובת הופיעה בלפחות 80 תכתובות, כולל על פיסת העץ בת ה-900 שנים שאתם רואים בתמונה/אתר רשמי, forskning.no

חוקר נורבגי מאוניברסיטת אוסלו הצליח לפצח כתובת מסתורית מהמאה ה-13, שנכתבה על ידי ויקינגים באלפבית רו?ני - כתב בו נעשה שימוש לכתיבת שפות גרמאניות שונות החל מהמאה ה-1 לספירה. במשך שנים ניסו חוקרים לפצח את הכתובת, שהופיעה בלפחות 80 תכתובות, כולל על פיסת העץ בת ה-900 שנים שבתמונה.

החוקר, ג'ונאס נורדבי טוען כי הוא פיצח את הקוד וההודעה הכתובה בו היא מסר מגבר אחד לאחר בה כתוב: "נשק אותי". לטענתו, שני הגברים האחראים על המסר אף חתמו בשמותיהם על העץ – סיגורד ולאוורנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דווקא הוויקינגים, שנודעו כאלימים במיוחד והרסניים, העבירו מסרים רגישים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקר מיהר לצנן את ההתלהבות מהפיצוח ואמר בראיון לאתר הנורבגי forskning.no כי מי שחושב שפיצוח הקודים יחשוף סודות חשובים מהעבר, צפוי להתאכזב. "אין לנו באמת סיבה להאמין שהקודים הללו מסתירים סודות רגישים. אנשים פשוט כתבו שם מסרים יומיומיים קצרים". לעומתו, פרופסור ג'ונתן הסי, מומחה לספרות ימי הביניים מאוניברסיטת וושינגטון, אמר כי דווקא המסרים היומיומיים האלה חושפים פרטים מרתקים. לדבריו, המסר הזה של "נשק אותי", מגלה כי יתכן שדווקא הוויקינגים, שנודעו כאלימים במיוחד והרסניים, העבירו מסרים רגישים, פלרטטנים, ואולי אפילו הומוסקסואלים.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקינגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully