וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיע עד איראן: המל"ט הישראלי המשודרג נחשף. צפו

11.2.2014 / 12:15

"סופר הרון" נחשב לאחד המל"טים המתקדמים בעולם, בשל ריבוי חיישנים ומערכות מתקדמות שהוא נושא עליו. הוא גדול פי שניים מקודמו, ומצטיין באיסוף מודיעין וזיהוי ימי

צילום: דניאל בוק, התעשייה האווירית; עריכה: יאיר דניאל
התעשייה האווירית חשפה את המל"ט "סופר הרון", כלי טיס בלתי מאויש חדש ומתקדם. בפרואר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
מהמתקדמים בעולם. מל"ט "סופר הרון"/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

התעשייה האווירית חשפה הבוקר (שלישי) מטוס ללא-טייס מסוג "סופר הרון", כלי טיס בלתי מאויש חדש ומתקדם המבוסס על מנוע דיזל עם 200 כוח סוס ומהירות מרבית של 150 קשר, שכולל שיפור משמעותי בנשיאת אמצעים. מנועו של הדגם החדש גדול פי שניים מקודמו "הרון", והמל"ט נחשב לאחד המתקדמים בעולם בשל ריבוי החיישנים עליו, וכן בשל מערכות מחשוב מתקדמות, יכולת עיבוד ויכולות איסוף מודיעין, מעקב, זיהוי, רכישת מטרות וזיהוי ימי.

"סופר הרון" מסוגל לאסוף מודיעין באיראן בשל יכולתו לטוס מעל 30 אלף רגל, במרחב של למעלה מאלף קילומטר באמצעות תקשורת לוויינית. משקלו של המל"ט 1.4 טון, וביכולתו לשאת עד 450 קילוגרמים. הוא בעל מוטת כנפיים של 17 מטרים ויכול לשהות באוויר עד 45 שעות.

התעשייה האווירית חשפה את המל"ט "סופר הרון", כלי טיס בלתי מאויש חדש ומתקדם. בפרואר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
מסוגל לאסוף מודיעין באיראן. מל"ט "סופר הרון"/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

בשבוע שעבר נחשף תיעוד ראשון של מטוס ללא-טייס מתוצרת בריטניה. המטוס מתואר בתקשורת המקומית ככלי הטייס המתקדם ביותר שנבנה אי פעם באירופה. המל"ט "טאראניס" (Taranis) הוצג כדגם פלסטיק ביריד האוויר בפארנבורו ב-2010, ומאז נמשך פיתוחו תחת מעטה כבד של חשאיות. אתמול פורסם סרטון המציג אותו לראשונה בטיסת הניסוי שלו, שנערכה בשנה שעברה.

מל"ט טאראניס מתוצרת בריטניה. פברואר 2014. BAE, אתר רשמי
המל"ט הבריטי טאראניס/אתר רשמי, BAE

המל"ט נקרא על שם טאראניס, אל הרעם במיתולוגיה הקלטית. עיצובו החיצוני דומה לזה של המפציץ האמריקני B-2, מה שעלול להסגיר כי גם המטוס הבריטי הוא בעל יכולות חמקניות. נייג'ל וויטהאוס מחברת BAE, מפתחת המטוס, הגדיר את המל"ט כ"פסגת ההנדסה הבריטית". הוא סירב לחשוף היכן נערכה טיסת הניסוי, אך מקורות במשרד ההגנה הבריטי רמזו שהיא בוצעה באוסטרליה.

מפעיל המל"ט בטיסת הניסוי, בוב פרייז'ר, אמר כי הטיסה הושלמה בהצלחה מלאה, אך גם הוא גזר על עצמו שתיקה בנוגע לביצועי המטוס. כל שהסכים לומר היה כי המל"ט "טס פי שניים מהר יותר מכל מל"ט אחר". בעתיד, צפויה בריטניה לשתף את הטכנולוגיה של המל"ט עם צרפת, המפתחת גם היא מל"ט חדש עבור האיחוד האירופי, בשם nEUROn.

מל"טים בכותרות
תיעוד: המל"ט הסודי של הבריטים נחשף לראשונה
מהו המל"ט החמקן הסודי שארה"ב מפתחת באזור 51?
גאוותו של פוטין: רוסיה הציגה לציבור את "החמקן" החדש

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully